פריסה, פריסה, פריסה

unlimitedבאירוע צנוע ובנוכחות של כ-100 אנשים בלבד, הכריזה חברת IBC על המיתוג החדש שלה הנושא מהיום את השם Unlimited.

הפרויקט של חברת IBC, המבוצע בשיתוף חברת החשמל, חברת ViaEuropa, בינת, סיסקו, רפק, טמראס ו-BATM, יאפשר חיבור מהיר וסימטרי לרשת האינטרנט ועל גביו יוכלו ספקי אינטרנט (ISP), טלפוניה וטלוויזיה להציע שירותים מגוונים.

בשלב זה פתחה IBC, תחת המותג החדש, אתר אינטרנט www.unlimited.net.il המאפשר לצרכנים לבצע רישום מוקדם לשירותים שהיא מציעה.  בתוך חודש וחצי תחל החברה בחיבור לקוחות סופיים את תשתית הסיבים שלה ואתר זה ישמש כפורטל מרכזי, דרכו יוכלו הלקוחות להתחבר אל ספקי השירותים.

המשמעות היא ש-IBC אינה מתחרה ישירות בספקי התשתית המסורתיים – בזק ו-HOT – ואינה מוכרת את שירותיה ישירות אל הצרכנים הסופיים.  מי שירצה להשתמש בתשתית Unlimited יצטרך לבחור, דרך הפורטל, את ספק האינטרנט שלו וכל ההתקשרות החוזית והכספית תבוצע מול אותו ספק.  החיבור אל הספק וההתנתקות ממנו מבוצעים דרך הפורטל באופן מיידי ובאופן זה ניתן לבחור ולהחליף ספקים בקלות ובמהירות, מבלי לצורך לעבור דרך חתחתים של משלוח פקסים ושיחות אין סופיות עם נציגי שימור לקוחות.

דני לאוברבמסגרת ההכרזה הציג מנכ"ל החברה, דני לאובר, רשימה של 12 חברות שכבר עתה מציעות מהירות בסיסית של 100M סימטרי, כאשר 7 מתוכן כבר פירסמו מחירים.  לדבריו, עוד 7 חברות נוספות יצטרפו בקרוב לפורטל וחלקן גם יציע מהירויות גבוהות יותר של 200M סימטרי ו-1G סימטרי.

יחד עם זאת, בשלב זה, ניתן למצוא בפורטל בעיקר ספקיות אינטרנט קטנות כמו אקספון, FAST, טריפל C ו-019 ונעדרות ממנה חברות גדולות כמו נטוויז'ן וסמייל.

שר התקשורת, גלעד ארדן, שהיה האורח המרכזי בהכרזה אמר שבכוונתו להציע בקרוב חוק שיאפשר להעביר את שידורי עידן+ על גבי רשת Unlimited ובכך לאפשר צפיה בחינם בכל ערוצים הטלוויזיה הפתוחים המוצעים במדינת ישראל.

העלות החודשית של חיבור Unlimited סימטרי במהירות של 100M עומד על בין 115 שקל ל-200 שקל כאשר למחיר זה יש להוסיף מחיר התחברות חד פעמי של כ-150 שקל.  המחיר הזול ביותר למהירות סימטרית של 200M עומד כרגע על 175 שקל לחודש ולמהירות 1G על 328 שקל לחודש –  למחירים אלה יש להוסיף עלות התחברות חד פעמית של כ-150 עד 200 שקל.

בשלב ראשון יוצעו השירותים של IBC בפריסה מאוד מצומצמת והרחבתם לאיזורים נוספים תתבסס בעיקר על ביקושים מצד לקוחות סופיים.  כל מי שמעוניין בשירותים אלה יכול להזין בפורטל את כתובת המגורים שלו ובמידה ויהיה מספיק ביקוש באותו איזור, תקדם IBC את הפריסה בו.

ג'ונאס בירגרסון, הבעלים של חברת ViaEuropa – השותפה המרכזית בפרויקט, אמר בהכרזה כי כבר היום נמצאת IBC במרחק של 5 ק"מ לכל היותר מ-90% מבתי האב בישראל.  יחד עם זאת, באתר של החברה לא ניתן לראות כרגע את האזורים בהם הושלמה הפריסה וגם לא את מפת הביקושים.

מחירים למהירות 1Gאין ספק שההכרזה הרשמית של Unlimited היא אירוע מכונן בתולדות רשת האינטרנט בישראל.  הפרויקט הזה נושא עימו בשורה חסרת תקדים והוא יכול לקדם את ישראל לאחד המקומות הראשונים בעולם בתחום פריסת הרשת.  הנעלם הגדול ביותר בפרויקט זה הוא קצב הפריסה והמהירות שזה תוכל החברה לחבר את הלקוחות המעוניינים לשירותים שהיא מציעה.

כבר היום נושפות בעורפה בזק ובעיקר HOT, שכבר עתה ערוכה לספק מהירות של 200M כמעט לכל דורש.  בירגרסון אמר בנאומו הקצר שלדעתו גם פריסה של 30% בלבד תשנה לחלוטין את מפת הרשת בישראל – והשאלה הגדולה היא כמה זמן יקח להגיע לפריסה כזו.

9 תגובות לפוסט “פריסה, פריסה, פריסה”

  1. אבירם בתאריך 20 במאי, 2014 בשעה 18:50

    אני מקווה שעם המחיר הנמוך שהיא מציעה, FAST סוף סוף תוכל להשתלב כשחקן משמעותי 😛

  2. האם IBC תעביר גם שירותי טלויזיה וטלפון דרך הרשת שלה?

  3. בוודאי. כבר עכשיו ניתן לראות באתר שלהם את ספקי הטלפוניה והטלוויזיה שיש להם שירות במסגרת UNLIMITED.

  4. 140 ש"ח ל- 100 סימטרי זה באמת game changer.
    בעיקר לתכנים מקומיים וטורנטים.
    השאלה מה קורה עם מהירות הגישה לאירופה וארה"ב ?

  5. המהירות לחו"ל תלויה בחיבור של הספקים בפורטל. זה לא קשור לשירות הספציפי ש-UNLIMITED נותנת.

  6. אני מקווה ש-FAST תוכל סוף סוף לשנות את האתר למשהו שלא נראה כמו עבודת גמר בכיתה ג'. 🙂

  7. מושיק בתאריך 24 במאי, 2014 בשעה 23:03

    הוט ממשיכים לנסות לרמות את הלקוחות. התשובה שלהם למיזם הסיבים היא מהירות הורדה 200 mbps במקום 100, אבל הם מתעלמים לחלוטין מהאפלואד, שזה מה שמעניין בתכלס. אפלואד סביר יאפשר סוף סוף שימוש בענן שעד עכשיו לא היה זמין במיוחד לאזרחי ישראל, עם מהירות העלאה מביישת של 2 mbps. המהפכה הגדולה של מיזם הסיבים היא מהירות ההעלאה. אבל הוט מעדיפה להמשיך לתפור את הלקוחות העסקיים במחיר, אז היא תמשיך להציע מהירות העלאה מעוררת גועל לצרכן הפרטי.

  8. מה שכתבת אינו ממש מדוייק כי החברה הגדילה את ה-UPLOAD בחבילות 200M ל-5M. זה אמנם לא הרבה אבל זה צעד בכיוון הנכון. אני משוכנע שככל ש-UNLIMITED תהפוך יותר דומיננטית בשוק, ה-UPLOAD של בזק והוט ילך ויגדל.

  9. שימי בתאריך 25 במאי, 2014 בשעה 20:04

    לטעמי הקישור של החברה לספקי משנה היא טעות יסודית כי היא תכריח אותי, או כל אחד שמצא דיל משתלם שמתאים למידותיו במחיר סביר, לעזוב את החבילה וללכת אליהם בצורה מוחלטת.

    כמובן שהמשוואה עדיין חלקית כיוון שלא פורסמו לפחות נתוני המחירים של גולן לחבילת טלפוניה ואינטרנט.

    נתון נוסף הוא שלא כל החברות שמציגות כעת באתר, מאפשרות חבילה של אנלימיטיד. ראיתי למשל את טריפל סי שמאפשרת מגבלה של 100 ג׳יגה.

השארת תגובה