NGN היא רק ההתחלה

חברת "בזק" מתחילה בניסוי Fiber NGN המאפשר גלישה במהירות 1G באמצעות סיב אופטי

במסגרת כנס "בזק אקספו 2011" חשפה היום חברת "בזק" שורה ארוכה של מוצרים ושירותים חדשים בתחום ה-NGN.

במהלך השנה הקרובה תשקיע חברת "בזק" מאמצים רבים בפריסה והרחבה של רשת ה-NGN, מתוך כוונה להקדים בצעד אחד את מיזם הסיבים האופטיים של חברת החשמל.  מיזם זה מהווה האיום המרכזי על הנכס העיקרי של "בזק" – רשת התקשורת – המהווה מרכיב מרכזי בהכנסותיה.

במהלך הרצאתו, הבטיח אבי גבאי, מנכ"ל "בזק", שהשלמת פריסת רשת ה-NGN בכל רחבי הארץ תסתיים במהלך שנת 2012.  לדבריו, במקביל לכך תחל "בזק" בפרויקט ארוך טווח שמטרתו להרחיב ולעבות את הרשת כך שניתן יהיה לספק קצבים מהירים יותר בכל פינה בארץ.  הרחבה זו תתבסס על תוספת של ארונות תקשורת (MSAG) שיהיו קרובים יותר לבתי הלקוחות.

כבר במהלך שנת 2012 תציע "בזק" ללקוחות ה-NGN גלישה במהירות 200Mbps זאת תוך שימוש בטכנולוגית ה-Bonding שהוצגה כבר בכנס "בזק אקספו" הקודם.  טכנולוגיה זו דורשת שני זוגות של קווי טלפון (כלומר 4 גידים) שכל אחד מהם מעביר עד 100Mbps.  חיבור זה יתממשק אל מודם/נתב VDSL יעודי שיתמוך במהירות זו (נתב Bonding).

בתמונה משמאל ניתן לראות תוצאת מהירות מאתר speedtest.net שהרצתי באחת מעמדות ההדגמה שהיו פזורות בתצוגה.  מהירות ההורדה שהושגה היתה סביב 170Mbps עד 175Mbps.  במקביל, כדאי לשים לב שמהירות ההעלאה עדיין מוגבלת ל-2Mbps.

בנוסף, במהלך השנה הקרובה תבצע חברת "בזק" ניסוי בעיר פתח תקווה, המכונה Fiber NGN, שמטרתו להביא עד לבית הלקוח סיב אופטי שיאפשר גלישה ב-1Gbps.  הניסוי יערך במגוון בתים – צמודי קרקע ובניני קומות — ומטרתו לבחון את ההתכנות הטכנולוגית של פריסת סיב אופטי עד לבניין (FTTB) או עד בית הלקוח (FTTH).  הניסוי יארך כשלושה חודשים ומיועד ללקוחות בעלי פרופיל צרכני המעיד על גלישה במהירות גבוהה וצריכה של תוכן רב.

בצד הלקוח הציגה חברת "בזק" מספר מוצרים חדשים שיהיו זמינים בזמן הקרוב ביותר במודל "חיוב-זיכוי".  הראשון מביניהם הוא נתב אלחוטי Dual Band הפועל הן בתדר 2.4Ghz והן בתדר 5Ghz.  הנתב יבוסס על רכיב חדש של Broadcom המאפשר שימוש מקביל בשני התדרים ובנוסף תמיכה בכניסות LAN של 1GB.  חברת "בזק" תהיה הראשונה שתשווק נתב מסוג זה בישראל באופן נרחב, צעד שיאלץ את שאר היבואנים ליישר קו עם סוג זה של מוצרים המכונה "נתבי 600Mbps" (כלומר 300Mbps בכל תדר).  אני מעריך ששנת 2012 תהיה השנה בה נתבי ה-Dual Band בישראל יתפסו תאוצה.

במקביל, תתחיל חברת "בזק" לשווק שני פתרונות להתמודדות עם העברה אלחוטית של אות וידאו באבחנה גבוהה (HD).

המוצר הראשון, המכונה "PC on TV", מאפשר לשדר ממחשב PC אות וידאו אלחוטי שיקלט בטלוויזית HD.  המוצר מבוסס על שני רכיבים – משדר המתחבר ב-USB אל ה-PC ומקלט המתחבר ב-HDMI אל הטלוויזיה.  המשדר והמקלט מדברים בינהם באופן אלחוטי בתדר 5Ghz ומתבססים על הרכיבים שפותחו על ידי חברת Amimon הישראלית וטכנולוגית ה-WHDI.

המוצר השני מתבסס אף הוא על פיתוח של חברה ישראלית – Celeno.  מדובר על זוג מתאמים אלחוטיים הפועלים אף הם בתדר 5Ghz ומאפשרים העברת וידאו באבחנה גבוהה (HD).  מתאם אחד מתחבר לנתב הבייתי ומתאם שני לחיבור הרשת של מכשירי המולטימדיה המצויים בבית כמו המזרימדיה (streamer), קונסולת המשחקים או חיבור הרשת של הטלוויזיה.  אל המתאם המחובר לנתב, יכולים להתחבר באופן אלחוטי גם טבלטים ו-Smart Phone-ים  ולהנות מגלישה בתדר 5Ghz.  על היתרונות של שימוש בתדר זה ניתן לקרוא במדריך הזה.

בנוסף לכל המוצרים הללו, חברת "בזק" גם בוחנת את האפשרות להשיק שרת קבצים ומולטימדיה בייתי מרכזי שיאפשר אחסון תכנים אישיים כגון סרטים, תמונות וקבצי מוזיקה והצגתם בכל המכשירים המחוברים אל הרשת הביתית.  באופן עקרוני מדובר במזרימדיה (streamer) עם דיסק קשיח מובנה שיאפשר ביצוע גיבויים ויתמוך בגישה מרחוק.

חברת "בזק" הציגה גם פתרון תוכנה חדש – שירות סינון אתרים וניטור צ'טים.  המוצר נועד להורים המעונינים להיות מעורבים בתוכן הגלישה של ילדיהם באתרים ורשתות חברתיות והוא ינתן במסגרת של מנוי חודשי.

ללקוחות העיסקיים שלה מציעה "בזק" שירות Bcam שבמסגרתו מוצבות מצלמות אבטחה בבית הלקוח תוך שמירת המידע המצולם בענן המידע של "בזק", הנמצא בחוות שרתים מאובטחת.  באמצעות מערכת ניהול, יכול הלקוח לצפות ולשלוט במצלמות מכל מקום באמצעות המחשב האישי, הטבלט או ה-Smart Phone שלו.

6 תגובות לפוסט “NGN היא רק ההתחלה”

  1. תודה רבה שהם משווקים ראוטרים 5GHZ לכל דורש עכשיו גם התדר הזה יהיה מלא בהפרעות.

  2. […] האישי, הטבלט או הסמארטפון שלו.הפוסט פורסם לראשונה באתר NetCHEIF Blogתגים: bonding, fiber ngn, fttb, msag, NGN, vdsl, בזק, חברת החשמל  /**/ […]

  3. מי רוצה שישמרו את צילומי הוידאו הפרטי שלו ב"ענן" אלק מאובטחת של בזק. טפשי שאנשים יקחו את זה בכלל.

  4. 147.235 זאת כתובת של בזק עצמה .
    בדיקת מהירות מבזק לבזק = 173+- ב download קצת עלוב …
    🙂

  5. מצער לראות שקצת ה UP נשאר עלוב ולא עומד לקבל בוסט כמו קצת ההורדה:\

  6. כל עוד קצת העלאה יהיה נמוך, לא מעניין אותי רוחב פס הורדה יותר גדול מ 100מבייט … לפי דעתי אינטרנט של 100 ויותר על מהירות העלאה של 2 מגה לא שווה … מזה 1/50 ? מכל העולם מינימום זה 1/10 כאשר 1 זה הורדה … כלומר חבילה מינימלית צריכה להיות זה 100מייט על 10מבייט …

השארת תגובה