עוד לא אבדה התקווה

בשבוע שעבר הודיעה חברת סמסונג שאין בכוונתה לשדרג שניים ממכשירי האנדרואיד הנפוצים ביותר שלה לגרסא 4.0, הידועה בכינוי Ice Cream Sandwich (או בראשי תיבות ICS).  {ה-link הוא בקוראנית; תרגום מכונה לאנגלית ניתן למצוא כאן)

מכשירים אלה, ה-Galaxy S וה-Galaxy Tab, היו מכשירי הדגל של סמסונג במהלך 2010 ו-2011.  הקף המכירות שלהם נאמד בכ-25 מיליון, מהם יותר מ-20 מיליון מכשירי Galaxy S, שנחשב למכשיר האנדרואיד הנפוץ ביותר של חברת סמסונג.

בפוסט המצוטט לעיל, הסבירה חברת סמסונג שהחומרה של המכשירים אינה יכולה להתמודד הן עם ICS והן עם ממשק ה-TouchWiz המאפיין את מכשיריה ולכן החליטה לזנוח את מאמצי הפיתוח של ICS עבורם.

ההודעה של החברה התקבלה בהפתעה ובאכזבה רבה ומספר גדול של כתבים ואנליסטים, הן בארץ והן בחו"ל, תקפו וגינו את החלטתה של חברת סמסונג.

ולאד סאבוב מ-The Verge כינה את ההחלטה שלה "בגידה בלקוחות" וקווין טופל, כתב הסלולר של Gigaom, כינה את ההחלטה "שגויה".

גם בארץ לא עברה ההודעה של סמסונג בשקט ועיתונים כמו דה-מרקר, גלובס ואחרים פירסמו אותה בהרחבה.

ממבט ראשון אכן נראה שמדובר בהחלטה אנטי-צרכנית, במיוחד לאור העובדה שסמסונג היא יצרנית מכשירי האנדרואיד הגדולה בעולם.  העובדה שיצרניות אחרות של מכשירי אנדרואיד, כמו מוטורולה, HTC וסוני, הודיעו שיוציאו גרסא 4.0 המותאמת גם למכשירים ישנים שלהם, מעצימה את הבעיתיות בהחלטה של סמסונג.

מצד שני כדאי לזכור שלחברת סמסונג יש היום יותר מ-30 מכשירי אנדרואיד שונים, שהמאמץ ולוחות הזמנים הכרוכים בהתאמתם לגרסאות חדשות, במיוחד בשוק תחרותי ופתוח כמו שוק האנדרואיד, הוא גדול מאוד.

למרות כל זאת, אני מציע לבעלי מכשירי Galaxy S לא לבכות את מר גורלם.

יש להניח שחברת סמסונג קוראת ומאזינה לביקורת המושמעת כלפיה.  העובדה שההודעה פורסמה רק בקוראנית נועדה ככל הנראה לבדוק את "טמפרטורת המים" ואני לא אופתע אם בימים הקרובים תודיעה חברת סמסונג שהיא חוזרת בה מהודעתה.  יתכן שהיא תתרץ זאת בעובדה ש"משהו" אבד בתרגום מקוראנית לאנגלית.

כמו כן יש לזכור שסביב ה-Galaxy S התפתחה תעשיה שלמה של ROM-ים חילופיים מצויינים וכבר היום ניתן להוריד מהאתרים המתמחים בנושא, ROM-ים למכשיר זה המבוססים על ICS.

במהלך הקיץ האחרון התהדקו מאוד הקשרים בין סמסונג לבין המפתחים של Cyanogen – אחד ה-ROM החילופיים הנפוצים ביותר.  ביוני השנה תרמה חברת סמסונג מספר מכשירים לקהילת הפיתוח של Cyanogen ובאוגוסט השנה היא שכרה את המפתח הראשי של ה-ROM הזה.

העובדה שסמסונג תומכת בגלוי בקהילה המפתחת ROM-ים חילופיים למכשירים שלה, מעידה על כך שיתכן ומתפתחת כאן מגמה חדשה שבה לאחר תקופת זמן, ה-"אחריות" על פיתוח גרסאות חדשות למכשירים ותיקים תעבור לקהילה.

תגובה אחת לפוסט “עוד לא אבדה התקווה”

  1. Senia Kalma בתאריך 25 בדצמבר, 2011 בשעה 22:18

    הוא כבר עבר, כל מי שבאמת רוצה מכשיר מהיר, זמן סוללה טוב, ולא מבין למה עם מעבד כל כך חזק המכשיר מקרטע, כנראה תקועה עם הROM של המפעילה או המייבא במקרה הגרוע או במקרה הטוב בROM של היצרנית.
    XDA-DEVELOPERS זה המקום.

השארת תגובה