הוא לא מייצג אותי

על רקע תקלות הניוד הרבות והקושי בהשגת מוקדי השירות של גולן טלקום ו-HOT מובייל, זה היה רק עניין של זמן עד שתוגשנה התביעות היצוגיות הראשונות כנגד שתי החברות.

התביעה כנגד HOT מובייל הוגשה כבר ביום רביעי שעבר על ידי עו"ד אמיר ישראלי הטוען כי "החברה כלל לא היתה ערוכה לקליטת אלפי הלקוחות שביקשו לקבל שירותים.   בעיקר לא היתה ערוכה לביצוע הליך ניוד אל מול המפעיל הקודם ולקוחות תמימים נטשו את המפעילים ונאלצו לעשות שימוש במספר זמני אשר איננו המספר הקודם בו עשו שימוש".

אתמול הזדרז עו"ד יוסף ח'ואלד להגיש תביעה כנגד גולן טלקום בה הוא מבקש, בשם הלקוח ראמי ספורי, החזר 50% מעלות החשבונית החודשית ופיצוי בגין עגמת נפש, סך הכל 6.3 מיליון שקל, זאת כיוון שלהערכתו כמחצית מהמנויים שהתניידו מחברות אחרות נתקלו בבעיה.

בשנים האחרונות הפכה התביעה היצוגית למכשיר צרכני פופולרי שבאמצעותו יכול תובע יחיד לבקש פיצוי בשמה של קבוצה גדולה נפגעים, כאשר הנזק הנגרם לכל אחד מהם הוא קטן ואינו מצדיק ניהול הליך משפטי פרטני.

במקרה והתביעה מתקבלת, נקבע בפסק הדין פיצוי אחיד לכל חברי הקבוצה שניזקו, גם אם לא היה שותפים לתביעה עצמה.  בתביעות מעין אלו, התובע הייצוגי והעו"ד המייצג אותו מקבלים בדרך כלל פיצוי גבוה הרבה יותר זאת בגין הטרחה שבגין הגשת התביעה וניהולה.

מבחינה משפטית, משהוגשה תביעה יצוגית, על בית המשפט לבחון אותה על פי קריטריונים הקבועים מראש.  במידה ובית המשפט מצא כי התביעה עומדת בכל הקריטריונים, רק אז היא תוכר כיצוגית ותנוהל ככזו.  כחלק מההכרה בתביעה כייצוגית, צריך בית המשפט לקבוע ולהגדיר את היקף הקבוצה התובעת וחבריה.

אין זה סוד שתחילת הפעילות של שתי החברות, המציעות תוכניות פשוטות להבנה ומחירים אטרקטיביים, לוותה בבלאגן לא קטן.  עשרות אלפי לקוחות שמאסו בחברות הוותיקות, התנפלו על מוקדי השירות ואתרי האינטרנט של גולן טלקום ו-HOT מובייל והביאו לקריסתן.

גם כותב שורות אלה חווה עיכוב של כ-5 ימים בניוד הקו שלו לגולן טלקום, אך יחד עם הביקורת שלי כלפיהן, אני עדיין חושב שיש לתת לחברות החדשות הזדמנות שנייה.  אחרי שנים בהן קיטרנו כולנו על החברות הוותיקות, מן הראוי לשפוט את החברות החדשות לאורך זמן ולא לחרוץ את דינן אחרי פחות מ-3 שבועות מתחילת פעולתן.  אין זו הפעם הראשונה שחברה חדשה מציעה תוכנית אטרקטיבית ומפתה וטועה בהערכת ההצלחה שלה.  הענשת החברה על כך שהיא באה לטובת הצרכנים, היא בבחינת שפיכת מי האמבטיה ביחד עם התינוק המשתכשך בה.

במידה והתביעות כנגד גולן טלקום ו-HOT מובייל יאושרו והן ימצאו חייבות בדין, עלול להיגרם להן נזק גדול שבסופו של דבר יגולגל על הלקוחות.  בעוד שהפיצוי הצפוי לכל תובע יהיה עשרות שקלים בודדים לכל היותר, הסכום הכולל שיושת על החברות ימדד במיליונים.  בכך יחטיאו התביעות הייצוגיות את מטרתן ובמקום להיות כלי לתיקון עוולה צרכנית, הן יצרו עוולה גדולה יותר.

סעיף 11 לחוק התובענות היצוגיות קובע כי אישור תביעה כייצוגית והגדרת קבוצת התובעים מחייבת באופן אוטומטי את כל מי שנמנה עליה, אלא אם הודיע לבית המשפט על רצונו שלא להיכלל בקבוצה.  אני חושב שכל מי שטובת הצרכנים עומדת לפניו, לשקול ברצינות את רצונו להימנות על קבוצת התובעים.

לגבי עצמי, ובמידה והתביעות כנגד החברות יתקבלו, אני מתכוון לפנות לבית המשפט ולהודיע שאינני מעוניין להימנות על קבוצת התובעים.

11 תגובות לפוסט “הוא לא מייצג אותי”

  1. נדמה שההרגשה שלך היא מעט לא מובנת, אתה מרחם על חברה עסקית שאמורה לתת לך שירות גם ראשוני וגם עוקב במשך תקופה.
    אוסיף שאני מסכים בהחלט עם התביעות הייצוגיות בעניין[ואוהב את התחרות הבריאה בעניין!]
    חשבתי גם על ניוד המכשירים בביתי רק מהתלונות ברשת התמהמהתי והחלטתי לוותר.

    הייתי רוצה לדעת בהמשך הדרך כאשר היה לך בהם צורך ולא היה למי לפנות איך הרגשה זו תשתנה?

  2. גם אני נמנה על הלקוחות הלא מרוצים ואני עודני ממתין לניוד להוט מובייל לאחר יותר מ-48 שעות. בנוסף גם אני חושב שצריך לתת צ'אנס לחברות החדשות להתבסס. אולם, למרות שניתן לקבל את הטענה שהגל של המתניידים היה גדול מהצפוי, אני חושב שההתנהלות של החברות, הוט מובייל במיוחד, אינה הולמת ואף מפגינה זלזול בקהל הצרכנים שלה. מה עם פרסום התנצלות / דברי הסבר / גילוי אמפתיה כלשהו בדרכי התקשורת, או למשל באתר הבית של החברה? במקום זה אני רואה פרסומים על תוספת חבילות בחרבת הוט מובייל, מה שבוודאי יביא לגל נוסף של מתניידים. הזדמנות שנייה כדבריך, בהחלט, אך באיזה מחיר?

  3. ->"לגבי עצמי, ובמידה והתביעות כנגד החברות יתקבלו, אני מתכוון לפנות לבית המשפט ולהודיע שאינני מעוניין להימנות על קבוצת התובעים."

    ולזה הייתי קורא – להיות יותר צדיק מהאפיפיור…

    עם כל הסימפטיה שלי לחברות הללו, וכנראה שגם אצטרף לאחת מהן כשהמצב יתייצב, בראותן שיש בעיה אירגונית – אני מצפה שיפעלו בעצמן לעצירת השטף (בפירסום מתאים) או אף בפיצוי לקוחות – באותם ה50% שבתביעה (למשל).

    לא שמענו אפילו ציוץ מהן. וספר לי אתה – האם קיבלת פיצוי על שבוע ניתוק (או לפחות – הפחתת תשלום )?
    אז אם מה שיחנך חברות להתנהל בהגינות – אלו תביעות כמו אלו – יש רק לברך. התוצאה היא אותה: החזר כספי לכיסוי נזקים לנפגעים.

  4. אמיר בתאריך 5 ביוני, 2012 בשעה 16:25

    אני בלי קו מ11 בבוקר ולי באופן אישי אין בעיה להישאר בלי קו גם שבוע שלם אם זה יעזור לחברות הללו להתרומם.
    עד שבא מישהו בשוק ומייצר תחרות אתם מורידים לו את החשק?

  5. צביקה בתאריך 5 ביוני, 2012 בשעה 21:06

    דווקא לי יש רק מילים טובות על גולן טלקום,
    הזמנתי ניוד של שני קווים ב30 למאי וקבלתי אתמול בדואר שני סימים.
    הפעלתי אחד אתמול ואחד היום וקבלתי הודעה כי הניוד יבוצע אחד ב 21.30 והשני שהפעלתי הבוקר ינוייד ב13.40.
    בשני המקרים נויידו המספרים בזמן בהפרש של 2 או 3 דקות, ללא כל תקלה.
    עד עכשיו אין שום בעייה.

    תורידו גם את שמי מן התביעה הייצוגית.

  6. קובי בתאריך 6 ביוני, 2012 בשעה 10:05

    בהחלט לא מייצג, גם אני בתור שונא מושבע של חברת הוט, ניידתי את הקו שלי להוט מובייל עי קפיצה למרכז השרות ונכון אחרי המתנה של שעה קיבלתי תוך 3 דקות את הסים החדש, ונכון תהליך הניוד ארך שבוע עד שהצלחתי לקבל חיבור בנייד. אבל מאז השירות עובד טוב מאוד ההתחברות וההגדרה לAPN נעשה אוטומטית ואני מחכה לחשבונית הראשונה. אני בהחלט לא אוהד שלהם אבל בטח לא יכול לקטול ללא הזדמנות שווה של תחרות. ולא מי שחושב לנייד שלא יצפה ששום חברה ישראלית תהיה מוכנה מהיום הראשון להתנפלות על שרות הלקוחות. כי גם חברת מנוסות מאוד עדיין לוקות מאוד בחסר לכל מה שקשור בשירות.

  7. אהובה מילר בתאריך 7 ביוני, 2012 בשעה 09:28

    שלום גם אני הצטרפתי לגולן טלקום ב 22.5.12 וביום 29.5.12 קיבלתי את הסים אבל מאז ועד היום לא חוברתי ואני מנסה לתפוס את השרות שלהם והם לא עונים משהו יכול להגיד לי איך מצטרפים לתביעה הייצוגית נגדם ?

  8. […] להימנות על קבוצת התובעים.הפוסט פורסם לראשונה בבלוג NetCHEIF Blog. תגים: Golan Telecom, Hot Mobile, גולן טלקום, הוט-מובייל, הזדמנות […]

  9. rafid1 בתאריך 5 ביוני, 2012 בשעה 12:25
    ->"לגבי עצמי, ובמידה והתביעות כנגד החברות יתקבלו, אני מתכוון לפנות לבית המשפט ולהודיע שאינני מעוניין להימנות על קבוצת התובעים."
    ולזה הייתי קורא – להיות יותר צדיק מהאפיפיור…

    אני הייתי קורא לתובעים כך. כל אלו ממש לא תמימים, ותכננו את זה מראש. בכל משהו חדש שיש עליו התנפלות אדירה, יהיו תקלות. אם לא יהיו, זה לא משהו מהעולם הזה.
    לכן לדעתי מדובר בעלוקות המונעות מתאוות בצע ותו לא.
    וגם אני מתכנן להודיע לבית משפט שלא יכללו אותי.

  10. מי מעדכן אותנו על החלטת בית המשפט?

  11. […] 5 יוני 2012 … אתמול הזדרז עו"ד יוסף ח'ואלד להגיש תביעה כנגד גולן טלקום בה הוא מבקש, בשם הלקוח ראמי ספורי, החזר 50% מעלות החשבונית החודשית ופיצוי בגין עגמת נפש, …מתוך הוא לא מייצג אותי – NetCHEIF להמשך קריאה […]

השארת תגובה