אוי ואבוי, גנבו לי את המחשב הנייד

הסטטיסטיקות מפחידות – מספר הגניבות של מחשבים ניידים וטלפונים סלולריים הולך וגדל משנה לשנה בעשרות אחוזים.  בארה"ב לבדה אובדים או נגנבים למעלה מ-100 מחשבים ניידים מדי יום – אחד בכל 10 דקות.  כשמדובר בטלפונים סלולריים, המספרים גדולים אף יותר.

זה אינו רק אובדן של רכוש – על המחשבים הניידים והטלפונים הסלולריים שלנו נשמרים החיים הדיגיטליים שלנו – אנשי הקשר, התמונות, תכתובות הדואר האלקטרוני וסיסמאות גישה הם רק חלק מהמידע שאנו שומרים על ההתקנים הניידים שלנו.  האובדן שלהם כואב ואף יכול לגרום לנו לנזקים משמעותיים.

חברת GadgetTrack פיתחה טכנולוגיה שנועדה למנוע את כל הסכנות הללו ואף להביא לכך שנקבל את הציוד האבוד בחזרה.  כל מה שנדרש הוא להתקין אפליקציה קטנה על המחשב הנייד והטלפון הסלולרי ולשלם דמי מנוי שנתיים קטנים.

באמצעות התוכנה, כרטיס ה-WiFi וה-GPS של הטלפון הסלולרי, ניתן לאתר את מקום הימצאו של הציוד בדיוק של מטרים בודדים.  במידה ובמחשב הנייד קיימת מצלמה מובנית, תצולם ללא ידיעת הגנב תמונה שלו ותישמר על השרתים של GadgetTrack.  דוגמא לכך, ניתן למצוא בתמונה משמאל.

בנוסף לכך, ניתן להפעיל מרחוק, הן במחשב והן בטלפון הנייד, צליל אזעקה חזק מאוד שיכול לרפות את ידיו של הגנב.  צליל זה מושמע בטלפון הסלולרי גם אם הוא במצב שקט, מה שמאפשר לאתר אותו במקרה והוא פשוט אבד.

במידה והמשתמש מעוניין בכך, יכולה התוכנה של GadgetTrack לגבות את המידע המצוי על המחשב או הטלפון הסלולרי.  כך, במקרה של אובדן מוחלט של הציוד ניתן לשחזר את המידע האבוד.  במידה ןלא ניתן לאתר את הציוד, ניתן להורות מרחוק על מחיקת המידע מהמחשב או הטלפון הסלולרי.

GadgetTrack מספקת את התוכנה למחשבי Windows ו-Mac וטלפוני iPhone,‏ BlackBerry ו-Android.  על פי הסטטיסטיקות של החברה, 95% מהמחשבים הנמצאים בפיקוחה הוחזרו לבעליהם ובאתר שלה ניתן למצוא אין ספור סיפורים של לקוחות מאושרים.

העלות כאמור אינה גבוהה במיוחד.  $20 לשנה לטלפון נייד ו-$35 לשנה למחשב נייד יכולים להקנות הרבה שקט נפשי.  ניתן להתנסות בשירותי החברה חינם במשך 30 יום, תוך שימוש בלינק הזה.

2 תגובות לפוסט “אוי ואבוי, גנבו לי את המחשב הנייד”

  1. תוכנה שעושה את אותו הדבר, אבל בקוד פתוח ועל כל מערכות ההפעלה (גם אנדרואיד): http://preyproject.com

    זה ממש נראה כמו טקסט שיווקי ("העלות כאמור אינה גבוהה במיוחד"). מה עם אלטרנטיבות? קצת ביקורת?

  2. יש כאן רק בעיה אחת: BackDoor !!!. אם יצליחו לזהות כיצד להתחבר ל-BackDoor אזי כל החומר הנמצא במחשב/טלפון פרוץ לרווחה!
    אם המידע חשוב – לגבות.
    מהר מאוד , הגנבים ינטרלו את התוכנה הזו.

השארת תגובה