להם זה עולה יותר

Nexus5הבוקר ערכה חברת רונלייט, היבואנית של מכשירי הסלולר של LG, מסיבת עיתונאים לרגל הכרזת הנקסוס 5.  למי שהיה בתרדמת בימים האחרונים – הנקסוס 5 הוא טלפון הדגל החדש של גוגל שיצא לשוק בשבוע שעבר.

לא הזמינו אותי למסיבת עיתונאים וגם אם היו מזמינים, לא הייתי הולך.  כל הפרטים לגבי המכשיר כבר פורסמו בשבוע שעבר וגם את המחיר בארץ רונלייט הקדימה וחשפה אתמול, אז בשביל מה לבזבז את הזמן?

בכל אופן, חברים שהיו בהכרזה מספרים שמנכ"ל רונלייט – גיא דה פיצוטו – הקדיש חלק ניכר מהאירוע להסביר מדוע המחיר שנדרש בארץ גבוה במאות שקלים מזה שנדרש בארה"ב.

שני טיעונים מרכזיים היו לו – ראשית, רונלייט רוכשת את המכשירים מ-LG במחיר יקר יותר מזה הנדרש ב-Play Store של גוגל ($350) ושנית רונלייט מספקת אחריות למשך 24 חודשים.

אני ממש מתקשה להאמין שרונלייט רוכשת את המכשיר במחיר יותר יקר מזה הרשום ב-PLAY אבל בואו נזרום עם הטיעון הזה ונעשה חשבון קצר.

לשם התאוריה נניח שהמחיר ש-LG גובה מרונלייט עבור גרסת ה-16G הוא $400 – כלומר $50 יותר מב-PLAY.  על זה נוסיף עלויות יבוא (מוגזמות) של $30 לכל מכשיר.  סה"כ הגענו ל-$430.

עכשיו נוסיף מיסוי בגובה של  35.7%  הנובע ממע"מ של 18% ומס קניה של 15%.  הגענו ל-$583.  נתרגם את זה על פי שער דולר של 3.55 ונקבל 2,070 שקל.

עכשיו שמישהו יסביר לי ממה נובע הפער של 700 שקל ויותר על כל מכשיר.  נו טוב, צריך לממן מסיבת עיתונאים – דבר שאפילו גוגל לא טרחה לעשות עבור המכשיר הזה.

ולגבי האחריות בארץ – כדאי לזכור שהיא מאוד חלקית ואינה מכסה נזקים פיזיים למכשיר כמו שברים ושריטות.  רונלייט תיקח אחריות רק אם תגלו במכשיר תקלות חומרה, שהן בדרך כלל די נדירות.

7 תגובות לפוסט “להם זה עולה יותר”

  1. פשוט גועל נפש….
    ככה זה שאין פיקוח.
    ו 30$ עלות יבוא זה בחיים לא יכול להיות.

    יש להם רווח נקי של 1,000 שקל -_-
    פשוט בושה.

    ככה זה כשאין מי שמפקח על המחירים.

  2. הסיבה למחיר המופקע היא אחת – כי הם יכולים.
    מי שאשם זה אנו הצרכנים.
    לו היינו נמנעים מלרכוש את המוצר המחיר היה יורד, אבל הציבור מטומטם ולכן הציבור ישלם.

  3. יש פה כמה נתונים שלא ידועים:
    כמה מכשירים כאלו נמכרים בארץ -השוק הישראלי קטן ביחס למדינות אחרות . לכן המחיר גבוה יותר.
    רווח סביר ע"מ לקיים מערך הפצה ותמיכה – הנו בין 20-30% בכמויות קטנות. 10%-15% בכמויות גדולות , כאשר מדובר רק בהפצה.
    אני לא יודע כמה תמיכה/תיקונים צריך למוצר – אבל אם מופץ דרך חברות הסלולר – אז לרונלייט יש הרבה פחות עבודה.
    יש עוד גורמים שנכנסים לחישוב: לדוגמא:
    מצב שבו יש חוסר במכשירים ליצרן , מצב שקורה מדי פעם. רונלייט צריכים להמשיך ולהחזיק את העובדים שלהם נכון ? ואם יש מחסור של חודשיים ? תחשבו כמה כסף זה עולה…
    גם אשראי עולה כסף , מימון עולה כסף ועוד ועוד..

    אני לא מצדיק מחירים מופקעים ובטח ובטח לא הכרזות כאלו ואחרות שבהם מוציאים הרבה מאוד כסף, אבל מי שלא בצד של היבוא , לא בטוח שמכיר את כל ההשלכות.

    ד"א , אם האשראי במשק ירד , אני מתכוון למוסר התשלומים.הספקים ישלמו תשלום "שוטף" ולא שוטף+מתי שבא לי , צרה שמתחילה מהמוסדות , מהעיריות ומהמדינה , יהיה צורך בפחות מימון בנקאי וכך ניתן לדעתי להוריד עוד את המחיר.

    לא קשור לרונלייט בשום צורה…. 🙂

  4. אני קצת מתפלא ממך.
    700 ש"ח מתוך 2070 ש"ח הוא כ30%.
    א. אני לא חושב שיש בעל עסק שמתמכר מוצר בלא פחות מ30% מהעלות.
    וזה עוד לפני שנוריד עלויות כמו הפרסום שהוא העיקרי שבהם.
    ב. איפה נתקלת באחריות שהוא ביותר מ"חלקית" וכולל גם שבר ושריטות?
    אכזבת.

  5. הייבוא והשיווק במדינה קטנטונת בה האנשים מעדיפים קפה ב-5 ש"ח בעמידה הוא יקר מאוד. צריך לסמוך על התחתרות שתעשה את שלה. מה שכן, הייתי מצפה מהכותב להתייחס לאופציית הייבוא האישי, כלומר הזמנה אונליין.

  6. ל מני – ה-30% רווח הם אחרי הפרזה במחיר שרונלייט רוכשת את המכשיר מ-LG והפרזה עצומה בעלות היבוא לכל מכשיר. רונלייט גובה כאן פרמיה עצומה על אחריות שלא נותנת כמעט כלום ובעיקר על זמינות מיידית. בעוד כמה שבועות, שבעיות האספקה של גוגל יפתרו אתה תראה שהמחיר של רונלייט ירד בלפחות 500 שקל – בדיוק כמו שהיה עם NEXUS 4. כרגע רונלייט גוזרים כאן קופון ענק. למה? כי הם יכולים.

    ל-אדי – אין בעיה לכל ישראלי עם כרטיס אשראי לרכוש את הטלפון בחנות ה-PLAY של גוגל. אני כבר הרבה זמן שוקל אם להפוך לאויב של היבואנים ולפרסם מדריך מפורט כיצד עושים זאת בקלות ובפשטות – כמובן באופן העולה בקנה אחד עם חוקי מדינת ישראל.

  7. אהרון בתאריך 6 בנובמבר, 2013 בשעה 12:28

    ה"אחריות" של רונלייט לא שווה הרבה, יאמרו לך רבים שניסו לממש אחריות שם. זה מגיע גם לניתוקים בפנים והתנערות מוחלטת, אבל העיקר שיש "אחריות".

השארת תגובה