סקירה קצרה של Google Chromecast

Chromecast_contentכשחברת Google הכריזה בשבוע שעבר על פלאג HDMI המאפשר להזרים סרטי Yuotube, תכני אינטרנט ושידורים של Netflix לטלווזיות HDTV, לא יכולתי לעמוד בפיתוי.

כבר במהלך מסיבת העיתונאים הזמנתי את ה-Chromecast והבוקר (2/8/2013) הוא נחת על שולחני.  היו לי כמה סיבות לרכוש אותו – ראשית, הוא עולה רק 35 דולרים ובנוסף, בלחיצת כפתור, הוא מאפשר להציג על מסך הטלוויזיה סרטוני Youtube ותכני אינטרנט ישירות מדפדפן ה-Chrome .

מי שרוכש את המוצר בארה"ב (ולמי שמשתמש בשירותי proxy בארץ) הוא גם מאפשר שלושה חודשי צפיה חינם בשירות ההזרמה של חברת Netflix.  בהתחשב בכך שעלות השירות של Netflix היא 8 דולרים לחודש, הרי שבפועל חומרת Chromecast עולה רק 11$.  התמחור הזה הופך את העסקה לכל כך משתלמת עד ש-Google נאלצה להפסיק את מתן ההטבה פחות מ-24 שעות לאחר ההכרזה.

Chromecast_TVאבל מבחינתי, הסיבה העיקרית לרכישה הספונטנית היא היכולת של Chromecast להציג דפי אינטרנט וכל סרט וידאו, ישירות אל הטלוויזיה הגדולה בחדר המשפחה.  לעיתים קרובות אני נתקל בסרטון Youtube או אתר אינטרנט שאת תוכנו אני מעוניין לשתף עם אשתי.

ה-Chromecast מאפשר זאת בקלות ובפשטות על ידי שימוש בלחצן יעודי אותו ניתן למצוא בצד ימין למעלה בממשק דפדפן ה-Chrome או בממשק ה-Youtube.

חברת Google דאגה לשלב את הכפתור באופן שהוא יהיה זמין על מגוון רחב של סביבות חומרה ותוכנה – טלפונים וטאבלטים מבוססי Android ו-iOS, מחשבים אישיים ואפילו במחשבי ה-Chromebook.

כפי שניתן לראות בתמונה הראשונה, ה-Chromecast מגיע בקופסה לבנה בגודל של 12 ס"מ על 12 ס"מ.  הבחירה בקופסא בצבע הלבן אינה נראית מקרית – זה הצבע שבו ארוזים מוצרי Apple ובמיוחד ה-Apple TV שהוא המתחרה הקרוב ביותר ל-Chromecast.  אני משער שבכך מנסה Google לייצר זהות מסויימת בין המוצרים כך שיראו על המדף בחנויות מאוד דומים האחד לשני.

Chromecast_setupפתיחת הקופסא מגלה שהיא כוללת את פלאג ה-Chromecast עצמו שמתחבר ליציאת HDMI של כל טלוויזית HDTV, כבל USB, מתאם חשמל ומאריך HDMI קטן שיש בו צורך במקרה וחומרת Chromecast רחבה מדי ליציאה הזמינה בטלוויזיה (ראו תמונה ראשונה).

ההתקנה  הפיזית פשוטה וקלה –  מחברים את הפלאג ליציאת HDMI פנויה בטלוויזיה, את כבל ה-USB מחברים ליציאת ה-Micro USB של ה-Chromecast ואת הצד שני שלו לספק הכוח או ליציאת USB פנויה בטלוויזה (ראו תמונה שניה).

עתה ניתן לראות על מסך הטלוויזיה את מסך הפתיחה של ה-Chromecast (ראו תמונה שלישית).  התוצאה של גלישה לכתובת המצויינת על המסך http://google.com/chromecast/setup תלויה במכשיר בו נעשה שימוש.

Chromecast_End_Setupבטלפונים וטאבלטים מבוססי Android יופנה המשתמש לחנות ה-Play של Google על מנת להוריד את האפליקציה הרלוונטית.  בדומה לכך,  בעלי iPhone או iPad  יופנו ל-App Store של חברת Apple ובמחשב אישי המריץ Chrome, יתבקש המשתמש להתקין אפליקציה קטנה שתתקין את ההרחבה (extention) המתאימה.

שלבי ההתקנה של התוכנה ברורים מאוד – ראשית ה-Chromecast מציג על המסך הטלוויזיה תמונה הכוללת מחרוזת יחודית של אותיות ומספרים והמשתמש מתבקש לוודא שהיא זהה לזו המוצגת על ההתקן דרכו מתבצעת ההתקנה.

לאחר האישור, מתבקש המשתמש להקליד את סיסמת ההצפנה של רשת ה-WiFi ובאפשרותו גם לשנות את שם היחודי של ה-Chromecast.  בסיום ההתקנה מוצגת על מסך הטלוויזה תמונה הכוללת את שם הרשת האלחוטית אליה מחובר ה-Chromecast, השם היחודי שלו והשעה.

Chromecast_NetCHEIFעתה, כל לחיצה על כפתור ה-Chromecast על אחד מהמכשירים בהם הותקנה התוכנה או ההרחבה, תעביר את השידור אל מסך הטלוויזיה.  בתמונה משמאל ניתן לראות כיצד נראה מסך ה-Facebook של אתר NetCHEIF על הטלוויזיה.

ההתרשמות הראשונית שלי מה-Chromecast היא טובה מאוד.  ההתקנה שלו מאוד קלה וניכר שחברת Google עשתה מאמץ לפשט את התהליך ככל האפשר.

לטעמי, ההתקנה הרבה פחות מורכבת מחיבור מזרימדיה (streamer) לטלויזיה ומשתמש ממוצע יכול להתמודד איתה ללא מאמץ מיוחד.  כל תהליך ההתקנה ארך אצלי כ-5 דקות וכל משתמש שלא יתקל בבעיות מיוחדות יכול לצפות לתהליך זהה.

מבחינה פונקציונאלית, ה-Chromecast מתפקד ללא דופי ופרט להשהיה של מספר שניות בהתחלת תהליך ההזרמה, לא נתקלתי בתקיעות או השהיות.  הן הקול והן התמונה עוברים בצורה חלקה והשידור על מסך הטלוויזיה נותן מימד חדש לסרטוני Youtube, במיוחד אם הם מוזרמים ב-HD.

העובדה שה-Chromecast מותקן באופן צנוע ישירות אל תוך שקע ה-HDMI של הטלוויזיה ואינו תופס מקום על שידת המולטימדיה הבייתית, בשילוב עם המחיר המגוכח של $35, הופכים אותו לאביזר "שגר ושכח" שניתן להתקין על כל טלוויזה בבית.

14 תגובות לפוסט “סקירה קצרה של Google Chromecast”

  1. ואני אומר לכם שהכל קנוניה אחת גדולה של גוגל… 😉

  2. היי, סקירה קצרה ותמציתית, אך חסרות לי כמה מילים בנושא שתמיד עולה אצלי בראש שאני שומע "גוגל" – פרטיות. סביר להניח שהמחיר הנמוך שלו נובע מנגיסה נוספת של גוגל בפרטיות שלנו (וזה למעשה תוספת התשלום ל-35$). אני יכול לדמיין שברגע שגוגל יודעת מה אתה משתף, אוטומטית הפרופיל שלך משתפר אצלה. האם המחיר הדולרי הנמוך שווה את זה? בכלל לא בטוח.

  3. אל תמהרו להחזיר להוט ולYES את הממירים ,שרותי הזרמת וידאו Netflix לא נתמכים בישראל כך שאפשר היום רק לראות אינטרנט על מסך טלויזיה מה שכל מחשב יודע לעשות

  4. היכן ניתן לרכוש את הצעצוע?

  5. זה רק אני, או שהצעצוע הזה לא שווה הרבה בלי local media playback?
    אני תוהה אם הפיצ'ר הזה יהיה קיים בעתיד (כרגע למיטב הבנתי הוא קיים רק בגרסאות פרוצות של Chromecast).

  6. שלומי בתאריך 8 באוגוסט, 2013 בשעה 16:49

    האם יש לו יכולת הזרמת תכנים מהתקני NAS? אם כן באיזה פרוטוקולים הוא תומך והאם יש יכולת לתמוך ב-FHD בביט רייט גבוה? אני יודע שזו לא בדיוק המטרה שלו.

  7. […] כתב התקשורת של The Marker, ואני הפקנו סרטון וידאו קצר על ה-Chromecast – המזרימדיה החדש של חברת גוגל.  בכדי להדגים את […]

  8. […] ב-NetCHEIF תוכלו למצוא סקירות ומדריכים נוספים בנושאי נתבים, שוק הסלולאר הישראלי ורשתות ביתיות. […]

  9. בהמשך לכתוב במאמר אני מבקש עצה : "כמשתמש בשירותי PROXY בארץ" אני צריך להגדיר כתובות DNS שונות מאלה שחברת הוט באמצעות ה HOTBOX מספקת לרשת האלחוטית WIFI שאצלי. מה הדרך לביצוע השינוי כך שהCHROMECAST יוכל לקבל את NETFLIX ללא בעיה. כרגע אני מקבל הודעה שנטפליקס לא עובדת בארץ.
    אודה על ההפניה לפתרון המתאים.

  10. הי, נראה שהצלחת להתחבר עם ה CHROMECAST דרך ה HOTBOX של HOT
    אני משום מה לא מצליח במשימה הפשוטה הזו.
    האם יש צורך בהגדרות מחדש של הנתב בכדי לאפשר את פעולתו התקינה יחד עם ה CHROMECAST.

  11. את ה-CHROMECAST לא מחברים ל-HOTBOX אלא לאחת מיציאות ה-HDMI של ה-TV. חיבור ה-USB משמש לקבלת מתח בלבד.

  12. שלום
    בצעתי התקנה של המכשיר אבל עכשיו לא ניתן לשמוע קול בטלוויזיה ,
    החלפתי כניסה וזה לא עוזר.
    לציין כי כאשר ההתקן מופעל שומעים קול
    יש עצה מה קורה כאן ?
    מה עושים ?
    בתודה מראש.

  13. קיבלתי לפני שבוע מתנה את הכרומקאסט. ניסיתי להתקין ואני מקבל מסך שחור. עשיתי ריסט לכל המכשירים (טלויזיה, מודם וההתקן עצמו) ושום דבר לא עוזר. היתכן שהמכשיר הגיע מקולקל? אני אובד עצות.

  14. https://m.facebook.com/groups/905537186137477 קבוצת כרומקאסט ישראל בפייסבוק

השארת תגובה