שתי הערות על "גולן טלקום" ו-HOT Mobile

בהפרש של שעות אחדות הציגו אתמול "גולן טלקום" ו-HOT Mobile מסלולי חיוב פשוטים, ברורים, נטולי אותיות קטנות וכוכביות.

גם בהערכה שמרנית וזהירה, יכולים התעריפים החדשים לקצץ עשרות ומאות שקלים בחשבון הסלולר החודשי של כל אחד מאיתנו.

באופן טבעי מוקדה תשומת הלב למסלולי "הכל כלול" המבטיחים עלויות חודשיות הנמוכות מ-100 שקל, אבל חשוב לציין שלא תמיד אלה המסלולים המשתלמים ביותר.

מפתה מאוד לרכוש תוכנית "בלתי מוגבלת" ב-99 שקל ("גולן תקשורת") או ב-89 שקל (HOT Mobile) אבל מי שדפוס השימוש שלו הוא ממוצע, ימצא שהן אינן המתאימות ביותר.

על מנת לפעול כצרכן נבון, חשוב שכל אחד יבחן את השימוש החודשי ההמוצע שלו ויבדוק מה יהיה החיוב שלו גם במסלולי ה-"9 שקל" של "גולן תקשורת" ו-"10 האג'" של HOT Telecom.

כפי שניתן לראות בטבלה משמאל, לעיתים קרובות מאוד, עלות השימוש תחת מסלולים אלה תהיה אטקרטיבית הרבה יותר מתוכניות "הכל כלול".  במיוחד קוסמת תוכנית ה-"10 אג'" של HOT Mobile המבוססת על העקרון "לא דברת, לא שלמת".

נקודה נוספת שיש לקחת בחשבון הוא המבנה השונה של החברות החדשות.  על מנת להציג תעריפים אטרקטיביים, הן מתבססות על גוף "רזה" מאוד, בעל מבנה הוצאות מינימליסטי, הממעיט עד למינימום את הצורך במגע שוטף עם הלקוחות.

התקשורת של "HOT Mobile" ו-"גולן טלקום" עם לקוחותיהן תתבסס על אינטרנט ודואר אלקטרוני, תוך שהן מפיקות חשבוניות פשוטות וקלות להבנה.  גישה זו אינה מתאימה לכל אחד ובמקרים רבים היא מנוגדת לאופי הישראלי שרוצה ל-"משש" ולשוחח פנים אל פנים עם נציג השירות.

אבל מי שיצליח להפנים את אופי השירות הזה ולא יפתח ציפיות גבוהות מדי, יזכה בתעריפים הוגנים ואטקרטיביים שיכולים לחסוך בחשבון הסלולר שלו אלפי שקלים בשנה.

7 תגובות לפוסט “שתי הערות על "גולן טלקום" ו-HOT Mobile”

  1. דריוש בתאריך 15 במאי, 2012 בשעה 12:41

    גם נא תשימו לב, החבילה כוללת שליחה מידע (DATA) ל1MGB במחיר כמו דקה שיחה. וכאן זו טריק מפני שמשלוח תמונה או הורדה אפליקציה או איפלו גישה מרובה לאתר אינטרנט יכולים להקפיץ את דמי שימוש בהרבה.לכן מי שמרבה להשתמש בשרותים הנ"ל שיבדוק גם כמה הוא באמת גולש בחודש ואז יעשה את השוות מחירים.

  2. דריוש בתאריך 15 במאי, 2012 בשעה 12:42

    גם נא תשימו לב, החבילה כוללת שליחה מידע (DATA) ל1MGB במחיר כמו דקה שיחה. וכאן זו טריק מפני שמשלוח תמונה או הורדה אפליקציה או איפלו גישה מרובה לאתר אינטרנט יכולים להקפיץ את דמי שימוש בהרבה.לכן מי שמרבה להשתמש בשרותים הנ"ל שיבדוק גם כמה הוא באמת גולש בחודש ואז יעשה את השוות מחירים.

  3. איתן בתאריך 15 במאי, 2012 בשעה 13:09

    עוד כמה דברים:
    לפני שבוחרים ספק וירטואלי:
    על גבי איזה רשת סלולרית מחוברים?
    טיב הרשת באיזור בו דרוש הכיסוי?
    כמובן , שימושים.
    רק ימים יגידו לגבי המחיר.
    באיזה שהוא שלב , כולם יישרו קו ולא בטוח שלמטה!

  4. […] החדשות, גולן טלקום ו-HOT Mobile, לוותה ברעש תקשורתי עצום.  המחירים האטרקטיביים, התוכניות הפשוטות והסלידה מהחברות הוותיקות הביא לכך […]

  5. […] החדשות, גולן טלקום ו-HOT Mobile, לוותה ברעש תקשורתי עצום. המחירים האטרקטיביים, התוכניות הפשוטות והסלידה מהחברות הוותיקות הביאו לכך […]

  6. […] הפעילות של שתי החברות, המציעות תוכניות פשוטות להבנה ומחירים אטרקטיביים, לוותה בבלאגן לא קטן.  עשרות אלפי לקוחות שמאסו בחברות […]

  7. מקס ברק בתאריך 26 ביוני, 2012 בשעה 07:51

    ככבדי !!
    נמאסתם מההפתחות ועבודה בעניים. תחזירו לי את הכסף שגביתם לחינם למרות שהקוו אינו פועל.
    1. השירות שלכם הכי גרוע שקיים עלי אדמות.אתם פשוט לא עונים.
    2. אתם אומרים שהסים בדרך אלי. כמה זמן הוא עוד בדרך אלי ולא מגיע.
    3. אבקש להחזיר לי את הכסף שגביתם ממני לשווא עבור הסים שלא קיבלתי .
    4. די,אני לא מעוניין בחברה שלכם יותר
    5. אני רשום כלקוח מס' 9060812 : טלפון 052-3894792 כתובת: גבע 20 נתניה .
    בתקווה שתענו לי בהקדם.

השארת תגובה