גולן טלקום ו-HOT מובייל מקבלות את הערבויות בחזרה

GOLAN_HOT-Mמשרד התקשורת פירסם הבוקר את המדדים לשחרור הערבויות הכספיות שהפקידו גולן טלקום ו-HOT MOBILE.  כזכור, בתום סאגת מכרז התדרים ובכדי לקבל את רישיון ההפעלה שלהן, הפקידו שתי החברות ערבויות של מאות מיליוני שקלים.

גולן טלקום הפקידה כ-360 מיליון שקל ו-HOT מובייל כ-700 מיליון שקל.  משרד התקשורת הבטיח להחזיר סכומים אלה לחברות בתנאי שיגיעו לנתח שוק של 7% תוך 7 שנים מיום תחילת הפעילות שלהן.

במועד המכרז לא קבע המשרד את המספרים שמתוכם יגזר הנתח של 7% ורק היום, כמעט שנתיים לאחר שנערך ורגע לפני ששר התקשורת הנוכחי מסיים את תפקידו, הוא מפרסם מספרים אלה.

משרד התקשורת מפרסם שלושה מדדים – מספר המינויים הפרטיים, מספר הדקות היוצאות של מינויים אלה והיקף ההוצאה הכספית שלהם.  המדד המעניין ביותר להגעה לנתח שוק של 7% הוא מספר לקוחות הסלולר הפרטיים בסוף 9/2011, שעמד על קצת פחות מ-5 מיליון (ליתר דיוק 4,980,019).  המשמעות היא שהחזרת הערבות תלויה בכך שלכל אחת מהחברות יהיו כ-350,000 לקוחות.

על פי הנתונים הידועים, ל-HOT מובייל יש כבר היום כ-450,000 לקוחות כך שהיא תקבל בחזרה את מלוא הערבות שלה בעוד כחצי שנה.  לגולן טלקום יש היום 250,000 לקוחות ונראה שבמועד הבדיקה הקרוב – בעוד כשנה – גם היא תגיע למינימום הלקוחות הנדרש על מנת לקבל את הערבות חזרה.

כדאי לזכור שעל מנת להגיע למדד המקנה להן את הערבויות בחזרה, נקטו שתי החברות באסטרטגיה של הורדת מחירים אגרסיבית.  אסטרטגיה זו, בתוספת הסלידה של לקוחות הסלולר מהחברות הוותיקות, הביא לכך שהם גייסו לקוחות בקצב גבוה.

עם קבלת הערבות בחזרה וללא המשקולת של עמידה ביעדים, תהיינה החברות הרבה פחות מחוייבות לגיוס לקוחות בכל מחיר ויהיה מעניין אם מהלך זה ישנה את מגמת התמחור האגרסיבי בו נקטו.

בנוסף מתעוררת השאלה אם משרד התקשורת לא היה שמרני מדי בקביעת המדדים ואם הוא לא היה צריך לקבוע רף גבוה יותר, שיביא לכך שהתחרות בין החברות תימשך זמן רב יותר.

5 תגובות לפוסט “גולן טלקום ו-HOT מובייל מקבלות את הערבויות בחזרה”

  1. להוט יש את לקוחות מירס בתור בסיס, לא? הם לא כבר היו באיזור חצי מהמכסה, אם לא יותר, מההתחלה?

  2. לא. הם היו צריכים להעביר אותם ממירס ל-HOT MOBILE.

  3. לדעתי הוא לא היה בכלל שמרני. אם זכור לך כל ההערכות (בתחום) היו שרק חברה אחת תצליח להגיע ליעד הנכסף של 7% נתח שוק וכן שהספקים הוירטואלים יתפוגגו בעקבות התחרות

  4. אבל אין כבר מירס, לא? כל לקוחות מירס הפכו ללקוחות הוט, פשוט בגלל שינוי השם. גם אם היה צריך תהליך אישור כלשהו, כל מה שהחברה היתה צריכה לעשות זה להודיע לאנשים טלפונית, להגיד שהתנאים נשארים אותו דבר (או משתפרים), ולקבל אישור.

  5. לא רק שהיה צריך תהליך, הלקוחות של מירס היו צריכים להחליף מכשירים. המירסים עובדים בטכנולוגיה אחרת שאינה דורשת SIM. ב-HOT מוביל צריך מכשירי GSM עם SIM.

השארת תגובה