עתידו של פורום "רשתות ופס רחב" בתפוז

TAPUZ Logoאתמול בבוקר פורסם ב-The Marker ראיון שערך כתב המדיה, נתי טוקר, עם אבי בגס – מנכ"ל קבוצת קו מנחה שהיא בעלים של "אתר תפוז".

במסגרת הראיון נסקרו הקשיים הכלכלים בהם נתון "תפוז" ומבין השורות שלו נוצר הרושם שעתידו של אתר הפורומים הזה לוט בערפל.

חלק מכם בוודאי יודעים שאני מנהל בתפוז, תחת הכינוי CHEIF, את פורום רשתות ופס רחב ולפיכך לא יפתיע אותכם שבעקבות ראיון זה פנו אלי מספר חברים בפורום ואחד מהם אף פתח שרשור בנושא זה.

אני מנהל את הפורום האמור למעלה מ-10 שנים ולאורך כל השנים הללו עושה זאת בהתנדבות מלאה.  במהלך כל תקופת הניהול סרבתי לקבל כסף או תמורה אחרת עבור הניהול ובהתאם לרמיזות בראיון, אם יבקשו ממני לשלם כסף על מנת להמשיך לנהל אותו, כמובן שאסרב.

יחד עם זאת, העובדה שיש בתפוז פורומים מסחריים, שהמנהלים שלהם משלמים כסף עבור ניהולו ובאמצעות כך מקדמים את עצמם ואת עסקיהם, אינה חדשה לי וכמובן גם אינה מפתיעה.

ברור לי שתפוז הוא אתר מסחרי, שניהולו ואחזקתו עולים כסף רב, ולכן ללא הכנסות ורווחים אין לו זכות קיום – לכן יש בו מודעות ולכן יש בו פורומים מסחריים.  המסחור הזה מאפשר לפורום שאני מנהל להמשיך לחיות ובאמצעותו, הקהילה הקטנה שהתפתחה סביבו, זוכה באכסניה ובאמצעים לשיתוף ידע ומידע.

יחד עם זאת, לאורך כל הדרך RAFID1 (המנהל השותף של הפורום) ואני עשינו מאמצים רבים שבפורום לא יהיו פעולות מסחור בוטות ובהקשר זה אני חושב שהצלחנו.  לאורך כל השנים הפורום הצליח לשמור על מסגרת ניטרלית, לא ממוסחרת ולא תמצאו בו הצעות מחיר של ISP או מבצעים על נתבים.  על דגל הניהול שלי חרטתי את האוביקטיביות ואני מקווה שלכל הקוראים ברור שבאמצעות ניהול הפורום, האתר והבלוג אינני מקדם אג'נדה ואינטרסים מסחריים – לא שלי ולא של אף חברה.

הראיון שנערך עם בגס והמידע שהופיע בו לא נמסר למנהלי הפורום וכמוכם, אני ניזון ממה שכתוב בתקשורת. לפיכך, אינני יודע מה יקרה בעתיד הקרוב עם תפוז בכלל ועם הפורום בפרט.  המידע לגבי התוכניות העתידיות של הבעלים והמנכ"ל של תפוז לא נמסרו למנהלים, וכמוכם אני ממתין לשמוע על ההתפתחויות.

אם יהיה שינוי לגבי הפורום, והאמת שאין לי שום מידע אם בכלל משהו הולך לקרות, זו לא תהיה הפעם הראשונה שאאלץ להתארגן במהירות לשינוי פאזה.  אם חו"ח כך יקרה, אני מניח שיהיה מספיק זמן להודיע לכם על כך באופן מסודר ולספר לכם על הפתרון החלופי שהעמדתי.

בינתיים – עסקים כרגיל והפורום פתוח לשירותכם.

4 תגובות לפוסט “עתידו של פורום "רשתות ופס רחב" בתפוז”

  1. רועי בתאריך 9 ביוני, 2015 בשעה 13:31

    תודה על שירות מסור ואיכותי לאורך שנים.
    של שניכם.

  2. הראל בתאריך 9 ביוני, 2015 בשעה 17:35

    אשריך על כל הנאמר פה!
    שיהיה בהצלחה לכולם.

  3. שאלה גדולה מה יהיה על כל המידע העצום שנצבר שם, אם המערכת תורד. 13 שנים של הודעות… מצער שאין דרך לגבות משם חומרים (אפילו מסרים מהתיבה לא ניתן לגבות – למרות שבקשה הועלתה לפני 6 שנים).

  4. למה לא לחשוב על פלטפורמה חלופית כבר מעכשיו? יש חלופות הולמות בחוץ.. אני מוכן לעזור בהקמה של מערכת opensource שתבחרו (למרות שאני בטוח שתוכלו לעשות זאת בלי בעיה גם בלי העזרה שלי..)

השארת תגובה