עדשות מולטיפוקליות לפי דרישה

בתמונה משמאל ניתן לראות משקפיים נטענות, אך אלה אינן משקפי תלת מימד אקטיביות.  מדובר במשקפי ראיה קלאסיות, הכוללות מנגנון המאפשר לשנות באופן אלקטרוני את מבנה העדשה.

בסביבות גיל 40 מתחילה העין האנושית להתעייף.  העדשה דרכה אנו רואים מאבדת את הגמישות שלה ופעולות ההתמקדות והקריאה, הופכות להיות קשות יותר.

בשלב זה מתחילים להרחיק את הספר או העיתון מהעיניים ועצמים קרובים מתחילים להיות מטושטשים – מחיר המוצר בחנות, מספר הטלפון על צג הדיבורית ואפילו מסך המחשב, כבר אינם ברורים כמו בעבר.

הפתרון הקלאסי לבעיה זו הם משקפי קריאה, אבל מי שמרכיב גם משקפי ראיה למרחוק מוצא את עצמו בבעיה – להוריד משקף אחד, לשים את השני וחוזר חלילה.

אחד הפתרונות לכך הוא שימוש במשקפיים המצויידות בעדשות מולטיפוקליות.  עדשה מסוג זה נותנת מענה לראיה במרחקים שונים, על ידי חלוקת העדשה לשלושה אזורים שונים:

  • ראיה למרחק
  • ראיה לטווח בינוני של עשרות סנטימטרים עד מטרים בודדים
  • ראיה לטווח קצר של סנטימטרים בודדים עד חצי מטר, בדרך כלל לצורך קריאה

עדשות מולטיפוקליות מאפשרות ראיה חדה וברורה לכל מרחק, תוך שימוש בזוג משקפים אחד, אבל לעדשות מסוג זה יש גם חסרונות.

באזורי המעבר בין שלושת המוקדים נוצר טשטוש ועל המשתמש ללמוד כיצד להזיז את הראש על מנת להשתמש במוקד המתאים לכל סוג ראיה בו הוא חפץ.

כמו כן, במצבים מסויימים, כמו קריאה במיטה או עליה במדרגות, קשה מאוד למקד את הראיה כך שיעשה שימוש באיזור המתאים לראיה לטווח בינוני.

במחקר שביצעה חברת PixelOptics האמריקאית היא מצאה שבכ-75% עד 80% מהמקרים לא נעשה שימוש באזור הראיה לטווח קצר.

המצב בו כשליש מהעדשה מוקדש לאיזור שנעשה בו שימוש מועט למדי הניע אותה לפתח עדשה אלקטרונית, המאפשרת להדליק ולכבות אזור זה על פי הצורך.

כתוצאה מכך, מחולקת העדשה לשני אזורים בלבד המיועדים לראיה לטווח בינוני וארוך.  רק כאשר המשתמש זקוק לראיה לטווח קצר, על ידי נגיעה קלה בצד המסגרת הוא מדליק את האיזור השלישי וכאשר אינו זקוק לו יותר באותו אופן הוא מכבה אותו.

בתוך החלק התחתון של העדשה שפיתחה החברה, הנקראת emPower, נמצא אזור הרגיש לזרם חשמלי וכאשר הוא עובד דרכו משתנים הנתונים האופטים שלו.

במהלך פיתוח העדשה רשמה החברה למעלה מ-300 פטנטים שונים כמו העברת זרם חשמלי באמצעות מוליכים שקופים לחלוטין ויציקת LCD בתוך עדשה.

בתוך המסגרת של המשקפיים נמצאת סוללה נטענת זעירה המספיקה לשימוש של כ-48 עד 72 שעות, כאשר זמן הטעינה עומד על כ-8 שעות.

המסגרות ועדשות ה-emPower זמינות כבר היום בארה"ב ולחברה יש למעלה מ-40 מסגרות שונות המתאימות לכל סוגי האוכלוסיה.  העלות של משקפי emPower גבוהה בכ-25% מאלה של עדשות איכותיות סטנדרטיות ובקרוב ניתן יהיה למצוא אותן גם באירופה.

השארת תגובה