היום של סטיב באלמר בישראל

סטיב באלמר, המנכ"ל של חברת מיקרוסופט העולמית, סחט הבוקר תשואות רמות בעת שעלה על במת גני התערוכה באירוע ה-Discovery.

כבר בראשית דבריו הוא כינה את ישראל "The Startup Nation" והדגיש שזו המדינה הראשונה מחוץ לארה"ב בה מוכרזת Windows 8.

הבחירה בישראל אינה מקרית ולרומן בין השתיים יש היסטוריה ארוכה, בת למעלה מ-20 שנה, שבמהלכן הוקמו בארץ שלוש פעילויות שונות.

ב-1989 הוקמה חברת בת העוסקת במכירות ושיווק ואחריה, שני מרכזי פיתוח, האחד בחיפה (1993) והשני בהרצליה (2007).

על רקע זה ברורה החשיבות של אירוע השני בו נטל חלק באלמר – תערוכת הסטארט-אפים ThinkNext שנערכה בנמל תל-אביב.  במסגרת אירוע זה, הציגו למעלה מ-20 חברות סטארט-אפ את הפיתוחים שלהן וסטיב באלמר, כמו שאר המשתתפים, הסתובב בין הביתנים, שאל שאלות ובחן לעומק את הפיתוחים החדשניים.

שני מוקדים אלה, האירוע בגני התערוכה ויריד הסטארט-אפים בנמל, מסמלים את שני המרכיבים שבאמצעותם מנסה מיקרוסופט להמציא את עצמה מחדש ולהפוך מחברת תוכנה, לחברה המספקת פתרון שלם הכולל חומרה, שירותי ענן ואפליקציות.

מערכת ההפעלה Windows 8 היא ההימור הגדול ביותר שמיקרוסופט לקחה על עצמה ב-20 השנים האחרונות.  זהו הבסיס שדרכו מנסה מיקרוסופט לחזור לתמונת המשחק, תוך שהיא הופכת משחקן שלישי, הנגרר אחרי Apple וגוגל, לזה המוביל את השוק.

כל מי שכבר התנסה בממשק החדש של Windows 8 מבין שלוקח זמן להתרגל אליו.  גם מיקרוסופט מבינה את זה ולכן אין פלא שבסוף האירוע הבוקר חולק לכל משתתף מדריך משתמש מקוצר למחוות האצבע השונות.

על מחשב נייח הממשק מרגיש מעט מוזר, אבל על טאבלטים ובמיוחד על טלפונים המריצים Windows Phone 8, הוא נראה טוב מאוד.  הפונטים הגדולים, האריחים הפעילים, הצבעים העזים ומחוות האצבע על המסך (gesture) הם חידוש מרענן לעומת ממשק ה-icon-ים הנדוש של Windows "הישן", iOS ואנדרויד.

בנוסף, באמצעות מעורבות עמוקה בתחום הסטארט-אפים בישראל, מקווה מיקרוסופט למצוא את אותו "חלקיק אלוהי" שיכניע את המתחרות שלה.  לפני מספר שנים מיקרוסופט כבר מצאה אחד כזה בישראל – חברת PrimeSense, שפיתחה את הקינקט (Kinect) ושבאמצעותו נושלה חברת Sony ממעמדה המוביל בתחום הקונסולות.  עתה מקווה מיקרוסופט לשחזר הצלחה זו ולמצוא "חלקיק" נוסף שיסייע לה גם בתחום ה-Windows.

מיקרוסופט וסטיב באלמר העומד בראשה, לוקחים על עצמם משימה גדולה ורבת סיכונים, שגם חברה גדולה ומבוססת כמו מיקרוסופט, אינה יכולה להרשות לעצמה לקחת יותר מפעם בדור.  מוקדם לדעת אם הם יצליחו, ודי ברור מה יקרה הם יכשלו, אבל בשלב הזה אפשר להצדיע להם על הניסיון שנראה ומרגיש ממש טוב.

קריאה נוספת ומקיפה על המשמעות של Windows 8 ניתן למצוא כאן.

השארת תגובה