ה-WRT המיתולוגי של Linksys חוזר בגרסא מעודכנת

linksys_wrt1900ac-Fמאז הוכרז, לפני למעלה מ-10 שנים, נחשב ה-WRT54G של חברת Linksys לאיקון המיתולוגי של הנתבים הבייתים.  התמיכה בתקן G, המפרט הנדיב (יחסית לתקופה) והקוד הפתוח, הפכו אותו ליקיר קהילת ההאקרים.  על בסיסו פותחו כל הקושחות (firmware) האלטרנטיביות המוכרות לנו היום כמו DD_WRT, "העגבניה" (Tomato) ו-OpenWRT.

הנתב שווק בלמעלה מ-10 גרסאות חומרה שונות ולמרות שחלק מהן היו מאוד בעיתיות, ה-WRT54G לא איבד מהפופולריות שלו.

למרות המפרט המאוד לא עדכני שלו, גם היום עדיין ניתן לרכוש אותו בעלות של כ-$50 – מחיר גבוה מאוד לנתב מיושן שאינו תומך בתקן N וחסר יציאות USB.  לפני כשנה מכרה חברת Cisco את חטיבת הנתבים הבייתים שלה (Linksys) לחברת Belkin וזו החליטה לקדם את המותג הדועך על ידי חידוש ימי ה-WRT כקדם.

ה-WRT 1900AC משתמש בקו העיצובי שאיפיין את משפחת ה-WRT של Linsksy – שילוב של כחול ושחור ו-4 אנטנות חיצוניות בולטות הניתנות להחלפה.  מבחינת החומרה, הנתב מתבסס על מעבד ARM, בעל שתי ליבות, הפועמות בתדר של 1.2Ghz ותומך בתקן 802.11ac.  המהירות בה הוא תומך היא 1300Mbps בתדר 5Ghz ו-600Mbps בתדר 2.4Ghz.  ברשימת היציאות ניתן למצוא פורט USB 3.0 ולראשונה בנתב בייתי – יציאת eSATA לחיבור דיסקים חיצונים.

linksys_wrt1900ac-Bבדומה לדגם הותיק, גם ה-WRT 1900AC תומך באפשרות להציב מעליו נתבים נוספים וגם switch בעל 8 יציאות אשר הוכרז במקביל ושעושה שימוש באותו עיצוב רטרו.  כמו כן תשווק Linksys, באותו קו עיצובי, גם מגדיל טווח ומערך RAID.

כל המוצרים יהיו זמינים באביב הקרוב, כאשר במקביל לקושחה המקורית של Linksys, תהינה זמינות לנתב גם קושחות אלטרנטיביות.  בנוסף, תוצג גם תוכנה לטלפונים חכמים שבאמצעותה יהיה ניתן לשלוט על הנתב מרחוק (בסגנון Cisco Cloud Connect).

מי שמעוניין בנתב הזה צריך להתחיל לחסוך כסף כבר היום – העלות שלו תהיה $299 ובגלל מגבלות השימוש בתדר 5Ghz והעדר קושחה העונה לדרישות משרד התקשורת, הוא כמובן לא יהיה זמין בישראל.

5 תגובות לפוסט “ה-WRT המיתולוגי של Linksys חוזר בגרסא מעודכנת”

  1. מחירו בארץ 2085 שח !
    מה דעתך – שווה המחיר ?

  2. […] שעברה, במסגרת CES 2014, הכריזה Linksys על ה-WRT1900AC ובכך הפיכה חיים מחודשים במותג ה-WRT המיתולוגי שלה.  השנה […]

  3. איציק פרידלנד בתאריך 27 בפברואר, 2015 בשעה 22:42

    אם אני לא טועה הדגם הזה נמכר ב ksp באילת כבר כמה חודשים
    איך הוא קיבל אישור של משרד התקשורת?

  4. הדגם הזה קיבל אישר משרד התקשורת והוא משווק בארץ ע״י חברת דטה טק יבואנית לינקסיס בישראל

  5. ה-WRT1900AC שנמכר בארץ הוא הדגם האירופאי ולא הדגם האמריקאי. המשעות היא שהערוצים הנתמכים בו בתדר 5Ghz עומדים בתקינה הישראלית ובפועל די מסרסים את היכולת שלו בתקן AC. בכל מקרה, במחיר של למעלה מ-2,000 שקל המוצר הזה לא נראה מי יודע מה אטרקטיבי.

השארת תגובה