הגאדג'טים הבולטים של CES 2013 (חלק 2)

Powertrekkאחדים מבין שלל המוצרים שהוצגו לראשונה בתערוכת CES 2013, משכו את תשומת ליבי באופן מיוחד והחלטתי להקדיש להם סקירות קצרות.  את החלק הראשון בסדרת פוסטים זו ניתן למצוא כאן.

בעוד שהטלפונים שלנו הופכים חכמים יותר, טכנולוגית הסוללות המפעילה אותם עדיין נמצאת בפיגור.  כתוצאה מכך יש לטעון אותם לפחות פעם ביום ולעיתים קרובות אפילו פעמיים ביום.  המרדף אחרי שקע החשמל, שאינו תמיד זמין, הביא ליצירת שוק עצום של פתרונות כמו כיסויים נטענים, סוללות חיצוניות, מטענים סולריים וכיוב'.

ה-PowerTrekk הוא פתרון ייחודי לבעיה המתבסס על הרעיון העומד מאחורי תאי הדלק המימניים – טכנולגיה המייצרת זרם חשמל על ידי ראקציה כימית של מימן וחמצן, המתחוללת בסביבה מבוקרת.  הוא מבוסס על מארז בגודל של כ-13 ס"מ על 7 ס"מ, המגיע בצבע ירוק-שחור, אשר כולל 3 מרכיבים – מיכל מים זעיר, תא דלק חד פעמי וסוללה נטענת.

בכדי להתחיל את הראקציה הכימית יש להכניס למארז את תא הדלק, אותו מכנה החברה Puck, וכמות קטנה של נוזל המכיל מים ( H2O).  לדברי החברה כל נוזל המבוסס על מים יתאים למשימה ובכלל זה משקאות מוגזים, בירה, מים שאינם ראויים לשתיה וכדומה.  ה-PowerTrekk מתחיל ליצר חשמל תוך מספר דקות וטוען את הסוללה המובנית.

ה-PowerTrekk כולל גם יציאת USB סטנדרטית אליה ניתן לחבר טלפון חכם לטעינה ישירה.  באמצעות תא הדלק החד פעמי (Puck), ניתן לבצע כשני מחזורי טעינה של טלפון חכם סטנדרטי שבסיומם, יש לטעון ל-PowerTrekk תא חדש.

עלותו של ה-PowerTrekk היא $229 ומארז של שלושה תאי דלק (Puck) עולה $12.

NetAtmoNetAtmo היא תחנת חיזוי מזג אוויר אישית וחברתית המופעלת באמצעות מכשירים ניידים מבוססי iOS או אנדרויד.

כפי שניתן לראות בתמונה משמאל, התחנה מורכבת משתי יחידות גליליות מבוססות אלומיניום – הנמוכה ממוקמת מחוץ לבית והגבוהה בתוך הבית.

היחידה החיצונית מופעלת על ידי 4 סוללות AAA שאורך חייהן הוא כ-6 חודשים והיחידה הפנימית על ידי מתאם חשמל בחיבור USB.

שתי היחידות מתקשרות אחת עם השניה באופן אלחוטי, כאשר זו הממוקמת בתוך הבית מכילה כרטיס WiFi המשדר את נתוני מזג האוויר אל הנתב הבייתי.

שתי היחידות יודעות למדוד טמפרטורה, רמת לחות, לחץ אוויר ורמת רעש, כאשר היחידה הפנימית יודעת גם למדוד רמת CO2 ולהתריע על רמות גבוהות.

את תוכנת ה-NetAtmo יש להוריד מה-App Store או מה-Play ולהתקין על המכשיר הנייד המתאים.  התוכנה מתחברת באופן אלחוטי לנתב ובאמצעותה ניתן לקבל מידע על הפרמטרים הנמדדים על ידי היחידות, ניתוח היסטורי שלהם ותחזית לשבוע הקרוב.

בנוסף, ניתן לפרסם את חלק מהנתונים הנמדדים למפה ציבורית המבוססת על Google Maps ולבחון את נתוני מזג האוויר וזיהום האוויר בסביבה הקרובה.

עלותו של ה-Netatmo היא $179 והוא זמין לרכישה באופן מיידי.

YubikeyYubikey הוא מחולל סיסמאות עצמאי, מבוסס ממשק USB, המתחזה למקלדת סטנדרטית ולפיכך אינו דורש חומרה או תוכנה מיוחדת לאינטראקציה עימו.  הוא תומך בארבעה סוגים של סיסמאות ובין השאר בסיסמאות חד פעמית או קבועות הנשלחות בכל פעם שכפתור הזהוב הנמצא על המפתח, נלחץ.

כאשר נעשה שימוש בסיסמא חד פעמית, היא נבדקת אל מול השרתים של Yubikey ותאושר רק במידה והיא תואמת לנתונים המוצפנים המצויים על המפתח.

במידה ונעשה שימוש בסיסמא סטטית, אורכה יכול להגיע עד ל-64 תווים והיא "תוקלד" בכל פעם שהכפתור על המפתח ילחץ.  כל מפתח יכול לאכסן שני סוגים של סיסמאות וכך ניתן להשתמש בו באופנים שונים על פי הצורך.

למערכת הניהול של המפתחות יש ממשק פיתוח (API) אותו ניתן לשלב באפליקציות ובאתרי אינטרנט שונים.  על בסיס API זה פותחו עבור ה-Yubikey תוספים (plugin) למערכות ניהול תוכן כמו WordPress ו-Goomla המאפשרים כניסה לסביבת הניהול רק באמצעותו.

בנוסף, קיימת אינטגרציה בין ה-Yubikey למערכת ניהול הסיסמאות LastPass בגרסת ה-Premium שלה.  אינטגרציה זו יוצרת שכבת הגנה נוספת לכספת הסיסמאות המאוכסנת ב-LastPass ומבטיחה שהכניסה לאתרים המוגנים בסיסמא תתאפשר רק בנוכחות ה-Ubikey.

עלותו של ה-Ubikey היא $25 והשימוש בשרתים אינו דורש מנוי שנתי או תשלום נוסף כלשהו.  ל-Ubikey יש גרסא מתקדמת יותר המכונה YubiKey NEO הכוללת גם רכיב NFC המשדר את הסיסמא המוצפנת באופן אלחוטי, כך שאפילו הלחיצה על הכפתור אינה נדרשת.

השארת תגובה