הבלעדיות של Broadcom מסתיימת

הרחק מאור הזרקורים מכריזה חברת Marvell על תחילת השיווק של רכיב ה-802.11ac שלה.

הרכיב, המכונה Marvell Avastar 88W8864, מיועד ליישום בנתבים, נקודות גישה אלחוטיות (AP), גשרים (bridge), כרטיסי רשת ומגוון רחב של התקני אודיו ווידאו בייתים.

ה-88W8864 פועל בו זמנית בשני התדרים – 2.4Ghz ו-5Ghz ותומך בתקן N במהירות של עד 450Mbps ובתקן 802.11ac עד למהירות של 1.3Gbps.

בנוסף ליכולת האלחוטית, כולל ה-88W8864 יחידת עיבוד מרכזית (CPU) המתבססת על גרסת A9 של חברת ARM וזכרון SRAM.  על פי ההודעה של חברת Marvell, השילוב של השניים מוריד את העומס מעל מנגנון ה-WiFi ומאפשר מהירויות אפקטיביות גבוהות יותר.

הרכיב החדש כולל תמיכה ב-4 אנטנות (MIMO 4X4) וב-3 זרמים מקבילים (spatial streams), מה שיאפשר למוצרים המבוססים עליו התמודדות טובה יותר עם סביבות ביתיות עתירות מכשולים.

עד להכרזה זו חברת Broadcom היתה היחידה עם פתרון לפיתוח ובניה של מוצרי תקשורת אלחוטית המבוססים על תקן 802.11ac וכל המוצרים שהוכרזו בחודשים האחרונים, התבססו על רכיבים שלה.

ההצטרפות של חברת Marvell למירוץ תאפשר לחברות נוספות להיכנס לתחום, תרחיב את מגוון המוצרים התומכים בתקן 802.11ac וככל הנראה אף תוזיל אותם.

בהזדמנות זו כדאי להזכיר שוב את אוזלת ידו של משרד התקשורת שאינו פועל לשחרור ערוצים נוספים בסביבת התדר 5Ghz ובכך מונע את האפשרות להשתמש במוצרים המתבססים על תקן 802.11ac בארץ.

בתוך מספר שנים יחליפו מוצרים המבוססים על תקן AC את אלה המבוססים על תקן N אך כפי שמסתמן כרגע, ללא פעילות נמרצת של המשרד ישראל תשאר תקועה מאחור.

ההודעה לעיתונות של חברת Marvell נמצאת כאן ודף המידע המפורט על הרכיב נמצא כאן.

3 תגובות לפוסט “הבלעדיות של Broadcom מסתיימת”

  1. […] במספר החברות המפתחות ומשווקות שבבי AC – מחברה אחת (Broadcom) ברבעון השלישי של 2012 ל-7 חברות כיום, ובכלל זה חברות […]

  2. […] במספר החברות המפתחות ומשווקות שבבי AC – מחברה אחת (Broadcom) ברבעון השלישי של 2012 ל-7 חברות כיום, ובכלל זה חברות […]

  3. […] במספר החברות המפתחות ומשווקות שבבי AC – מחברה אחת (Broadcom) ברבעון השלישי של 2012 ל-7 חברות כיום, ובכלל זה חברות […]

השארת תגובה