למה כדאי להיזהר מדיסקים של Seagate

BACKBLAZE StoragePodבמהלך תערוכת CES 2014 פגשתי את Gleb Budman, המנכ"ל והבעלים של חברת BACKBLAZE, המספקת שירותי גיבוי וענן בנפח בלתי מוגבל, בעלות של כ-4$ לחודש.

אחד הדברים המבדילים את BACKBLAZE מחברות ענן אחרות היא העובדה שאת מערך השרתים שלה היא מנהלת באופן עצמאי.  לשם כך פיתחה BACKBLAZE מארזים מיוחדים, המכונים על ידה StoragePod, המכילים 45 דיסקים בנפח 4TB ובסה"כ 180TB!

בחוות השרתים של BACKBLAZE ניתן להציב עד 10 מארזים כאלה, אחד על שני, ולהגיע לנפח של 1.8 פטה-בית על שטח רצפה של 40 ס"מ על 50 ס"מ.  בפוסט הזה, המתפרסם באתר החברה, ניתן לראות את המארזים ואת מבנה ה-Data Center של החברה.

BACKBLAZE Drives Fail Rateשוחחתי עם Gleb על השירות שהחברה מספקת, על ההתמודדות עם כמויות המידע העצומות שהחברה אוגרת ועל היכולת להתאושש מתקלות ואסונות.  על פי Gleb, העלות השולית של הוספת דיסק למערך של החברה היא מאוד קטנה והיא זו שמאפשרת לה להציע מחיר קבוע, לנפח בלתי מוגבל של מידע.

אחד הנושאים שעניין אותי הוא סוג הדיסקים ש-BACKBLAZE עושה בהם שימוש והאם יש לה כוונה להתקדם לדיסקים מסוג SSD.  לגבי SSD אין כרגע לחברה תוכניות קונקרטיות אבל הם בודקים את הנושא ומשתמשים בדיסקים כאלה על פי הצורך.  לגבי הדיסקים הנוכחים, Gleb היה מוכן לספר לי שיש להם היום קרוב ל-30,000 כאלה ושבקרוב הם מתכוונים לפרסם סטטיסטיקה של שימוש ותקלות.

ההבטחה של Gleb לא נשארה תלויה באוויר ואתמול בערב החברה פרסמה פוסט מפורט על הנושא.  BACKBLAZE עושה שימוש ב-28,635 דיסקים בנפח ממוצע של כ-2.7TB כל אחד.  45% מהדיסקים הם של חברת היטאצ'י, 44.5% של חברת Segate ועוד כ-10% של חברת Western Digital.

סטטיסטיקת התקלות של הדיסקים היא לא פחות ממדהימה כאשר אלה של חברת Segate גבוהים פי כמה וכמה משאר החברות.  בהחלט יתכן שהנתונים הבעייתים הללו מושפעים מהשימוש האינטנסיבי של החברה בדיסקים ומהעובדה שהם אינם מותאמים לצפיפות בה הם ממוקמים.  יחד עם זאת כדאי לשים לב לנתונים אלה, וכפי ש-BACKBLAZE מציינת בעצמה, להמשיך ולעקוב אחריהם.

תגובה אחת לפוסט “למה כדאי להיזהר מדיסקים של Seagate”

  1. BackBlaze העתיקו ממך, או שגם הם פגשו את המנכ"ל הזה, ושאלו אותן שאלות.

השארת תגובה