סטטיסטיקות מעודכנות לגבי שמות מתחם ברחבי העולם

TLDחברת Verisign, המנהלת את מרשם השמות בסיומת com ו-net, פירסמה לפני מספר שבועות את הדוח הרבעוני הראשון לשנת 2016.

על פי הסטטיסטיקות של החברה, נכון לסוף Q1/2016, רשומים בעולם כ-326 מיליון שמות מתחם, מתוכם כ-127 מיליון בסיומת com ו-16 מיליון בסיומת net.  כמות זו מייצגת גידול של 7.1% לעומת התקופה המקבילה בשנת 2015.

הסיומת השניה בפופולריות שלה היא tk השייכת למדינת טוקלאו הזעירה (1,500 תושבים בסה"כ) השוכנת באוקינוס השקט, במחצית הדרך בין ניו-זילנד להוואי. בסיומת tk – החינמית – רשומים כ-30 מיליון שמות מתחם.

הסיומת השלישית בפופלריות שלה היא cn השייכת לסין ואחריה מדורגת הסיומת de של גרמניה.  הסיומות net ו-org מדורגות במקומות ה-5 וה-6 בהתאמה ואת שלושת המקומות הבאים תופסות אנגליה (uk), רוסיה (ru) והולנד (nl).  את העשיריה הראשונה סוגרת הסיומת info.

בשנים האחרונות נפתחו לרישום סיומות חדשות (ngTLD) וכיום רשומים בהן כ-23 מיליון שמות מתחם (כ-7% מכלל שמות המתחם).  הסיומת הפופולרית ביותר היא xyz עם כ-6.5 מיליון שמות ו-top עם כ-3 מיליון שמות.  מידע מלא ועדכני על התפלגות הרישום של ה-ngTLD ניתן למצוא כאן ואת הרשימה המלאה שלהם כאן.

בישראל רשומים היום כ-240,000 שמות מתחם המנוהלים על ידי איגוד האינטרנט הישראלי.  כמות זו ממקמת את ישראל סביב המקום ה-40 בעולם, זאת מתוך כ-250 סיומות בין לאומיות (ccTLD).

את הדוח הרבעוני של Verisign ניתן למצוא כאן.

2 תגובות לפוסט “סטטיסטיקות מעודכנות לגבי שמות מתחם ברחבי העולם”

  1. כתבה שהדבר היחיד המעניין בה לא מוסבר בכלל. לא חשבתם לציין ***למה*** TK היא פופולרית?!

  2. הסיבה לפופלריות של סיומת TK הוסברה בפוסט: "בסיומת tk – החינמית – רשומים כ-30 מיליון שמות מתחם". המשמעות של חינמית היא שרישום שם מתחם בסיומת הזו אינו עולה כסף – כלומר חינמי…

השארת תגובה