עכשיו גם לנתבים יש מסך מגע

Almond+חברת Securifi, שהיתה הראשונה בעולם שהציגה נתב עם מסך מגע, Almond, חשפה במהלך CES 2013 דגם מתקדם יותר אותו היא מכנה +Almond.

היתרון של נתב הכולל מסך מגע הוא ברור – כל ההגדרות מתבצעות באמצעותו ולא נדרש מחשב PC ודפדפן אינטרנט על מנת לעשות זאת.

ה-Almond, המוצר הראשון של Securifi, שהוצג לפני כחצי שנה זכה לביקורות מעורבות.  למרות ממשק המגע היחודי, מדובר בנתב סטנדרטי הפועל בתקן N, הכולל כניסת WAN אחת ושתי כניסות LAN בלבד, המציג ביצועים אלחוטיים ממוצעים.

החוסר בכניסת USB, העובדה שהוא פועל רק בתדר 2.4Ghz ושכל הכניסות שלו הן במהירות של 100Mbps היו בעוכריו והוא לא זכה להצלחה גדולה.  גם מחלות ילדות בגרסאות הקושחה הראשונות (firmware) עמדו בדרכו.

המחיר הראשוני שלו נקבע על $120 – יותר מכפול מהעלות של נתבים מקבילים ללא ממשק מגע.  מחיר מופרז זה ירד בשבועות האחרונים וכיום ניתן להשיג נתב זה ב-$75 ואף בפחות מכך.

באמצעות ה-+Almond מנסה חברת Securifi לחדש את העניין בנתב עם צג מגע אך כיוון שהמימון הראשוני של החברה נוצל על תומו, היא תפתח אותו כפרויקט Kickstarter ("מימון המונים").

על פי התוכניות, ה-+Almond יהיה נתב דואלי הפועל בתקן 802.11ac.  כמו כל הנתבים המודרנים, הוא יכלול 4 כניסות LAN של 1G וכניסת USB שתתמוך במדפסות, התקני זכרון ומודמי 3G.  בתדר 2.4Ghz יתמוך הנתב ב-300Mbps ובתדר 5Ghz במהירות של 867Mbps (כלומר נתב "AC1200").

בנוסף, מתכננת Securifi מספר תכונות יחודיות – תמיכה בטכנולוגיות לשליטה אלחוטית בטווח קצר Zigbee ו-Z-wave, אפשרות הגדרה באמצעות טלפונים חכמים (iOS ו-Android) ועיצוב ב-5 צבעים שונים – שחור, לבן, כחול, אדום וירוק.  מסך המגע של הנתב יהיה צבעוני, בגודל של 2.8 אינץ' וברזולוציה של 320-על 240 פיקסלים.

חברת Securifi מאמינה שתצליח לפתח את הנתב באופן כזה שמחירו ללקוח יהיה $99 בלבד אבל במסגרת פרויקט ה-Kickstarter שהוכרז היום, ניתן להשקיע בפרויקט $95 (ועוד $30 עבור המשלוח לישראל) ולהבטיח את קבלת הנתב בחודש ספטמבר השנה.

לדברי מנכ"ל החברה ולפי המידע המופיע ב-Kickstarter, על מנת שהקמפיין יצליח, החברה צריכה להגיע ליעד גיוס של $250,000, כלומר התחייבות לרכישת כ-2,500 נתבים.

תגובה אחת לפוסט “עכשיו גם לנתבים יש מסך מגע”

  1. […] הפוסט פורסם לראשונה בבלוג NetCHEIF. […]

השארת תגובה