גשרים וקשתות בדרך ל-Monument Valley (יום 4)

Wilson Archאוסף של קשיים ובעיות טכנולוגיות מנע ממני לפרסם את קורות הימים האחרונים, אבל עכשיו כשאני חזרה בצויליזציה אפשר להשלים פערים…

את ערב השנה החדשה העברתי בעירה קטנה שנקראת Moab (מואב) ולמרות שציפיתי לאירוע כלשהו, זיקוקי דינור או ספירה לאחור מ-10 עד ה-Happy New Year, המאורע הזה עבר על העירה בשקט ובדממה.  יתכן שגרמה לכך העובדה שב-Moab מתגוררים כ-5,000 תושבים בלבד ושרובם ככולם מתפרנסים מעסקי התירות, שלא ממש בוערים בעונת החורף.

סביב Moab ממוקמים שלושה פארקים לאומיים שמושכים מבקרים רבים – ה-Arches בו בקרתי בשנה שעברה וה-Dead Horse Shoe ו-Canyon Land עליהם כתבתי בפוסט הקודם.  בנוסף, מהווה העיר נקודת יציאה לטיולי גי'פים ורכבי שטח למינהם ואפילו גולשי אוויר ו-Base Jumpers מגיעים אליה, במיוחד באביב.

נקודת העצירה הראשונה בבוקר השנה החדשה, שהיה קפוא במיוחד – תאמינו לי שלגרד קרח מהשמשה הקדמית של הרכב זה לא תענוג גדול – היא  פארק לאומי המכונה Natural Bridges.  הפארק נמצא כ-200 ק"מ דרומית מערבית ל-Moab והגישה אליו היא די קלה.  על הכביש US191 נוסעים דרומה כ-130 ק"מ ואז פונים מערבה לכביש SR95 עליו נוסעים עוד כ-55 ק"מ.

Butler Wash Ruins

שני הכבישים הללו מתפתלים על רמה שנעה בגובה של 1,400 מטר עד 2,200 מטר והנוף בו הם עוברים מרשים ביופיו – הקשת המופיעה בתמונה למעלה משמאל, המכונה Wilson Arch, היא רק אחת מהנקודות הרבות בהן ניתן לעצור לאורך הדרך.

לקראת סופו של כביש SR95 ניתן לפנות למסלול הליכה קצר המוביל אל נקודת תצפית על אחת מההתישבויות האינדאניות הקדומות באזור המכונה Butler Wash Ruins.  בארה"ב, כשמדובר על "קדום" אין הכוונה לאלפי שנים אלא לכל היותר על כמה מאות ובמקרה הזה על כ-600 שנה.

האינדיאנים הקדמונים שהתישבו במקום, אשר מכונים Anasazi, ידעו לנצל היטב את את הסביבה הטבעית וקבעו את מושבם במעין מערה שחצבו הרוח והמים בערוץ הנחל.  מיקום זה מאפשר הגנה מחיות טורפות ומאויבים, נותן גישה מיידית למים ונותן מחסה מגשם ושמש.

Sipapuמכביש SR95 פונים לכביש SR275 ולאחר כ-6 ק"מ מגיעים לפארק ה-Natural Bridges.  בפארק יש שלושה גשרים – Kachina, ‏Owachomo ו-Sipapu, אותו ניתן לראות בתמונה משמאל, שהוא הגדול והמרשים מכולם וכולם נגישים במסלולי הליכה קצרים.  ההבדל בין "גשר" ל-"קשת" הוא פשוט מאוד – קשת נוצרת כתוצאה מבליה (Erosion)של אבן הגיר הנגרמת על ידי גשם ורוחות ואילו גשר נוצר כאשר נחל חוצב את דרכו בתוך הסלע.  את שאר התמונות שצלמתי בפארק וחלק מתמונות הדרך ניתן לראות כאן.

מפארק ה-Natural Bridges שמתי פעמי אל ה-Monument Valley הנמצא בשמורה האינדיאנית של אומת הנבאחו (Navajo) שהוא שבט האינדיאנים (Native Americans) הגדול ביותר בארה"ב.  העמק מפורסם בתצורות הסלעים היחודיות שלו ופרסומו מבוסס על אין ספור סרטי מערבונים שצולמו בו בשנות ה-30, ה-40 וה-50 של המאה הקודמת.

Moki Dugwayה-Monument Valley שוכן בגובה של כ-1,500 מטר ועל מנת להגיע אליו מהרמה הגבוהה בה שוכן פארק ה-Natural Bridges יש לנסוע בכביש SR261 שסלול רק בחלקו.  הקטע שאינו סלול, המכונה "Moki Dugway", היא ירידה תלולה באורך של כ-2 ק"מ שבה יורדים כ-300 מטר בגובה.  בתמונה משמאל ניתן לראות חלק מהפיתולים של הדרך.

בכדי לצפות בנופי השקיעה שצלמתי ב-Monument Valley אני מזמין אתכם לתת מבט באלבום התמונות שהעלתי לפייסבוק.  באלבום גם תוכלו לראות את תמונות הזריחה שצלמתי סביב השעה 5:30 בבוקר שלמחרת.

השארת תגובה