יומן מסע 2013 – פרק 6 (Lake Mead ו-Hoover Dam)

Welcome to Nevadaאחרי 5 ימים, היה קצת מוזר להתעורר הבוקר לטמפרטורות חיוביות ולהיעדר שלג סביב המכונית…

העיר Saint George, בה לנתי הלילה, מרוחקת כ-200 ק"מ מלאס ווגאס וניתן לגמוע את הדרך, על הכביש הבין מדינתי I-15, תוך פחות משעתיים.  למרות זאת החלטתי לנצל את היום על מנת להשלים חוב ישן ובמקום לנסוע ישירות ללאס ווגאס, לעבור דרך סכר הובר (Hoover Dam) ואגם מיד (Lake Mead) שנוצר מאחוריו.

אחרי כשעה של נסיעה על ה-I-15, במהלכה עוזבים את מדינת Utah, נכנסים למדינת Arizona, עוזבים אותה ונכנסים למדינת Nevada, פונים ביציאה 97 לכביש 169.  כפי שניתן לראות במפה, ה-169 מתפתל במקביל לקו החוף של Lake Mead אבל רק מנקודות מועטות על הכביש עצמו ניתן לראות את האגם.  על מנת להתקרב לאגם, יש לפנות שמאלה (מזרחה) לאחד מכ-15 המצפורים המצויים לאורך הדרך.

Lake Meadאגם מיד נוצר לאחר שבנית סכר הובר הסתיימה ומי נהר הקולורדו נעצרו בו.  במהלך 20 השנים לאחר מכן התמלא האגם במים ובשנת 1953 הוא הגיע לשיא גובהו.

מאז הולכים המים באגם ומתמעטים בעיקר עקב אידוי ובצורת.  מיעוט הגשמים במהלך 12 השנים האחרונות גרם לירידה של כ-40 מטר בגובה פני המים וכתוצאה מכך כמות המים באגם היא כ-39% מהקיבולת המקסימאלית שלו.

ירידת פני המים חשפה אזורים נרחבים שבעבר היו מכוסים במים ובתוך האגם החלו להופיע איים ולשונות יבשה שלא נראו ששרות שנים.  בשולי האגם אפשר לראות את הירידה הדרמטית בגובה המים בשוני בצבעי האבן שהיו מכוסים בעבר במים – אבנים אלה בהירות יותר.

Hoover Dam from HW93 Bridge

לפני 3 שנים, כאשר הגעתי לתערוכת CES בפעם הראשונה, הקדשתי כחצי יום לביקור בסכר.  את הרשמים מהביקור ומהסיור בתוך הסכר עצמו אפשר לקרוא באחד הפוסטים הראשונים שפרסמתי.

באותו פוסט כתבתי על התוכנית להסטת כביש 93 העובר על הסכר עצמו לגשר עצום מימדים שנבנה באותם ימים.

כיום, שלוש שנים אחרי, הגשר החדש עומד על תילו ומקצר את הדרך מהעיר פיניקס באריזונה ללאס ווגאס. בצמוד לגשר נבנה מעבר להולכי רגל המשמש כמיצפור על הסכר.

Hoover Dam Bridgeבשנת 1936, כאשר בנית הסכר הסתיימה, הוא נחשב למבנה האנושי הגדול ביותר בעולם.  כיום, כשמביטים מהגשר, שאורכו 590 מטר ואשר מתנשא לגובה של 240 מטר מעל נהר הקולורדו, הסכר נראה די גמדי.

כפי שאפשר להבין, זהו הפרק האחרון במסע מדנוור ללאס ווגאס.

ב-6 ימי המסעעברתי כ-2,200 ק"מ, חשתי הבדלי טמפרטורה של כמעט 30 מעלות ומשיא הגובה במעבר ההרים Loveland בקולורדו – 3,600 מטר, ירדתי ללאס ווגאס שנמצאת בגובה של כ-600 מטר.

השארת תגובה