מחפשים רמקול חכם משולב עם נתב – ל-Asus יש מענה

מוצרי התקשורת הבייתית של חברת Asus אינם משווקים בארץ באופן מסודר, אבל ישראלים רוכשים אותם מחו"ל והם בדרך כלל מאוד מרוצים מהם.

לסדרה הארוכה של מוצרי התקשורת המוצלחים של החברה מצטרף, במסגרת הכרזה שנערכה בתערוכת CES 2018, יצור מוזר – רמקול חכם המשולב עם נתב MESH אלחוטי בסדרת ה-Lyra של Asus.

ה-Lyra Voice הוא נתב המקוטלג כ-AC2200, אשר כולל שלושה ערוצי תקשורת – אחד בתדר 2.4Ghz ושניים בתדר 5Ghz – ובמקביל שני רמקולים ומיקרופון התומך ב-Alexa – המסייעת הקולית של חברת Amazon.

לנתב זה כניסת WAN אחת ויציאת LAN אחת בלבד, ששתיהן תומכות המהירות 1G ובנוסף, 6 אנטנות פנימיות.  לנתב אין כניסת USB אך מצד שני הוא תומך ב-Bluetooth.  הפקת הצלילים מתבצעת באופן סטריאופוני על ידי שני רמקולים של 8W כל אחד.  בשלב זה לא ידוע מתי נתב זה יהיה זמין ומה יהיה מחירו אך Asus מבטיחה שהוא יוכל להשתלב ב-MESH של מוצרי ה-Lyra של החברה.

במקביל ל-Lyra Voice הכריזה Asus על עוד נתב MESH בסדרה, המכונה Lyra Trio.  פרט לכך שמדובר בנתב MESH בתקן AC התומך ב-3 זרמים, לא סיפקה Asus נתונים טכניים נוספים על מוצר זה.

בהזדמנות זו כדאי להזכיר ש- ASUS היא החברה הראשונה שהציגה, כבר בשנה שעברה, נתב התומך בתקן AX.  ה-RT-AX88U של החברה, המקוטלג כ-AX6000 (שימו לב ל-AX), כולל 8 יציאות LAN במהירות 1G ו-2 כניסות USB 3.1.  לנתב 4 אנטנות והוא תומך במגוון סטנדרטים ושרתים.  בשלב זה לנתב זה אין מועד זמינות או עלות משוערת.

עד היום, מי שרצה מערכת MESH ביתית, גם אם כבר יש לו נתב טוב ויעיל, נאלץ היה לרכוש חומרה חדשה.  בהקשר זה מוכיחה חברת Asus שההשקעה בנתביה משתלמת והיא מציגה חידוש מעניין  – אפשרות לעדכן את קושחת חלק מהנתבים שלה, כך שתתווסף להם תמיכה ב-MESH.  באופן זה, על ידי שדרוג הקושחה של כל נתבי ה-Asus שברשות הלקוח, הופכת הרשת הביתית למערכת MESH.

בשלב זה העדכונים זמינים – תחת השם AiMESH – ל-14 נתבי Asus שונים המקוטלגים במהירויות AC1900, ‏AC2900 ו-AC3100.  בקרוב צפויה תמיכה כזו גם לנתבים המתקדמים התומכים ב-AC5300.

השארת תגובה