ICQ מחליפה בעלים

בשבוע שעבר מכרה AOL את חברת המסרים המיידים ICQ לחברה הרוסית DSL (ראשי תיבות של Digital Sky Technologies) תמורת 187.5 מיליון דולר.  DSL, שנוסדה לפני פחות מ-5 שנים, היא חברת האינטרנט הגדולה ביותר ברוסיה ובמזרח אירופה והשקעותיה בתחום זה מסתכמות עד היום בלמעלה ממיליארד דולר.

ICQ, תוכנת המסרים המיידים הראשונה בעולם, פותחה על ידי החברה הישראלית מיראביליס בשנת 1996.  ביוני 1998 היא נמכרה, תמורת 407 מיליון דולר, לחברת AOL.  באותו זמן, זה היה ה-exit הגדול ביותר בתולדות שוק התוכנה בישראל.  על בסיס הצלחה זו פותחה לאחר מכן סידרת הטלוויזיה "מסודרים".

למרות ש-32 מיליון איש משתמשים בתוכנת ICQ מדי חודש – כמעט מחציתם ברוסיה – הרכישה שלה על ידי DSL מעוררת תמיהה.

בשנים האחרונות לא השכילה ICQ לפרוץ את מסגרת המסרים המיידים בהם התמחתה וזוהרה דועך במהירות.  בראשית שנות ה-2000 היא נחשבה תוכנה פורצת דרך שהצליחה לדגדג אפילו את מיקרוסופט, שבתגובה, פיתחה את תוכנת Messenger.  אבל כיום, כאשר משלוח מסרים מיידים בין משתמשי אינטרנט הפך להיות תכונה של כל אתר חברתי (ראה Facebook), זכות הקיום של ICQ כתוכנה עצמאית אינו ברור מאליו.

ל-DSL יש בוודאי תוכניות כיצד לשלב את ICQ בפרוטפוליו החברות שלה, אבל סביר להניח שהיא תבחר בסופו של דבר לשלב אותה באחד האתרים החברתיים שהיא מחזיקה.  בכך יבוא הקץ על אחת ההצלחות בגדולות ביותר שהנפיק שוק הסטארטאפים הישראלי.

תגובה אחת לפוסט “ICQ מחליפה בעלים”

  1. […] This post was mentioned on Twitter by NetCHEIF. NetCHEIF said: ‫ICQ מחליפה בעלים‬ http://goo.gl/fb/9F4ks […]

השארת תגובה