מחירי תשתית האינטרנט לא עומדים לרדת בקרוב

yawnאתמול בבוקר פורסם ב-The Marker ששר התקשורת עומד לחייב את חברת בזק למכור קו סיטונאי במחיר של 50 שקל.  עוד לא יבשה הדיו על הידיעה הזו וראשי בזק כבר סיפרו לכתב גלובס ש-"עבודת משרד התקשורת אינה מקצועית" ושהם יתנגדו בחריפות למהלך זה.

לראשי IBC (פרויקט הסיבים האופטיים) לקח קצת יותר זמן להתעשת, אבל אתמול בערב הם הדליפו ש-"יש סכנה מוחשית לפרויקט" כי המחיר ששר התקשורת עומד לכפות על בזק, נמוך מזה שהם מתכוונים לגבות (100 שקל).

מבולבלים?  מודאגים?  אני מציע לכם להירגע – אין שום סיבה להתרגש.

כל השחקנים בהצגה הזו – החל בשר התקשורת, עבור דרך בזק וכלה בראשי מיזם הסיבים – הם אינטרסנטים שמול עיניהם עומדות רק מטרות פוליטיות ועיסקיות.  ההנחה שכולם פועלים לטובת הצרכן, היא לא יותר מנאיביות ילדותית.

זה נורא יפה מצד IBC להכריז על עלות של 100 שקל ל-100Mbps סמטרי ולשכוח לספר לנו שזה לא המחיר ללקוח אלא המחיר הסיטונאי לספק (שכמובן אינו כולל את מרכיב הרווח שלו), את הנתב, את דמי ההתקנה ועוד השד יודע מה.

עד שלא מתייצב בפתח הדלת שלי טכנאי שמחזיק ביד אחת סיב אופטי של IBC ומודם תואם, שמחובר בצד השני לשירות שעובד, וביד השניה חוזה ברור עם מחיר מפורט, אני לא קונה את כל ההצהרות הבומבסטיות על שירות שיתחיל לעבוד ב-2014 ועל למעלה מ-10 חוזים חתומים עם כל ה-ISP.  לטעמי, כל אלה הם לא יותר מהצהרת כוונות נאה שבינתיים אין לה שום הוכחה בשטח.

זה גם מאוד יפה להדליף שאוטוטו, ממש בעוד רגע, שר התקשורת יכפה על בזק למכור קו סיטונאי ב-50 או 60 שקל ורק לשכוח שבזק היא חברה פרטית ולא כל כך מהר תתקפל.  כבר ראינו את היוזמות ה-"מופלאות" של משרד התקשורת כמו ה-NAKED DSL (שעולה כמו קו רגיל) והחבילה הצרה בכבלים (שהיא באמת צרה בתוכן אבל מאוד רחבה במחיר) – רעיונות מאוד יפים שהתנפצו אל מול קרקע המציאות.

כדאי שתזכרו שבשלב הזה הכל ספקולציות, בלוני ניסוי שמופרחים לאוויר והצהרות על כוונות שככל הנראה ישכחו בעוד שבוע.

תעירו אותי שכל זה יגיע לשלב התכלס.

2 תגובות לפוסט “מחירי תשתית האינטרנט לא עומדים לרדת בקרוב”

  1. יש פה 2 שאלות שהן לא בהכרח קשורות

    מה המחיר של חבילת האינטרנט
    ומה מקבלים תמורתה

    בסעיף הראשון אין ירידה משמעותית מדי בשנים האחרונות ולאחרונה גם עליית מחירים זוחלת (תחת ההגדרה של "שיפורי מהירות").
    בסעיף השני יש עליה לא רעה ודי ניכרת, אם כי יש מה לשפר.

    IBC כנראה ישפרו את הסעיף השני, ולא הראשון.

  2. המחיר לא יורד כבר שנתיים. נראה שהמחיר עדיין מגלם בתוכו את עלות התשתיות וההשקעה של החברות.

השארת תגובה