הפוקוס של Netgear לשנת 2013 משתנה

D6200לטעמי, מסיבת העיתונאים של חברת Netgear, שנערכה מוקדם יותר השבוע, היתה מעט מוזרה.  החברה ניצלה את האירוע על מנת לדבר באריכות על שורה של "מזרמי מדיה" (Media Players) ומצלמות IP אך הזכירה את המילה "נתב", כבדרך אגב, רק בסופה.

הנתב שהוכרז מכונה D6200 WiFi DSL Modem Router ועל פי שמו ומספר הדגם שלו ניתן להבין שמדובר בנתב ac משולב עם מודם ADSL.  פרט למודם ה-ADSL המובנה, כולל הנתב גם כניסת WAN עצמאית כך שהוא יכול לשמש, במידת הצורך, גם את רשת הכבלים או להתחבר למודם VDSL חיצוני.

כל כניסות הרשת של הנתב פועלות במהירות של של 1G והוא כולל כניסת USB 2.0 התומכת במדפסות והתקני זכרון חיצוניים.  מהפן האלחוטי, הנתב הוא מסוג "AC1200" כלומר כזה התומך ב-867Mbps בתדר 5Ghz ו-300Mbps בתדר 2.4Ghz וכולל 4 אנטנות – שתיים לכל תדר.  Netgear לא מסרה מתי המוצר יהיה זמין ומה תהיה עלותו.

עוד בתחום התקשרות, הכריזה החברה על נקודת גישה דואלית הפועלת במהירות של 300Mbps, הן בתדר 2.4Ghz והן בתדר 5Ghz, והמתחברת ישירות אל שקע החשמל.  נקודת גישה זו, מדגם WN3500RP, כוללת יציאת רשת, יציאת USB 2.0 ויציאת אודיו של 3.5 מ"מ.  יציאת האודיו מאפשרת לחבר אל נקודת הגישה רמקולים שאות האודיו יגיע אליהם דרך מנגנון ה-DLNA המובנה בה.  נקודת הגישה זמינה לרכישה באופן מיידי בעלות של $99.

לפני כחצי שנה רכשה Netgear יצרנית של מצלמות IP אלחוטיות בשם Avaak והיא ממשיכה לשווק את המוצרים תחת המותג VueZone.

VZCN2060המצלמות האלחוטיות בסדרה זו מקבלות את המתח שלהן מזוג סוללות זעירות (CR2032) המספיקות לכ-6 חודשים ומתקשרות באופן אלחוטי לנקודת גישה יעודית.  טיבו של המנגנון האלחוטי של המצלמות אינו ברור (זה לא WiFi) ורק נקודת הגישה היעודית היא זו המתחברת אל הנתב הבייתי.

על מנת להיכנס לעולם ה-VueZone יש לרכוש מצלמה בסיסית אחת ואת נקודת הגישה (VZSM2200).  במידת הצורך ניתן לרכוש קונפיגורציות נוספות הכוללות נקודת גישה ושתי מצלמות בסיסיות או מצלמות מתקדמות יותר.  כמו כן קיימת אפשרות לרכוש אמצעי התקנה שונים למצלמות כך שניתן למקם אותם מחוץ לבית או אפילו על חלון הפונה החוצה.  פירוט מלא על הנושא יש בדף המידע VueZone_Family_DataSheet (קובץ PDF).

במסגרת CES 2013 הכריזה Netgear על מצלמה אלחוטית חדשה במשפחה מדגם VZCN2060.  מצלמה זו מוסיפה, באמצעות נוריות אינפרא-אדום, יכולת ראית לילה בזוית ראיה של 110 מעלות וכמו כל שאר המצלמות בסידרה, היא מתחברת אלחוטית לנקודת הגישה יעודית ופועלת באמצעות שתי סוללות.  עלותה היא $130 והיא זמינה לרכישה באופן מיידי.

בסדרת מזרימי המדיה (streamer), הכריזה Netgear על שלושה מוצרים חדשים.

GTV100ה-GTV100 הוא מוצר המתבסס על Google TV ומספק קישור ישיר לחנות ה-play של גוגל.  הוא מאפשר צפיה והאזנה לתכנים אמריקאים כמו Netflix או HBO מה שהופך אותו לחסר שימוש לצרכנים ישראלים ללא proxy.  מי שממש מעוניין בו ימצא שהוא תומך ב-DLNA ומאפשר צפיה באינטרנט באמצעות דפדפן Chrome מובנה, צפיה ב-Youtube וחיפוש באמצעות Google Search.  עלותו היא $130 והוא זמין באופן מיידי.

ה-NTV300SL הוא מזרים-מדיה קלאסי המאפשר צפיה בתוכן DLNA או כזה המגיע ממקורות אמריקאים קלאסים כמו Netflix או Hulu.  עלותו $70 והוא זמין לרכישה באופן מיידי.

המוצר האחרון בסדרה זו הוא ה-PTV3000.  מוצר זה מספק קישוריות אלחוטית בין המחשב, הטאבלט או הטלפון החכם לטלוויזיה.  המוצר תומך גם בטכנולוגית ה-WiDi של אינטל ומאפשר לשדר באופן אלחוטי את מסך המחשב אל הטלוויזיה.  המוצר זמין כעת ועלותו $60.

2 תגובות לפוסט “הפוקוס של Netgear לשנת 2013 משתנה”

  1. מי מייבא את NETGEAR בארץ?

  2. […] שבמסגרת מסיבת העיתונאים שלה בכנס CES 2013 שמה חברת Netgear דגש בעיקר על מצלמות אבטחה […]

השארת תגובה