החדשנות של אפל מתעמעמת

כשהחידוש המשמעותי ביותר שחברה מציגה למערכת ההפעלה שלה, הוא שיכפול גס המועתק מחברה אחרת, לא נותר אלא לתהות על הכיוון האסטרטגי אותה מתווה החברה.

לאחר שבועות ארוכים, בהם יצרה חברת Apple ציפיות חסרות תקדים ממערכת ההפעלה הבאה שלה למשפחת ה-i,  מסתבר ש-iOS 5 היא לא יותר משדרוג שמביא אותה ליישר קו עם מערכות ההפעלה המתחרות של גוגל, מיקרוסופט ו-בלקבריי.

למעלה מ-5,000 איש הצטופפו אתמול ב-Moscone Center בסן-פרנסיסקו על מנת לשמוע את הרצאת הפתיחה של כנס המפתחים השנתי של חברת Apple – ה-WWDC.

לאחר הקדמה בה הציג פיל שילר, סגן הנשיא של Apple, את התכונות החדשות של מערכת ההפעלה למחשבי Mac, הוא פנה למנה העיקרית – התכונות החדשות של iOS5 המיועדת ל-iPhone, ל-iPad ול-iPod.

במהלך המצגת שלו הדגיש שילר 10 תכונות חדשות, שזכו לתשואות רמות מהקהל, אבל בחינה מעמיקה של רובן מצביעה על כך שלא מדובר ברעיונות חדשים אלא בשכפול של תכונות המיושמות כבר היום אצל המתחרות.

החידוש המשמעותי של iOS 5 הוא חלון ה-Notification, המרכז את כל ההתראות המגיעות למכשיר (דוא"ל, SMS, הודעות push וכיוב'), אותו גוללים מלמעלה כלפי מטה.  התכונה הזו קיימת ב-Android של גוגל כבר יותר משנה והיא זו שהמציאה את שיטת הגלילה.

עוד חידוש שזכה לאזכור רחב במצגת הוא ה-PC Free – היכולת לסנכרן את מכשיר ה-i למחשב באמצעות WiFi ולקבל עדכונים למערכת ההפעלה OTH (כלומר Over the Air).  התכונה הזו קיימת בכל מערכות ההפעלה הסלולריות כבר מזה זמן רב ורק אצל Apple זה נחשב חידוש מסעיר.

ה-iMessages המאפשר למכשירי ה-i לדבר בינם לבין עצמם באמצעות אפליקציה ייעודית היא תכונה הקיימת במכשירי בלקבריי ואופן היישום שלה ב-iOS 5 נראה העתקה אחד לאחד.

החיפוש באפליקציית ה-Mail והתמיכה במילון המובנה קיימים ב-Android ואת התכונות של אפליקציית ה-Reminder החדשה שהוצגה, ניתן למצוא באין ספור תוכנות צד שלישי.

גם הסנכרון לענן (ה-iCloud), שהיווה את גולת הכותרת של ההכרזה, אינו מהווה חידוש מסעיר.  גוגל מציעה שירות דומה מזה זמן רב ובנוסף אליה יש לא מעט שירותים של חברות צד שלישי (כמו DropBox) שמציעות דבר דומה מאוד.

המומחים המסקרים את חברת Apple מעריכים שה-iPhone הבא יוכרז בסתיו הקרוב.  אם החברה לא תשכיל להציג מכשיר חדשני, בעל תכונות יחודיות שיבדלו אותו מכל שאר ה-smart phone, היא תמצא את עצמה מתחרה באין ספור מכשירים דומים המריצים את Android ואת Windows Phone 7.  בתחרות מעין זו, תתקשה Apple להתמודד.

6 תגובות לפוסט “החדשנות של אפל מתעמעמת”

  1. סניה בתאריך 8 ביוני, 2011 בשעה 09:18

    זהו…APPLE תתחיל לרדת לאט לאט בשוק…היא איבדה את כל הWOW שהיה לה…פעם זה היה מכשיר הטאץ' הטוב ביותר עם המון אפליקציות, עכשיו זה מכשיר טאץ' עם קצת יותר אפליקציות מאנדרואיד…היא איבדה את כל היחודיות שלה בכך שהיא מעתיקה ממערכות אחרות…

  2. ארז חזן בתאריך 8 ביוני, 2011 בשעה 14:04

    צפיתי ליותר מאפל, חשבתי שהם יחדשו יותר דברים מאשר "מרכז התראות" שקיימת כבר באנדרואיד וגם באפל(דרך אפליקציה מסויימת)

  3. טוב, התכונות האלו היו חייבות להיכנס לגרסה החדשה ולצמצם את הפער מול המתחרות, הצעד האמיץ הבא יהיה לפתוח את המערכת לתכני מדיה שונים (לא שיש סיכוי רב שהיא תעשה את זה). מה שכן באפליקציות אפל מובילה בגדול…

  4. […] NetCHEIF Blog זרקור על רשתות ביתיות, קישור לאינטרנט, חומרה, תוכנה וכל מה שבינהם « החדשנות של אפל מתעמעמת […]

  5. במילים אחרות אייפון העתיקה מגוגל…

  6. אלון בתאריך 11 ביוני, 2011 בשעה 17:35

    מה אפשר לצפות מחברה שגנבה את הקוד של כול המערכות הפעלה שלה?
    (מי שאומר מה הדביל הזה חושב לעצמו כשהוא כותב את זה שיקרא קצת על FREE-BSD)

השארת תגובה