איגוד האינטרנט הישראלי – מי שמצביע, משפיע!

Your attitude, not your aptitude, will determine your altitude (Zig Zigler).בשבוע הבא יתקיימו הבחירות השנתיות לוועד איגוד האינטרנט הישראלי.

וועד האיגוד מונה 9 חברים המכהנים בתפקידם בהתנדבות ובכל שנה מתחלפים, באופן מדורג, 3 מהם.  השנה, החלטתי להעמיד את עצמי כמועמד ובמסגרת זו אני מבקש לחשוף בפניכם את המצע לפעילותי.  בנוסף, אני מעוניין לקבל מכם משוב לגבי הנושאים והתחומים שהייתם רוצים לראות אותי מקדם באיגוד.

חלק ממידע זה כבר חשפתי ביום חמישי שעבר (24/10/2013) במסגרת פאנל המועמדים שהתקיים באסיפה הכללית של חברי האיגוד.  בפאנל, התבקש כל מועמד לענות על 4 שאלות שפורסמו מראש ובנוסף לענות לשאלות ספונטניות שעלו מן הקהל.

התחייבות

אני מקווה שתביעו בי ובמצע המוצג להלן אמון ושתתמכו במועמדותי לוועד האיגוד.

אני מבטיח להיות הקול שלכם בוועד האיגוד, לייצג אותכם נאמנה ולפעול לכך שדעותיכם, בקשותיכם ורצונותיכם יבואו לכלל ביטוי בפעולות האיגוד.  אני מבטיח להביא לידיעתכם מידע על פעילות הוועד ולפעול מולכם בשקיפות מלאה.  תיבת הדוא"ל שלי עומדת לרשותכם בכל עת ואתם מוזמנים לפנות בשאלות, הערות ובקשות – אני מתחייב להשיב לכל דוא"ל!

הבחירות לוועד מתקיימות באמצעות הדואר האלקטרוני ומשתתף בהן כל חבר באיגוד עם ותק של 6 חודשים לפחות.  גם אם אינכם חברים באיגוד, אודה לכם מאוד אם תוכלו להפיץ מידע זה בין מכרים וידידים המוכרים לכם כחברי האיגוד.  עיזרו לי לעזור לכם.

תודה!

1. מי אתה?

שמי הוא לביא שיפמן.  אני בוגר הטכניון בהנדסת מחשבים (התמחות בתקשורת נתונים) ובוגר בהצטיינות של התוכנית לניהול עסקי בכיר של האוניברסיטה העברית.  ב-1990 הייתי ממקימי הסניף הישראלי של חברת Microsoft (עובד מס. 2) והמנהל הטכני הראשון שלה.  בתפקיד האחרון בחברה כיהנתי כסמנכ"ל השיווק והמכירות של החברה לארגוני ענק בישראל.  פרשתי ממיקרוסופט לאחר כ-11 שנות עבודה ולאחר מכן, במשך כ-3 שנים, הייתי המנכ"ל ושותף בחברת התוכנה EYRON.NET.

כיום אני עוסק באופן פעיל בתחומי האינטרנט והתקשורת, תוך התמקדות בשוק הביתי.  אני העורך והבעלים של האתר www.netcheif.com – מקור הידע הרחב ביותר בישראל בתחום זה.  מזה כ-10 שנים אני מנהל בהתנדבות את פורום רשתות ופס רחב ב-"תפוז" וכותב בקביעות באתרי אינטרנט מובילים בארץ כמו HW-Zone ו-Hometheater.  מאמרים ומדריכים שלי התפרסמו במגוון רחב של אתרים כמו YNET, ‏The Marker,‏ Mako,‏ GeekTime ו-Israel Defense.

אני משוכנע שעל בסיס ההבנה הטכנולוגית שלי, הניסיון המקצועי ויכולות הניהול שלי אוכל לתרום רבות להשגת היעדים והמטרות הטכנולוגיות והחברתיות של האיגוד.

2. מה החזון שלך לגבי האיגוד?

למרות שארגז הכלים של איגוד האינטרנט משופע במשאבים – הן כספיים והן אנושיים, הוא אינו נתפס כגורם מוביל בתחום האינטרנט בישראל.  הרוב המוחץ של רושמי המתחמים (domain) בישראל, התלויים לחלוטין באיגוד, לא מכירים את הפעילות המתרחשת בו ולא טורחים להרשם כחברים בו.  יתר על כן, מרבית פעילותו של האיגוד בתחום החברתי נשארת מתחת לראדר והוא אינו מצליח למנף אותה להגדלת כמות החברים והפעילים.  לראיה, מספר החברים באיגוד עומד כבר שנים ארוכות על כ-1,000 איש ולאסיפות השנתיות מגיעים לכל היותר 50 חברים.

החזון שלי הוא שהאיגוד יוזכר בכל שיחה הנוגעות למהותו של תחום האינטרנט בישראל ושהוא יתפס כאחד הגורמים המובילים בתחום זה.  על מנת להשיג מטרה זו יש לרתום את כל המשאבים העומדים לרשות הארגון ולהביא לכך שאופיו, מקצועיותו וחדשתנותו של האיגוד, יזניקו אותו לחמישיה הראשונה של ה-brand names העוסקים בתחום האינטרנט בישראל.

בהקשר זה אני מוצא לנכון להזכיר את אחת האמרות המפורסמות של זיג זיגלר – "Your attitude, not your aptitude, will determine your altitude" – בתרגום חופשי לעברית: "הגישה שלך, לא הכישרון שלך, היא שתקבע את הרוֹם שלך."  הגישה של זיגלר היא שגם אם הפרט (או הארגון) מצוידים בכל הכלים כדי להתמודד בהצלחה עם בעיה, הרי שללא ערכים בסיסים של מוטיבציה ורצון ללמוד ולהתמודד, הם לא יצליחו להשיג עבורה פתרון.

3. בהנחה שתבחר – מהו הדבר הראשון שתרצה לעשות?

הפעילות של איגוד האינטרנט מתקיימת בזכות הכנסות שנתיות של כ-9 מיליון שקל המגיעות ממערכת מרשם שמות המתחם הכוללת היום קרוב ל-240,000 דומיינים.  מערכת זו משרתת היום 9 רשמים ודרכם עשרות אלפי בעלי אתרים.  למרות שהרוב המוחץ של אנשים אלה אינו חבר באיגוד, יש לשאוף לכך שלקוחות אלה יקבלו שירות של "מחלקה ראשונה", שאינו נופל בטיבו מזה המקובל בעולם.

לשם כך בכוונתי ליזום הפצת שאלון בין בעלי שמות המתחם ולשאול אותם על מודעותם לאיגוד, פעילותו, האופן בו מושקעים המשאבים שלו וטיב השירות שהם מקבלים.  על מנת להפוך סקר זה לאפקטיבי, בכוונתי להפגש באופן אישי עם 10 בעלי שמות המתחם הרבים ביותר ולראיין אותם באופן אישי.  המטרה היא ללמוד מה החזון של לקוחות אלה לגבי מערכת המרשם ואיזה שירותים ותכונות עליה לספק.

במסגרת זו, ולאור העובדה שבקופת האיגוד ישנן יתרות של למעלה מ-15 מיליון שקל, בכוונתי לבדוק האם ובכמה ניתן להוזיל את מחירי רישום שמות המתחם.

4. כיצד היית מחלק את "עוגת" המשאבים של האיגוד?

השאלה הזו קשורה מאוד לשאלה הקודמת.  לדעתי – הכנסות האיגוד צריכות, קודם כל, לכסות את ההוצאות האמיתיות הכרוכות באחזקת מרשם מודרני ועדכני, העומד בקריטריונים בין לאומיים מקובלים, בתוספת רזרבה תקציבית סבירה להוצאות עתידיות.  באותו אופן יש להתייחס גם למערכת מחלף האינטרנט הישראלי – ה-IIX.  את היתרה יש להקדיש באופן ראוי, ותוך דיאלוג עם חברי האיגוד ולקוחותיו, הן לתחומים טכנולוגיים והן לתחומים חברתיים.  בכוונתי לדאוג לכך ששאלה חלוקת המשאבים תעלה אף היא בסקר שהצעתי שיופץ בין לקוחות האיגוד.

עוד היבט שיש צורך להתמקד בו הוא חיזוק הקשר בין וועד האיגוד לחברים בו.  כחבר ועד, אני אדאג לכך שמידע רב ככל האפשר יגיע לידי החברים באיגוד ולציבור כולו.  בין היתר, בכוונתי לפעול באופן נמרץ לשיתוף חברי האיגוד במהלכי התכנון, קבלת ההחלטות והביצוע של ועד האיגוד ומצד שני להביא ליישום מהלכים שיעודדו מעורבות ושיתוף של כל חברי האיגוד באותם תהליכים.  המטרה היא לייצור דיונים פומביים שיביאו לכך שיווצר דיאלוג פורה והדדי בין הנהלת האיגוד לחבריו ושמגוון רחב של דעות ילקח בחשבון בעת קביעת יעדי האיגוד ומטרותיו.

5. איזו רגולציה יש להפעיל על רשת האינטרנט? (שאלה מהקהל)

לדעתי, הניסיון להפריד בין העולם הרגיל לעולם האינטרנט הוא מלאכותי.  רשת האינטרנט הפכה להיות חלק בלתי נפרד מהחיים שלנו והכוונה להפעיל ברשת כללים וחוקים השונים מאלה המתקיימים במציאות, תתקל בהתנגדות חריפה וסופה להיכשל.  לטעמי, הרגולציה שצריכה להתקיים ברשת האינטרנט אינה צריכה להיות שונה מזו המתקיימת מחוץ לרשת ואותם כללי התנהגות, איסורים והגבלות צריכים להתקיים בשני העולמות.

6. האם היית מצרף באופן אוטומטי רושמי מתחמים כחברים באיגוד? (שאלה מהקהל)

רושמי המתחמים בסיומת co.il אינם נחשפים לאיגוד האינטרנט והמגע היחיד שלהם הוא עם הרשם איתו בחרו להתקשר.  כיוון שכך מרבית רושמי המתחמים אינם מכירים את האיגוד, מטרותיו ופעולותיו ובאותה מידה גם אינם יודעים שחלק מעלות רישום המתחם (domain) כ-$10 – עוברת באופן אוטומטי לאיגוד האינטרנט.  לדעתי, כחלק בלתי נפרד מתהליך הרישום, יש ליידע את הרושם על קיומו של האיגוד ולתת לו את האפשרות להצטרף אליו.

במקרה הקיצוני בו לא ניתן ליישם מהלך זה בתהליך הרישום עצמו, על האיגוד עצמו לפנות מיוזמתו, באמצעות הדואר האלקטרוני, לרושם המתחם ולהציע לו להיות חבר באיגוד.  על מנת לעודד את ההצטרפות לאיגוד יש לדעתי לשקול, בכפוף לבדיקה מתאימה, מתן הנחה למי שמצטרף במהלך רישום המתחם או תוך תקופה קצובה ממנו.  לדעתי מהלך שכזה יגדיל את מספר החברים באיגוד, יחשוף את תרומתו וחשיבותו ויעודד עוד אנשים להצטרף לפעילות שלו.

4 תגובות לפוסט “איגוד האינטרנט הישראלי – מי שמצביע, משפיע!”

  1. לצערי אני לא חבר באיגוד.
    אבל מהיכרות של שנים אתך , הייתי בהחלט ממליץ בחום.
    בהצלחה!

  2. בהצלחה !!! מקווה שתבחר !!!

  3. איך בוחרים?

  4. מי שהוא בכל זכות הצבעה קיבל ביום ראשון MAIL מהאיגוד עם LINK לאתר ההצבעה. אם אתה חושב שאתה בכל זכות הצבעה ולא קבלת MAIL כזה, פנה בדחיפות לאיגוד בכתובת [email protected].

השארת תגובה