יומן מסע 2013 – חלק 1 (Go West)

Loveland Passאחרי 4 שעות עיכוב בלונדון, העיר דנוור במדינת קולורדו בארה"ב קבלה אותי במזג אוויר בהיר אבל קפוא, קפוא מאוד.  האמת היא שידעתי שהחורף בדנוור אינו ממש ידידותי למי שמגיע ממדינה חמה, אבל כשמד הטמפרטורה ברכב ששכרתי מראה מינוס שבע מעלות (7°-), תפיסת הקור משתנה לחלוטין.

לפני כמה חודשים, כשהתחלתי לתכן את המסלול של המסע מדנוור ללאס ווגאס (לתערוכת CES – עליה אפרסם פוסט בנפרד), היה לי ברור שהבחירה בעיר דנווד כנקודת המוצא מהוה סיכון מסויים.  בחורף לא יורד כאן גשם – רק שלג – ואם הייתי נופל על ימים מושלגים, ההנאה מהמסע לא היתה גדולה.

אבל למזלי, היום הראשון היה נפלא, כלומר נפלא אם לא לוקחים בחשבון את הקור.  השמיים היו היום בהירים כמעט לחלוטין, השמש זרחה וההרים – מושלגים לחלוטין.  בגלל חוסר הוודאות במזג האוויר, תכננתי להיום מסלול קצר יחסית של כ-250 קילומטר כשהכיוון הכללי הוא מערבה על הכביש המהיר מספר 70.

על פניו, המסלול נראה שטוח למדי – דנוור שוכנת בגובה של כ-1,600 מטר ונקודת העצירה של היום, העיר גלנווד ספרינגס (Glenwood Springs) היא בגובה 1,750 מטר.  אז זהו, שזה לא בדיוק כך – בין שתי הערים מפרידה שרשרת הרים שהפסגות שלה מגיעות למעל 4,000 מטר.

כביש 70, המחבר את שתי הערים, מתפתל בעמקים בין ההרים ומטפס עד לגובה של כ-3,400 מטר.  בשיא הגובה חצבו מהנדסי הכבישים מנהרה המכונה "מנהרת איזנאהור" – על שם הנשיא האמריקאי המפורסם.  המנהרה, באורך של כ-3 ק"מ עוברת מתחת לפסגה ומקצרת מאוד את הדרך.  עד לפני כמה שנים זו היתה המנהרה הגבוהה ביותר בעולם, אבל מאז שהסינים חצבו מנהרה גבוהה יותר, זוהי המנהרה הגבוהה ביותר בארה"ב.

עד אמצע שנות השבעים של המאה הקודמת, אז נחצבה המנהרה, הדרך היחידה לחצות את ההרים היתה דרך מעבר שנקרא Loveland Pass שגובהו 3,650 מטר.  זהו מעבר ההרים הגבוה ביותר בעולם שנשאר פתוח בכל חודשי השנה, כולל בחורף.  בגלל מזג האוויר המצויין, החלטתי לוותר על המנהרה ולנסוע דרך המעבר.  הדרך המובילה לפיסגה מפותלת ותלולה מאוד עם זוויות של כ-7°.  בתמונה למעלה תוכלו לראות את השלט המוצב בפיסגת המעבר ואת הנוף הנשקף ממנו.

בגלריית הפייסבוק של היום תוכלו לראות תמונות נוספות של הנוף מהפיסגה, את הגובה כפי שהראה מד הגובה בשעון שלי ואת הטמפרטורה.  קחו בחשבון שהשעון שלי מראה את זמן ישראל ולכן 10 בבוקר היא בפועל אחת בצהרים כאן – 7°- בשיא היום…  בלינק הזה תוכלו לראות מפה של המעבר – מסומן באות A ומדרום לו, את כביש 6 המתפתל דרך ה-Loveland Pass.

Vail Pass Accidentבהמשך היום תכננתי להביא לכם רשמים מהקניון המפורסם של Glenwood Springs אך לצערי בדרך התרחשה תאונה קשה.  משאית סמי-טריילר לקחה את אחד הסיבובים ליד העיר Vail מהר מדי, החליקה על הקרח והתהפכה.  כתוצאה מכך כביש 70 נסגר לכמעט שעתיים וגם לאחר מכן הזדחלתי בפקק  באורך של יותר מ-15 ק"מ.

אל הקניון הגעתי כבר בשעות הערב, כאשר כבר חשוך לחלוטין ושלג מטפטף מדי פעם בפעם.  כנראה שהקניון הזה, אותו אתם יכולים לראות בויקיפדיה, יחכה לפעם אחרת.

תגובה אחת לפוסט “יומן מסע 2013 – חלק 1 (Go West)”

  1. […] Go West […]

השארת תגובה