Apple עולה לכיתת ה-Dual Simultaneous (עידכון)

פרט למשתמשים האדוקים ביותר, מעטים יודעים שבין שלל מוצריה, יש לחברת Apple  גם קו נתבים אותם היא מציעה תחת המותג Airport.

במסגרת גל ההכרזות של Apple אתמול (גרסת iOS6, מחשבי Macbook Air ו-Macbook Pro חדשים, עדכון ל-OSx וכיוב') היה קשה לשים לב שהחברה עידכנה גם את מפרטי הנתבים שלה.

באופן מסורתי כולל ארסנל הנתבים של Apple שלושה מוצרים, המגיעים בעיצוב הקופסתי הלבן המאפיין את שאר מוצרי החברה.

הראשון, המכונה Airport Express, הוא מוצר בסיסי הכולל כניסת WAN אחת וכניסת LAN אחת – שתיהן במהירות 100Mbps, כניסת USB 2.0 המיועדת למדפסת בלבד וחיבור ישיר למתח החשמל – אין צורך בשנאי.

הדגם השני, ה-Airport Express Extreme, כולל כניסת WAN אחת ורק 3 כניסות LAN – כולן במהירות של 1G.  ל-Extreme יש כניסת USB 2.0 אוניברסלית אחת וכניסת המתח שלו מבוססת על שנאי של 12V.

הדגם השלישי, המכונה Time Capsule, כולל דיסק קשיח בנפח 2TB ופרט לכך זהה בכל תכונותיו לאלה של ה-Extreme.

כל הנתבים כוללים את המנגנונים המקובלים – תמיכה בחייגני PPOE ו-L2TP, אבטחה אלחוטית ב-WPA2, מנגנוני NAT ו-Firewall ואפשרות לרשת אלחוטית לאורחים (Guest Mode).

העדכון עליו הכריזה חברת Apple אתמול נוגע ליכולת האלחוטית של שלושת המוצרים הללו ה-Airport Express ומשדרג אותו ל-Dual Simultaneous – כלומר נתב דואלי הפועל הן בתדר 2.4Ghz והן בתדר 5Ghz, בו זמנית.

המחיר של שלושת הדגמים הללו אינו שונה בהרבה מאלו של נתבים מקבילים — $99 ל-Express, ‏$179 ל-Extreme ו-$300 ל-Time Capsule והם זמינים בחו"ל בחנויות Apple ולרכישה Online.

הסיכוי שנראה נתבים אלה בישראל אפסי כיוון שבתדר 5Ghz הם תומכים בערוצים שאינם מאושרים לשימוש בישראל.  התמיכה בערוצים אלה, החורגים מהטווח 36 עד 64, יביאו לכך שמשרד התקשורת לא יאשר את השיווק שלהם בישראל.

עדכון:  לאור הערה שקבלתי, נברתי בהכרזה מאתמול ובהכרזות הקודמות של ה-Extreme ומסתבר שהתמיכה ב-Dual Simultaneous קיימת בו מזה זמן והעדכון ל-Dual Simultaneous רלוונטי רק ל-Airport Express.

השארת תגובה