שירות DNS גלובלי חדש מוצע בכתובת 1.1.1.1

לשירות ה-DNS הותיק של גוגל (בכתובת 8.8.8.8) ולשירות החדש יחסית של חברת QUAD9 (בכתובת 9.9.9.9), מצטרפת חברת CloudFlare שמציעה החל מאתמול שירות DNS גלובלי חדש בכתובת 1.1.1.1.  שרת הגיבוי לשירות זה נמצא בכתובת 1.0.0.1.

Cloudflare היא חברה אמריקאית המאפשרת לאתרי אינטרנט, באמצעות שירותי CDN המוצעים במגוון רמות, להתגבר על מתקפות מניעת שירות (DDoS).  שירות ה-DNS החדש שלה, משלים שירותים אלה ובאמצעות שתי כתובות אינטרנט קליטות, הוא הופך את הגלישה באינטרנט לבטוחה יותר.

שרתי DNS הם מרכיב קריטי ברשת האינטרנט והם אלה שמתרגמים את ה-URL – כלומר הכתובת הטקסטואלית של האתר (לדוגמא http://www.netcheif.com) לסדרה של מספרים (IPv4), המזהים את האתר ברשת האינטרנט (209.124.66.15).  חברת CloudFlare מבטיחה כי בניגוד לשירות ה-DNS של חברת גוגל האוסף, באמצעות כתובת ה-IP, מידע לגבי אופי הגלישה ומטרתה, היא אינה אוספת ואינה שומרת את נתוני פענוח הכתובות.

בפוסט שפרסמה החברה של השירות היא מציינת ששרתי ה-DNS שלה פרוסים בכל רחבי העולם, ובכלל זה גם בישראל, מה שמבטיח זמני תגובה קצרים ומהירים.  יחד עם זאת בדיקה שנעשתה הבוקר, באמצעות פקודת PING, מעלה שלפחות בשלב זה השרתים בישראל אינם פעילים.

בנוסף לשירות ה-DNS מציעה חברת CloudFlare, באתר https://1.1.1.1 מדריכים המסייעים לעדכן בקלות ובמהירות את כתובות שרתי ה-DNS שלה במערכות הפעלה שונות.

2 תגובות לפוסט “שירות DNS גלובלי חדש מוצע בכתובת 1.1.1.1”

  1. השירות כבר עובד

  2. עובד אבל איטי מאוד יחסית לשניים האחרים…

השארת תגובה