כמה מילים על תכונות נתב ה-FiberBox של HOT

FiberBoxחברת HOT הכריזה הבוקר (5/3/2014) על ה-HOT FiberBox.

המוצר מהווה פלטפורמת מדיה ותקשורת אחודה המרכזת בקופסא אחת את כלל שירותי התקשורת הביתיים בהם: ממיר מקליט HD מתקדם, ראוטר אלחוטי, מודם אינטרנט וטלפוניה, מזרים מדיה (streamer) וכונן להצגת תקליטורי DVD ו-BlueRay.

על שלל התכונות החדשות של ה-FiberBox בתחום המולטימדיה תוכלו לקרוא בהודעה לעיתונות (מצ"ב) ובאתר האינטרנט היעודי של המוצר.

מבחינת תשתית הרשת, ה-FiberBox כראוטר זהה בתכונותיו ל-HOT Box המוכר – הוא כולל 4 יציאות LAN הפועלות במהירות של 1G ו-3 כניסות USB 2.0 לחיבור דיסקים חיצוניים ו-Disk On Key.  מבחינה אלחוטית ה-FiberBox תומך בתקן N בתדר 2.4Ghz בלבד וכולל שתי אנטנות פנימיות.  חברת HOT מציינת שניתן לחבר ל-FiberBox באופן אלחוטי עד 10 מכשירים שונים.

בחזית ה-FiberBox קיים מפסק לכיבוי הרכיב האלחוטי ובדומה ל-HOT Box, על ידי שינוי פרמטר בתפריט, ניתן להשתמש ב-FiberBox כמודם בלבד (bridge).  מבחינת התפריטים של הראוטר, המבנה שלהם כמעט ולא השתנה ולא זכה לעדכון שקיבל הממיר.

HOT MoCAביחד עם ה-FiberBox הכריזה HOT על מתאם MoCA (ראשי תיבות של Multimedia over Coax Alliance) המאפשר להעביר תקשורת על גבי כבלי קואקס.

ה-MoCA מהווה סוג נוסף של כבילה אלטרנטיבית שיכולה לחסוך את הפריסה של כבלי רשת במקומות בהם הם אינם קיימים.  כמו Home Plug (העברת תקשורת על גבי חוטי חשמל) ו-HPNA (העברת תקשורת על גבי חוטי טלפון), גם ל-MOCA יש חסרונות מבחינת מהירות וטווח.

למתאם שהוכרז על ידי HOT יש מספר מגבלות – ראשית, ולמרות שב-2010 כבר אושר תקן 2.0 של MoCA התומך במהירויות גבוהות יותר, הוא תומך רק בגרסא 1.1 של התקן.  שנית, HOT מאפשרת שימוש רק בשני מתאמים – כלומר ניתן לחבר רק התקן רשת מרוחק אחד על גבי כבלי הקואקס.

שלישית – המתאם של HOT תומך רק במהירות של 100Mbps עובדה המעמידה בסימן שאלה את היתרונות של של יציאות ה-LAN במהירות של 1G ואת ההכרזה הצפויה על העלאת מהירות ה-download ל-200Mbps.

5 תגובות לפוסט “כמה מילים על תכונות נתב ה-FiberBox של HOT”

  1. uploadmeright בתאריך 6 במרץ, 2014 בשעה 13:14

    מתי יהיו זמינות חבילות גלישה של 200 מגה?

  2. אני בספק שהמתאם הזה יתמוך ב 100 מגה עגול.
    הרי היציאת רשת שלו תומכת במהירות מקסימלית של 100 מגה ויש עוד בנוסף overhead.

  3. יציאות הרשת שלו, כפי שמפורט בפוסט, תומכות ב-1G. לא תהיה ל-FiberBox שום בעיה להגיע ל-100Mbps.

  4. אני בתאריך 6 במרץ, 2014 בשעה 22:35

    אני הולך לרכוש לךקי MOCA2 ולנסות לחבר על תשתית HOT שמותקנת כקירות אך אינה בשימוש , מקווה שזה יעבוד

  5. די.אן.איי בתאריך 9 במאי, 2014 בשעה 16:54

    ראשית דבר וענין כל הכבוד!
    סוף סוף מישהו שמבין עניין בפייברבוקס ועל זה שאפו! 🙂

    יש לי כמה הערות בנושא,
    ועל כך בהמשך…

    אהבתי. .. …

השארת תגובה