לראשונה בישראל – כנס CES Unveiled

CES Tel Aviv Panelהיום (7/10/20213) התקיים, לראשונה בישראל, אירוע החשיפה של תערוכת CES (ראשי תיבות של Consumer Electronics Show) הנערכת מדי שנה, בחודש ינואר, על ידי איגוד תעשיות האלקטרוניקה הבידורית (CEA).

CES היא תערוכת האלקטרוניקה הבידורית והמחשוב הגדולה ביותר בעולם ובכל שנה נוטלות בה חלק כ-3,000 מהחברות הגדולות ביותר בעולם.  התערוכה נמשכת 4 ימים ומבקרים בה למעלה מ-150,000 איש המגיעים מכ-150 מדינות.

האירוע – Unveiled TLV – הוא חלק מסדרה של כנסים שעורך ה-CEA במספר ערים ברחבי העולם – לונדון, פאריז וניו-יורק – שמטרתם לחשוף את תערוכת CES ולהגביר את המודעות אליה.

גארי שפירו (Gary Shapiro), הנשיא של ה-CEA, ציין בהרצאת הפתיחה שלו שכ-350 ישראלים מגיעים מדי שנה ל-CES ובהתחשב במרכזיותה של ישראל בעולם ההיטק, הוא מעוניין לראות מספר גדול יותר של מבקרים.

את ההרצאה המרכזית נתן מולי אדן, נשיא אינטל בישראל, שכהרגלו סחף את הקהל בהופעה מרשימה.  על פי תפיסתו של מולי, עולם המחשוב מתקדם היום בצעדים אקספוננציאלים וכתוצאה מכך, ב-5 השנים הקרובות, כמות הידע שתצבור האנושות תהיה גדולה יותר מכל זו שהושגה במהלך 100 השנים האחרונות.  הוא אף טוען שמספר הטרנזיסטורים במעבדים שיצאו לשוק בעוד 6-7 שנים יהיה גדול ממספר הנוירונים במוח האדם, מה שיקנה להם עוצמת חישוב שתוכל להתחרות ביכולת האנושית.

אחריו עלה לבמה הכלכלן הראשי של האיגוד – שון דובראבק (Shawn Dubravac) – שהציג נתוני סקר שערך לגבי השימוש באמצעים טכנולוגיים בישראל.  על פי ממצאיו, 86% מהישראלים הם בעלי טלפון חכם ול- 46% מהם יש טאבלט.  אלה מספרים גבוהים מאוד הדומים מאוד לאלה שנמצאו על ידו באנגליה.  לעומת זאת בצרפת השיעורים הם נמוכים יותר.  העתק מלא של הנתונים שהוצגו ניתן למצוא כאן.

פאנל הבכירים שנערך לאחר מכן, בו השתתפו בין השאר יוסי ורדי, מאיר ברנד מגוגל, יואלי מארק מיאהו ודב מורן, המתמקד בסיבות שהפכו את ישראל למעצמת הייטק ולחממה בין-לאומית לסטארטאפים.  מאיר ברנד מגוגל ציין שבניגוד לתרבויות אחרות בהן כשלון נחשב כתם לכל החיים, בישראל כשלון הוא חלק בלתי נפרד מהחדשנות.  יוסי ורדי ציין שהלך הרוח, המכונה ה-"אמא היהודית", הוא זה שדוחף צעירים בישראל להשתפר ולהצטיין.  דב מורן ציין את העובדה שישראל, כמדינת הגירה שהצליחה לשלב אנשים שהגיעו מעולמות שונים, היא זו שמפרה את יכולת החשיבה וההמצאה.

בסיום החלק הפרונטלי של הכנס התקימה תערוכה מצומצמת בו הציגו מספר קטן של חברות מוצרים וטכנולוגיות.  חלק מהמשתתפים בכנס, בעיקר אלה שביקרו בעבר בתערוכה בלאס וגאס, הביעו אכזבה ממיעוט המציגים והמוצרים שהוצגו.  יחד עם זאת יש לזכור שזוהי הפעם הראשונה שבה מתקיים אירוע כזה בישראל ושרמת הציפיות ממנו היתה גבוהה מהמקובל כאן.

לטעמי, זה היה אירוע חשוב, שהפגיש דמויות מרכזיות בשוק ההיטק הישראלי ויש לקוות שבכנסי Unveiled TLV שיתקיימו בעתיד יבינו חברות נוספות את הפוטנציאל הגלום בחשיפה בו.

השארת תגובה