מתקפת הטאבלטים רק מתחילה

גם אם מאוד התאמצתם, את הביתנים של שתי המנצחות והמשפיעות הגדולות ביותר של תערוכת CES 2011 התקשתם מאוד לאתר.  את זהותן של שתי החברות הללו לא תתקשו לנחש – מדובר ב-Apple וב-Google והסיבה שלא תמצאו אותן בתערוכה היא מאוד פשוטה – הן פשוט אינן מציגות כאן.

הסנוביות של חברת Apple, ביחד עם הרצון שלה להתמקד בתערוכת MacWorld המתקיימת בסוף חודש ינואר, גרמה לה כבר בשנה שעברה להיעדר מרצפת CES.  סטיב גו'בס גם מסרב מזה זמן רב להופיע בה בתור אחד הנואמים המרכזיים ומשאיר את הבמה למתחרים, כמו סטיב בלמר ממיקרוסופט.

גו'בס מקפיד להופיע רק באירועים של חברת Apple השונים ובתערוכת MacWorld בשנה שעברה, שהתקיימה כשבועיים לאחר שהסתיימה תערכות CES 2010, הכריז על ה-iPad.  מקורבים לחברת Apple מעריכים שבהרצאת הפתיחה של MacWorld הקרוב, ב-26 לינואר, יציג סטיב ג'ובס את ה-iPad 2.

בביתנים של המציגות ב-CES 2010 לא היה אפשר למצוא אפילו אביזר אחד הקשור ל-iPad.  ואילו השנה – כמות הנרתיקים, הכיסויים, המעמדים, מגיני המסך, המטענים ושלל אביזרי iPad – היתה פשוט בלתי נתפסת.  קשה להאמין כיצד 9 מיליון ה-iPad-ים, שנמכרו עד היום, השפיעו על שוק האקססוריז.

גם בטיסה ללאס-וגאס וגם בתערוכת CES עצמה הסתובבו אנשים רבים מאוד עם ה-iPad, כאשר הוא משמש אותם לגלישה באינטרנט, קריאת דוא"ל, כתיבת רשמים וכיוב'.  עבורם הפך ה-iPad לתחליף מלא למחשב האישי.

גם Google לא טמנה את ידה בצלחת ובשנה שעברה, ביום פתיחת CES 2010, הכריזה על הטלפון הראשון הנושא את הלוגו שלה – ה-Nexus One, שהריץ בזמנו את גרסא 2.1 של Android.  ה-Nexus One לא היה אמנם טלפון ה-Android הראשון, אך הוא היווה נקודת ציון חשובה.  על ידי הצגת טלפון הנושא את שמה, הכריזה גוגל על המחויבות והרצינות שלה למערכת ההפעלה Android ועל הכוונה שלה להמשיך לפתח אותה.

בעקבות ה-Nexus One הוכרזו אין ספור טלפונים, טאבלטים, e-readers ואפילו מחשבים המבוססים על Android.  בתערוכת CES השנה ניתן היה למצוא מאות רבות של מכשירים שונים המריצים Android שפותחו על ידי חברות גדולות ורציניות, כמו מוטורולה, סמסונג ו-ASUS, מה שמעיד על כוחה של מערכת ההפעלה הזו.  בעתיד הקרוב אנו גם צפויים לראות טאבלטים המבוססים על גירסא 3.0 של Android – הצצה ראשונה לטאבלט כזה ראינו במצגת של מוטורולה לדגם ה-Xoom שלה.

אם בשנה שעברה היוו הטלוויזיות התלת מימדיות את המוקד העיקרי של התערוכה, הרי שהשנה הטאבלטים הם אלו שזכו בבכורה.  בשנים הקרובות אנו נראה אותם במגוון גדלים וצורות ועם אוסף תכונות משתנה.   Apple ו-Google הן נושאות הדגל במהפיכה הזו, וכפי שצפיתי בפוסט אחר, אני משער שהן יאפילו על נוכחותה של מיקרוסופט בתחום זה.

להתראות ב-CES 2012.

השארת תגובה