האם ה-ISP ישימו סוף לפירטיות?

במהלך דרמטי, שזוכה למעט מאוד תשומת לב, מצטרפות חברות ה-ISP הגדולות בארה"ב למלחמה בהפרות זכויות היוצרים ברשת האינטרנט.

החל מה-12 ביולי 2012 יחלו חברות ה-ISP האמריקאיות הגדולות, כמו Comcast,‏ Verizon,‏ AT&T ו-Time-Warner, לפקח על תקשורת האינטרנט העוברת ברשתות שלהן מתוך כוונה לאתר ולמנוע העברת קבצים המפירים זכויות יוצרים.

כאשר הן יאתרו פעילות מסוג זה, תשלח אל המפר הודעה המתריעה בפניו על הדבר.  במידה ופעילות ההפרה תחזור על עצמה ינקטו כנגד המפר צעדי חסימה חלקיים, כמו האטה מכוונת או ניתוק לפרק זמן קצוב.  במקרים חמורים ינותק המפר כליל מאותו ספק.

היוזמה למהלך מגיעה מארגון ה-RIAA (ראשי תיבות של Recording Industry Association of America) המגן על זכויות היוצרים בארה"ב ובעיקר על מוזיקה, סרטים ותוכנות.  ארגון זה הוא האחד הפעילים המרכזיים במלחמה בתחום הפירטיות בארה"ב ובמסגרת זו תבע אתרי אינטרנט ואנשים פרטיים רבים.  בשנים האחרונות הבינה הנהלת ה-RIAA שהדרך היעילה היחידה לחסום הורדות פירטיות היא להכות במקור שלהן – כלומר ב-ISP.

למלחמה הזו הצטרף גם ארגון ה-MPAA (ראשי תיבות של Motion Picture Association of America) וביחד עם ה-RIAA הם הפעילו על ה-ISP בארה"ב לחץ כבד מאוד, שכלל איומים בתביעות משפטיות.  במסגרת המהלכים כנגד ה-ISP שולבו גורמים פוליטיים רבי השפעה ובכללם גם ברק אובמה, נשיא ארה"ב, הרואה בפירטיות פגיעה בכלכלה האמריקאית המדשדשת.

בשלב הזה לא ברור מה תהיה ההשפעה של צעדי החסימה וכיצד יפעלו כנגדם גורמים ליברליים שמטרתם להגן על זכויות האדם ועל שמירת הפרטיות ברשת האינטרנט.  גם לא ברור כיצד ישפיע המהלך הזה, הנוגע כרגע רק ל-ISP הגדולים בארה"ב, על ISP קטנים יותר הפועלים שם ועל ספקי אינטרנט מחוץ לארה"ב.

כדאי לזכור שכבר היום קיימים שיטות וכלים המאפשרים לחמוק מהראדר של ה-ISP ולעקוף את אמצעי התעדוף שלהם, כך שמידת ההצלחה של ניטור התעבורה הצפוי נשארת כשאלה פתוחה.  בכל מקרה, מדובר כאן באחד המהלכים האגרסיביים ביותר במלחמה בפירטיות ומידת הצלחתו תקבע במידה רבה את אופיה הפתוח והחופשי רשת האינטרנט.

חומר רקע לקריאה נוספת ניתן למצוא כאן וכאן.

8 תגובות לפוסט “האם ה-ISP ישימו סוף לפירטיות?”

  1. סוף העולם הגיע!!

  2. Senia Kalma בתאריך 13 באפריל, 2012 בשעה 12:05

    שמעתי שגם בקנדה המערכת הזאת כבר עובדת.
    השאלה העיקרית שלי היא האם זה יגרום להאטה בקצב ההורדה? ואיפו המערכת תאוחסן? זאת אומרת ניצטרך להוריד תוכנה למחשב שלנו וכל קובץ שיורד יסרק(כמו אנטי וירוס) או שהISP יאחסנו את המערכת על השרתים שלהם? לפי הניסיון שלי הסריקות של האנטי וירוס שלי מאיטות משמעותית את מהירות ההורדה, לכן ביטלתי אותו.(עד 600Kbps).

  3. אני מניח לעצמי שיגיעו ספקים חדשים שלא יתערבו בהורדות ויכבשו את השוק.
    מעניין מתי הספקים שלנו יאמצו את הרעיון ואיך הציבור בארץ יגיב:X

  4. היה נחמד כל עוד זה נמשך…

  5. זה לא יצליח לאורך זמן, כי עד מהרה אחד הגולשים המוזהרים יגיש תביעה ובה יטען שמאשימים אותו האשמות שווא. הספקית תצטרך להוכיח שההאשמה (שהוא מפר זכויות יוצרים) נכונה, ואז חוזרים שוב למצב המקורי, של הליכים משפטיים נגד גולשים, ושבו בעלי זכויות היוצרים נכשלים שוב ושוב.

  6. בס"ד
    סוף סוף
    מאחר וכל אחד יחשוב איך תיפגע פרנסתו ע"י עבודות\הורדות פיראטיות יבין כי המהלך הזה היה נדרש ומזמן

  7. […] והחופשי של רשת האינטרנט.הפוסט פורסם לראשונה בבלוג NetCHEIF. תגים: ISP, isp companies, MPAA, NetCheif, RIAA, ארה"ב, ארצות הברית, […]

  8. אנארכיה עכשיו בתאריך 27 באפריל, 2012 בשעה 15:37

    הניתוקים הללו הן הפרת חוזה בוטה
    בהנחה שחתמת על חוזה לפני שהחוק עבר..ספק אינטרנט שינתק יותר מידי פ-שוט ינתק את עצמו מהלקוחות שלו וייכנס לבעיה

השארת תגובה