CES 2013 – הצצה ראשונה

הפתיחה הרשמית של CES 2013 תהיה רק ביום שלישי, אך כבר אתמול (6/1/2013) התקיים אירוע העיתונאים המרכזי המכונה CES Unveiled.  זוהי מיני-תערוכה שבמסגרתה מציגות כמה עשרות חברות את המוצרים והחידושים החמים ביותר שלהן.  בהשוואה לשנים קודמות, ה-CES Unveiled של השנה היה דל ומעט מאוד חידושים אמיתיים הוצגו בו.

netatmoחברת netatmo הציגה תחנת ניטור סביבתית המאפשרת לקבל את הנתונים על מגוון מכשירי iOS ו-Android.  התחנה כוללת שני מרכיבים – יחידה חיצונית שממוקמת מחוץ לבית ומודדת טמפרטורה, לחות ולחץ ברומטרי ויחידה פנימית המודדת את אותם פרמטרים ובנוסף לכך רמת CO2 ורעש.  היחידה החיצונית מופעלת על ידי 4 סוללות AAA המתפקדות כשנה והיחידה הפנימית על ידי ספק כח.  שתי היחידות כוללות רכיבי WiFi המשדרים את הנתונים הנאספים, דרך הראוטר הבייתי, אל הענן של חברת netatmo.

המשתמש יכול לצפות בנתונים האישיים שלו באמצעות טלפון חכם או טאבלט ואם הוא חפץ בכך, גם לשתף את המידע של היחידה החיצונית בין שאר המשתמשים במערכת.  באופן זה נבנית רשת חברתית של נתונים אקלימיים ומתקבלת תמונה גלובלית בזמן אמת.  המערכת זמינה לרכישה במחיר של $179 והתוכנה יכולה לשלוט במספר בלתי מוגבל של תחנות.

SpareOneחברת SpareOne הציגה שני טלפונים סלולריים המיועדים לשימוש בשעת חירום, אשר מופעלים באמצעות סוללת AA אחת בלבד.

לטענת החברה, כאשר הם אינם בשימוש, זמן החיים של הטלפונים הוא 15 שנים ומכיוון שאין להם צג הצורך אנרגיה, זמן הדיבור שניתן להשיג באמצעות סוללה אחת הוא 10 שעות.

הטלפונים פועלים בדור 2 של טכנולוגית GSM ועל המשתמש להכניס לתוך הטלפון SIM כלשהו.  בנוסף, כולל הטלפון כפתור מצוקה שיכול להתקשר למוקד חרום אחד ללא SIM.

בתוך הטלפון מובנה גם פנס כיס המופעל באמצעות אותה סוללת AA.  בדגם המתקדם, המכונה SpareOne PLUS גם ממומשת טכנולוגית איתור המתבססת על התא הסלולרי אליו מחובר הטלפון (לא באמצעות GPS).  עלות הטלפון מהדגם המתקדם היא $99 והמחיר לדגם הפשוט יותר עדיין לא נקבע.

Datagardחברת Datagard הציגה פתרון המיועד להגן על מכשירים ניידים (iOS ו-Android) בעת שהם גולשים באמצעות נקודות גישה זרות או דרך 3G.  הפתרון מתבסס על מנגנון VPN המותקן כאפליקציה במכשיר הנייד. לאחר הרצת האפליקציה, מוצג בשורת הסטטוס של המכשיר סמליל (icon) המראה שהתוכנה פעילה.

מרגע זה כל התקשורת האלחוטית של המכשיר מתבצעת תוך שימוש בשרתים של חברת Datagard.  לחברה יש היום 16 שרתים הפרוסים ברחבי ארה"ב ואירופה ומאפשרים גלישה מאובטחת במקומות אלה תוך שימוש ב-IP מקומי (proxy).  החברה טוענת שמנגנון ה-VPN שלה מכווץ את הנתונים העוברים בו בכ-25% ובכך מפחית את צריכת ה-3G של המשתמש.  התוכנה גם מציגה סטטיסטיקה מפורטת של השימוש ב-3G.

CordCruncherבחור חביב בשם Russ Johnson הציג באירוע פטנט חמוד המונע את התופעה הידועה של הסתבכות חוטי האוזניה.  הפטנט מבוסס על שרוול צר וגמיש, המכונה CordCruncher, שלתוכו מושחלים חוטי הטלפוניה אותם ניתן מתוח עד לאורך של כמטר וחצי.

כאשר מסיימים את השימוש באוזניה, משתמשים בשרוול עצמו על מנת לכווץ את חוטי האוזניה.  בסרטון הנמצא באתר החברה ניתן לראות את המנגנון בפעולה.

כששאלתי את Russ מדוע אינם מיישמים את הפטנט הזה גם לכבלים אחרים כמו USB או מטענים, הוא סיפר לי שהפטנט של החברה רשום רק על השרוול ושבפועל אין שום מניעה ליישם אותו על כל סוג של כבל, הוא רק מחפש חברת אוזניות או כבלים שתקנה את הפטנט…

2 תגובות לפוסט “CES 2013 – הצצה ראשונה”

  1. עזריה בתאריך 7 בינואר, 2013 בשעה 10:19

    שרוך האזניות הוא רעיון מגניב. אבל יש המון אתרים של DIY שמציעים שלל דרכים להכין דברים דומים במו ידיך. אז לא ממש ברור לי איך ניתן לרשום פטנט על רעיון כזה. ואפילו אם כן – אנשים פשוט יעשו כזה בעצמם או לכל היותר יקנו משהו ג'נרי יתאים לכל אוזיות כולל אלה שכבר יש להם. למה לקנות אזניות רק לפי תכונת הסיבוכיות החוטים? אני למשל מעדיף אזניות עם איכות צליל משוחבת ומוכן "לשלם" בכמה שניות של פתיחת קשרים.
    אבל אשמח לשלם כמה שקלים על שרוך ג'נרי שידע להכיל את האזניות החביבות עלי, ושאוכל להעביר מסט לסט, אם וכאשר אני מחליף אזניות.

  2. […] הפוסט פורסם לראשונה בבלוג NetCHEIF. […]

השארת תגובה