גם Netgear מצטרפת למרוץ ה-3.2Gbps‏

Netgear R8000
חברת Netgear הכריזה בסוף השבוע שעבר על נתב התומך במהירות אלחוטית כוללת של 3.2Gbps.

הנתב, המשווק תחת השם R8000 Nighthawk X6 AC3200 Tri-Band WiFi Router, מתבסס על פלטפורמת ה-XStream של חברת Broadcom, הכוללת מספר חידושים המאפשרים לנצל את סביבת תדר 5Ghz בצורה טובה ויעילה יותר:

  • תמיכה ב-3 רשתות אלחוטיות (SSID).  בנוסף לתמיכה בתדר 2.4Ghz, רכיב ה-XStream מחלק את סביבת תדר 5Ghz לשני אזורים – הערוצים הנמוכים (ערוצים 36 עד 48 המאושרים לשימוש בישראל) והערוצים הגבוהים (ערוצים 149 עד 165 שאינם מאושרים בישראל).  חלוקה זו מקטינה את ההתנגשויות בין ההתקנים האלחוטיים השונים ומאפשרת ליישם מהירות גבוהה יותר.  יתר על כן, היא מאפשרת שימוש משולב בתדר 5Ghz, הן של תקן N והן של תקן AC.
  • תמיכה בעוצמות המעודכנות של תדר 5Ghz שאושרו בארה"ב לפני מספר שבועות.  מידע נוסף בנושא זה ניתן למצוא בפוסט הזה.
  • תמיכה בטכנולוגית beamforming משופרת המבטיחה טווח רחב יותר וכיסוי אלחוטי טוב יותר.

Netgear R8000 Backהנתב מתבסס על מעבד הפועל במהירות 1Ghz, כולל 6 אנטנות (3 לכל תדר) וכל כניסותיו הרשת שלו (WAN ו-LAN) תומכות במהירות של 1Gbps.  בנוסף הוא כולל שתי כניסות USB, אחת בתקן 2.0 ואחת בתקן 3.0, ומפסק המאפשר לכבות את נוריות הלד שלו.  כמו מרבית הנתבים המודרנים, ההגדרה הראשונית שלו קלה ופשוטה וניתנת לביצוע גם באמצעות טלפון חכם או טאבלט.

בניגוד לנתב ה-RT-AC3200 של חברת ASUS שהוכרז בחודש שעבר, אשר מתבסס על אותה פלטפורמה (כתבתי עליו כאן), ה-R8000 זמין לרכישה כבר עתה המחיר של $299 והוא ישלח ללקוחות בעוד כ-10 ימים.

ניתן להתרשם מהנתב ואופן ההתקנה שלו בסרטון הזה.

תגובה אחת לפוסט “גם Netgear מצטרפת למרוץ ה-3.2Gbps‏”

  1. נראה נחמד מאוד, ולא יקר מדי בהתחשב ביכולות הגבוהות שלו. מקווה לסקירה בקרוב 🙂

השארת תגובה