פארק הסטארטאפים של CES 2014

EurekaParkעל מנת לנווט בנוחות בין למעלה מ-3,200 הביתנים השונים ב-CES 2014, מחלקת אותם הנהלת התערוכה לכ-15 אזורי משנה טכנולוגיים (Tech Zone), שכל אחד מהם מתמקד בנושא שונה.  כך לדוגמא בתערוכה השנה ניתן היה למצוא אזורים המוקדשים להדפסה תלת מימדית, רובוטיקה, אביזרים לבישים, מוצרים משלימים ל-iPhone, מוטוריקה וכיוב'.

אחד מאזורי המשנה שהולך ותופס תאוצה בשנים האחרונות הוא ה-Eureka Park, המוקדש כולו לחברות הנמצאות בתחילת דרכן ומעונינות להציג מוצרים, רעיונות או שירותים חדשים.  למעלה מ-200 חברות כאלה הציגו השנה באזור זה, חלקן לאחר גיוס מוצלח שבוצע באופן פרטי או באמצעות אחד מאתרי ה-crowdfunding כמו Kickstarter או Indiegogo, ואחרות שעדיין לא הגיעו אפילו לשלב זה במחזור חייהן.

הביקור באיזור זה הוא חוויה רב חושית המאפשרת להתרשם ולהתפעל מהדימיון והיוזמה השוטפים היום מדינות רבות ברחבי העולם – נציגים מארה"ב, צרפת, אנגליה, הודו, קנדה, דנמרק, רוסיה, שבדיה וגם מישראל – מנסים לשכנע אותך שהמוצר או הרעיון שלהם, הוא זה שהולך לכבוש את העולם.  למעלה מ-5 שעות הקדשתי לאזור הזה ואלה 9 החברות ששבו את ליבי.  למען הסר ספק, אין סדר מסויים בין החברות הנסקרות והן מפורטות, פחות או יותר, לפי הסדר בו בקרתי ב-Eureka Park.

  1. Spixiפול יון (Paul Yun) מחברת Escargot פיתח מוצר קטן הפותר בעיה מוכרת לכל מי שמתסתובב עם כבלים המחברים את המכשירים הניידים השונים למטען או למחשב הנייד – הכבלים נוטים להסתבך ולהפוך לפקעת שהתרתה היא פעולה ארוכה ומעצבנת.  הפתרון המקובל הוא כבל נגלל (לדוגמא כאלה) אבל הפתרון הזה מאוד שביר ורעוע ונוטה להתקלקל בדיוק ברגע הלא מתאים.

    הפתרון של פול הוא Spixi – כבל הנגלל רק מצד אחד כשהקצוות מסתתרים בתוך המתקן עצמו.  באתר ניתן לראות סרטון וידאו קצר המדגים את המוצר.  כמה קטן – ככה פשוט.  המוצר זמין לרכישה כבר עתה בעלות של $25.

  2. TangoPCבהווש שח (Bhavesh Shah) החליט להמציא מחדש את מחשב ה-PC המוכר ולעצב אותו לתוך מארז בגודל של טלפון חכם עם מסך 6".  ה-Tango PC מתבסס על מעבד ורכיב גרפי של AMD וכולל 4GB של זכרון RAM ודיסק SSD של 32GB.  הוא מתחבר לעמדת עגינה זולה המספקת חיבורי רשת, USB ו-HDMI.

    בסיום העבודה עם ה-Tango PC ניתן לשלוף אותו בקלות מעמדת העגינה ולקחת אותו עימנו.  כך למשל ניתן למקם תחנת עגינה אחת בבית ואחת בעבודה ולנייד את המחשב כולו, עם כל המידע האגור בו בקלות ובפשטות.  פרויקט המימון של ה-Tango PC נמצא כרגע בעיצומו ב-Indiegogo והוא יסתיים בעוד כשבועיים.  עלות ה-Tango היא $299 וכל עמדת עגינה עולה $69.

  3. PowerPotה-PowerPot היא דרך חדשה ומקורית לטעון את הטלפון הנייד או הטאבלט שלך, במיוחד כאשר אין מקור חשמל זמין בסביבה.  על מה שנדרש הוא מקור חום (גזיה, כיריים וכיוב'), קצת מים וסיר ה-Powerpot.

    החום המתפתח בתחתית הסיר מתורגם לאנרגיה חשמלית (באמצעות תהליך המכונה Thermoelectric Generation) הטוענת את הטלפון, הטאבלט או הסוללה הרזרבית.הפתרון אינו זול – $149 לסיר אבל הוא קל, נוח ופשוט למטיילים וקמפרים.

  4. DUO_Flexחברת AspectSolar נוקטת גישה שונה ליצור חשמל ועושה זאת על ידי שימוש באנרגיית השמש.  פתרונות מסוג זה אינם חדשים אבל ה-SunSocket DUO-Flex של החברה הוא אחד הראשונים שעושה שימוש בפנלים העשויים מפלסטיק גמיש.

    המוצר, שעלותו $150 (ומחירי המשלוח לישראל יחסית סבירים), מגיע עם סוללה נטענת בנפח של 8000mAh.  הצבת הפנלים באור השמש במשך היום טוענת את הסוללה ובשעות החשיכה היא יכולה לטעון, בו זמנית, הן טלפונים חכמים והן טאבלטים בעלי צריכת של 2A.

  5. Airtame Dongleאם צריך לתאר את ה-Airtame בשלוש מילים הרי שהצירוף "Chromecast על סטרואידים" הוא המתאים ביותר.  מדובר בדונגל קטן שיש לו חיבור HDMI בצד אחד וחיבורUSB בצד השני המתחברים אל הטלוויזיה.  באמצעות ה-Airtame ותוכנה קטנה המותקנת במחשב ניתן לשדר, באופן אלחוטי באמצעות WiFi, את המידע המוצג על המסך אל הטלוויזיה.

    Airtame קיוו לגייס $160,000 בקמפיין ה-Indiegogo (שכבר הסתיים) אבל זכו בכמעט $1.3M!  אם גם אתם רוצים Airtame משלכם, ניתן להזמינו בעלות של $99 ישירות באתר החברה.

  6. Pressyנמרוד בק רצה לגייס רק $40,000 לכפתור ה-Pressy שלו אבל המוצר סחף את הרשת והוא הצליח לגייס ב-Kickstarter כמעט $700,000.  מדובר בכפתור קטן המתחבר אל שקע האוזניה ותוכנה קטנה המגיבה ללחיצה על הכפתור.

    התוכנה מסוגלת לזהות צרופים של עד שלוש לחיצות – קצרות וארוכות – ולהגיב באופן שונה לכל לחיצה.כך לדוגמא לחיצה קצרה יכולה להפעיל את Waze, בעוד ששתי לחיצות ארוכות יפעילו את נגן המוזיקה.  באמצעות התוכנה, למשתמש יש שליטה מלאה על מה יקרה בכל צירוף של לחיצות ומה שבמיוחד חשוב – הלחיצות מזוהות גם כמסך הטלפון כבוי.  $27 וה-Pressy שלכם ואם אתם גרים בארץ, אין אפילו עלויות משלוח.

  7. iblazrגם ה-iblazr הוא אביזר המתחבר אל שקע האוזניות של הטלפון החכם אלא שהוא מספק פלאש רב עוצמה, המסונכרן עם אפליקצית המצלמה של המכשיר.  הוא מבוסס על 4 נורות לד עוצמתיות וסוללה פנימית המספיקה לכ-1,000 הבזקים.

    במידת הצורך ניתן גם להפעיל את התאורה באופן קבוע ואז ה-iblazr משמש פנס רב עוצמה. הפרויקט שמקורו באוקרינה החל את חייו ב-Kickstarter והצליח לגייס שם בהצלחה למעלה מ-$150,000.  המוצר זמין כעת לרכישה באתר החברה בעלות של $49.

  8. everdock-duoה-Everdock הוא מעמד אוניברסלי – יחיד או כפול – לטלפון החכם או הטאבלט שהתחיל את חייו ב-Kickstarter והצליח לגייס קרוב לחצי מיליון דולר. היחוד של המעמד הזה הוא יכולתו להצמד למשטח, כמו שולחן או שיש, באופן עוצמתי ומבלי לגרום לו נזק והעובדה שהוא מותאם בו זמנית הן ל-iPhone והן ל-Android.

    החיבור של המכשיר אל המעמד מתבצע באמצעות הכבל של המשתמש שמחובר אל המעמד באופן קבוע באמצעות פטנט שהומצא על ידי החברה. המעמד עצמו עשוי מאלומניום מוברש המגיע ב-4 צבעים שונים והגב עשוי מלבד עמיד שאינו שורט את המכשיר.  עלות מעמד בודד היא $50 וכפול $70.  ניתן לרכוש את שניהם ביחד בעלות של $110.

  9. myIDkeymyIDkey הוא לא ממש מוצר חדש אבל זוהי דוגמא מצויינת להצלחה של קונספט שהוצג רק לפני כשנה במהלך CES 2013, הצליח לגייס ב-Kickstarter כחצי מיליון דולר, הפיץ את המוצרים במהלך ספטמבר ואוקטובר של השנה שעברה ועתה נכנס לשלב הבגרות.

    הכספת הדיגיטלית הזו, השומרת סיסמאות ומידע באופן מוצפן הניתן לפתיחה רק באמצעות טביעת אצבע או זיהוי קולי, שינתה במהלך הזמן צורה וגודל, הצליחה לגייס כסף מקרנות הון סיכון (VC) ועתה מנסה להפוך ממוצר נישה לפתרון המותאם לארגונים.  מי שמעוניין להתנסות במוצר – $250 והוא שלך.

השארת תגובה