ניצן "כזה כאילו" מעוצבן

הטור החדש של ניצן סדן בשבוע שעבר, תחת הכותרת "ניצן מעוצבן", התחיל להתפרסם ב-YNET טור חדש של ניצן סדן.

במסגרת הטור החדש פורסמו עד היום שני מאמרים — "צאו לי מהפייסבוק, צאו לי מהווריד" ו-"המוג'האדין של אפל? אל תצחיקו אותי".  בשני המאמרים מציג סדן עמדות פרובוקטיביות, בראשון נגד מה שהוא מגדיר "עלוקות הפייסבוק" ובשני נגד המכורים למוצרי Apple.  הטורים כתובים בציניות עוקצנית ונושכת, שמזמינה טוקבקים נזעמים וקיצוניים ואכן, בכל אחד מהטורים נרשמו עד היום למעלה מ-100 תגובות

האמת היא שאני לא מכיר את ניצן ומעולם לא פגשתי אותו, אך חיפוש שמו ב-GOOGLE מעלה שמדובר ב-אושיית אינטרנט, שמרבה לכתוב על נושאים הקשורים לטכנולוגיה ולרשת, בעיקר באתר YNET, אבל גם במקומות נוספים.

בשלב הזה אתם בטח שואלים את עצמכם מה מביא אותי להקדיש פוסט שלם למר סדן.  לא, זו לא הכתיבה השנונה והמתחכמת של סדן שמזכה אותו בפוסט הזה, אלא הצורך שלו להביע דעות קיצוניות על מנת לקבל ערמות של טוקבקים.  הנטייה העיתונאית לקחת תופעות קצה ולהפוך אותן לחזות הכל, היא זו שמקוממת.

בישראל יש למעלה מ-2.5 מיליון מינויים על פייסבוק.  כמה מהם הן עלוקות פייסבוק העונות לתיאור של סדן?  בישראל יש למעלה מ-250,000 משתמשים ב-iPhone, כמה מאות משתמשי iPad וכמה עשרות אלפי מחשבי Mac — כמה מהמשתמשים בהם עונים להגדרת ה-"מעריצרכנים" שלו?

באופן טבעי ידיעות על "אדם נשך כלב" מושכות יותר מידיעות על "כלב נשך אדם", אבל מכאן ועד פרסום טורי דיעה שכל מטרתם לעורר פרובוקציה, הדרך רחוקה.

מי שיציץ בפרופיל סדן בפייסבוק יגלה שיש לו יותר מ-400 חברים ושהוא השקיע לא מעט זמן בעדכון תחומי העניין שלו.  הפרופיל שלו במקושרים הוא אף רחב יותר.  אני לא יודע באיזה טלפון או מחשב עושה סדן שימוש, אבל רק לפני שנה וחצי הוא לא היסס להלל את מחשבי הטאבלט שה-iPad נמנה עליהם.

בשלב הזה אפשר רק לנחש מה יהיה נושא הטור הבא של סדן, אבל אין לי ספק שהוא ימצא עוד תחום שאפשר לעורר בו מהומה.

גילוי נאות: לכותב יש פרופיל בפייסבוק, אבל יש לו רק 32 חברים.  מזה שנה וחצי הוא משתמש ב-iPhone, אבל אין לו מחשב MAC או iPad.

6 תגובות לפוסט “ניצן "כזה כאילו" מעוצבן”

  1. גלעד בתאריך 15 ביולי, 2010 בשעה 07:32

    כתוב יפה וכל כך נכון.

  2. וואלה אני קורא ב YNET דיי הרבה ובאופן עיקבי אני נתקלתי בכמויות של חרא שהשמוק הזה (ניצן סדן) כותב, החלטתי לבדוק אם יש דבר נוסף בנוגע לניצן ונתקלתי במאמר הזה.

    כן בהחלט מאמר כנה וקולע!

  3. מישהי בתאריך 9 בנובמבר, 2010 בשעה 15:31

    מסכימה איתך.
    אני מכירה את הבן אדם, באמת מחפש פרובוקציות כי זה באופי שלו…ככה זה, עושים טררם אחד גדול כדי להסתיר משהו עלוב מאוד מבפנים…
    בקיצור, מדובר במשהו שיחלוף, כמו הרבה דברים חסרי ערך ותוכן.

  4. ניצן סדן בתאריך 21 במרץ, 2015 בשעה 06:58

    נסו לדמיין לרגע איזה חרא זה לחפש את עצמך בגוגל ולמצוא את ה"כתבה" הזאת בתוצאות הראשונות.

  5. דווקא הכתבות שלו ב"הקברניט" ממש טובות, ואתה היית צריך לבקש לפחות את תגובתו לפני השיימניג הזה.

  6. ירון בתאריך 25 במאי, 2020 בשעה 09:38

    הוא מעולה בקברניט, בעקביות: שנון, חכם, ודווקא נראה אנושי.
    אין לי מושג מה היה בכתבות המדוברות, אבל הוא היה כנראה צעיר ורצה להתקדם… לגיטימי
    נראה שהצליח, ודרכו כיום לא תואמת המתואר….

השארת תגובה