הטאבלטים החדשים של ASUS

באופן מסורתי מסיבת העיתונאים של חברת ASUS היא הראשונה לפתוח את אירועי תערוכת CES.  גם השנה לא סטתה החברה ממנהגה וערכה את מסיבת העיתונאים שלה כבר אתמול בצהרים (שעון לאס וגאס).

בשנים האחרונות צמחה  חברת ASUS באופן חד והפכה מחברה המזוהה בעיקר עם לוחות אם וכרטיסי מסך, למובילה עולמית בתחומים נוספים רבים.

את פריצת הדרך המשמעותית שלה עשתה ASUS לפני כ-3 שנים עם מחשב ה-Eee PC הראשון שלה.  מחשב זה הגדיר מחדש את מושג הניידות והיה הסנונית הראשונה בסדרה ארוכה של מחשבי Netbook ש-ASUS וחברות אחרות פיתחו ושיווקו.

ASUS מכרה עד היום 420 מיליון לוחות אם, אך נראה שה-Eee PC הגדיר מחדש את ה-DNA שלה.  ברוח זו לא מפתיע שאת החלק הארי של מסיבת העיתונאים בחר מנכ"ל החברה, ג'רי שן (Jerry Shen), להקדיש לארבעת מחשבי ה-Eee PC החדשים של החברה.

חברת ASUS בחרה בזמנו לקרוא לסדרת ה-Netbook-ים שלה בשם הלא שגרתי – Eee – על מנת להדגיש את שלושת העקרונות עליהם מתבססים המחשבים – Easy,‏ Excellent ו-Exciting.

כל ארבעת המחשבים החדשים הם מחשבי לוח – טבלטים (Tablets) – המקיימים את שלושת העקרונות.  המעניין הוא שמבין כל השלושה, רק אחד מתבסס על Windows.  שלושת האחרים מבוססים על הגרסא העתידית של Android – גרסא 3 המכונה Honeycomb.

  • ה-Eee PAD MeMO מתבסס על מעבד Snapdragon במהירות 1Ghz ומסך מגע של 7".  הוא מריץ, כאמור, את גירסא 3.0 של Android וכולל יציאת HDMI בתקן 1080p.  על מנת לבצע  שיחות טלפון, מציעה ASUS מתאם Bluetooth המכונה MeMIC.  ה-MeMO יהיה זמין ביוני במחיר של $500 עד $700 (בהתאם לתצורה).
  • ה-Eee Slate EP121 מתבסס על מעבד i5-470M, מסך 12.1" ברזולוציה של 1280X800 וזכרון של 4GB.  הוא כולל מצלמה ברזולוציה של 2MP וניתן לחבר אליו מקלדת חיצונית באמצעות Bluetooth.  אמצעי קלט נוסף הוא מנגנון זיהוי כתב יד שהודגם בהצלחה רבה.

    ה-Slate מריץ את Windows 7 בגרסת Home Premium המותקנת על כונן SSD.  הוא כולל גם שתי כניסות USB ותמיכה ב-WiFi בתקן N.  ה-Slate יהיה זמין לרכישה כבר החודש בעלות של $1,000 ל-SSD של 32GB ו-$1,100 לגרסת ה-64GB.

  • ה-Eee Pad Transformer הוא מחשב לוח דקיק, בעובי של 13 מ"מ בלבד, הכולל מקלדת ניתקת.  האפשרות להפריד את המקלדת הופכת אותו ממחשב סטנדרטי לטאבלט אופנתי.  גם ה-Transformer מריץ את Android בגרסא 3.0 ומתבסס על מעבד Tegra 2 העוצמתי של Nvidia. המסך שלו הוא בעל רזולוציה של 1280X800 והוא כולל שתי מצלמות – אחת של 1.2MP והשניה של 5MP.  ה-Transformer יהיה זמין באפריל בעלות של $400 עד $700.
  • ה-Eee Pad Slider הוא מחשב לוח המשלב בתוכו מקדלת נשלפת.  מבחינת מרכיבי החומרה הוא זהה בתכונותיו ל-Transformer אך הוא מתייחד במשקל נמוך – 866 גרם בלבד – פחות מה-iPad של Apple.  ה-Slider יהיה זמין לרכישה במאי בעלות של $500 עד $800.

ממשק המשתמש של שלושת הטאבלטים המתבססים על Android הוא פיתוח יחודיי של ASUS המכונה MyWave.  זהו ממשק "רך" המנצל בצורה יעילה יותר את שטח המסך הגדול של המחשבים.

4 המחשבים החדשים מוכיחים פעם נוספת ש-ASUS היא לא רק חברה חדשנית, אלא חברה שיש לה מבחר מוצרים הפונים לקהלים שונים.  בתחום זה ASUS שונה מאוד מ-Apple שהיצירתיות והחדשנות שלה מתבטאים במגוון קטן מאוד של מוצרים ובסגירות אפליקטיבית.

2 תגובות לפוסט “הטאבלטים החדשים של ASUS”

  1. דורון בתאריך 5 בינואר, 2011 בשעה 16:12

    מה גודל המסך של ה-transformer

  2. מדובר במסכי 10.1" ברזולוציה של 1280×800.

השארת תגובה