נתבי ה-Airport של אפל מגיעים לישראל

Airportחברת iDigital, המשווקת את מוצרי חברת Apple בישראל, הכריזה אתמול על תחילת השיווק של נתבי ה-Airport בישראל.

סדרת נתבי ה-Airport הוכרזה לראשונה בשנת 2003 ומאז היא עברה שישה מקצים של שדרוגים טכנולוגיים.  במקצה האחרון, עליו דווחתי לפני כשנתיים וחצי, שודרגו הנתבים לתמיכה בתקן 802.11ac, תוך התבססות על רכיבים של חברת Broadcomm.

הדורות הקודמים של נתבי חברת Apple לא שווקו בישראל והגעת הנתבים מהדור השישי, גם אם באיחור רב, תהווה ההזדמנות הראשונה לבחון אותם בתנאי הארץ.  העיכוב הארוך בהגעת נתבי ה-Airport לישראל נובע מהמגבלות הקיימות בישראל על השימוש בחלק מהערוצים של תדר 5Ghz ומהצורך לבצע את ההתאמות הנדרשות על ידי משרד התקשורת.

בשלב זה תשווק חברת iDigital שלושה דגמים ממשפחת ה-Airport.

Airport_Extremeהדגם הראשון מכונה Airport Extreme המקוטלג כ-AC1750.  הוא מתבסס על מערך של 6 אנטנות פנימיות – 3 בתדר 2.4Ghz (כלומר 450Mbps) ו-3 בתדר 5Ghz (כלומר 1.3Gbps).

לנתב זה כניסת WAN אחת ו-3 יציאות LAN שכולן תומכות במהירות של 1G ובנוסף כניסת USB 2.0.  בניגוד למקבול בנתבים אחרים, ספק הכוח של ה-Airport Extreme הוא פנימי והוא מתחבר אל החשמל באמצעות "כבל 8".

כמו רוב המוצרים של חברת Apple צבעו של ה-Airport Extreme הוא לבן והמבנה החיצוני שלו מזכיר גורד שחקים – בסיס ריבועי בגודל של 10 ס"מ על 10 ס"מ המתנשא לגובה של כ-17 ס"מ ובגלל ספק הכוח הפנימי, הנתב שוקל כמעט קילוגרם שלם אחד!

מחירו של ה-Airport Extreme הוא 999 שקל והוא זמין בחנויות iDigital הפרוסות ברחבי המדינה.

לצד ה-Airport Extreme ישווקו שני נתבים המכונים AirPort Time Capsule.  פרט למשקל, העולה לכ-1.5 ק"ג, נתבים אלה זהים לחלוטין ל-Extreme פרט לכך שהם כוללים דיסק קשיח ההופך אותם להתקני אכסון רישתיים (NAS).  הדגם הכולל דיסק קשיח בנפח 2TB נמכר תמורת 1,499 שקלים ואחיו הגדול, הכולל דיסק בנפח 3TB נמכר תמורת 1,999 שקל.

בניגוד למקובל, הגדרת הנתבים אינה מתבצעת דרך ממשק WEB אלא דרך אפליקציה המכונה Airport Utility המובנית במחשבי מקינטוש ומכשירי iOS.  מי שאין בידין חומרה של Apple יכול להוריד מאתר של חברת Apple אפליקציה התואמת למחשבי Windows.

כצפוי, אפליקצית Airport Utility אינה קימת עבור מכשירי Android, מחשבי Chromebook או Linux.  באופן דומה, את רכיב האכסון בנתבי ה-Airport Time Capsule, מנהלים באמצעות אפליקציה המכונה Time Machine הזמינה אך ורק למחשבי מקינטוש.

בחינה חיצונית של הנתבים מגלה את האיכות הידועה של חברת Apple – הם נראים מצויין ומורכבים באופן מקצועי.  יחד עם זאת, הקושחה של הנתבים מוגבלת ביכולותיה וחסרה תכונות מתקדמות המצויות בדגמים אחרים.

אך גם אם נשים את מגבלות הקושחה בצד ונתעלם מהמחיר הגבוה, לטעמי החסרון העיקרי של נתבים אלה היא העובדה שניתן לנהל אותם ביעילות בעיקר באמצעות חומרה של Apple, עובדה המגבילה את קסמם רק לחובבים מושבעים של החברה ומוצריה.

השארת תגובה