רשת מבוססת חוטי חשמל במהירות של 1Gbps

חלפו להם רק ימים ספורים מההכרזה של חברת Trendnet, על מתאמי רשת על חוטי חשמל במהירות 500Mbps, וכבר מוכרזים השבוע מתאמי Home Plug התומכים במהירות כפולה.

בתערוכת CES 2011 הציגה חברת AZTECH הסינגפורית מתאמים המאפשרים חיבור במהירות של 1000Mbps.  המוצר של AZTECH מכונה HL280E ומידע מפורט עליו ניתן לקרוא כאן.   עלות זוג מתאמים בארה"ב היא $199.  בתמונה ניתן לראות את המתאם בקצה הימני.

קשה להעריך מה תהיה המהירות בפועל של ה-HL280E אך על פי כללי האצבע המקובלים, ניתן להעריך ששני מתאמים המחוברים לאותו שקע יוכלו לשדר האחד לשני בכ-300Mbps.  במרחקים גדולים יותר ובחיבור לפאזות שונות המהירות תרד עוד יותר, ככל הנראה לכ-150Mbps.

יחד עם זאת, מדובר במהירויות גבוהות מספיק על מנת לאפשר הזרמת מדיה באבחנה גבוהה (1080P) משרת האכסון הבייתי אל המזרימדיה.   מהירות זו אף גבוהה ב-50% מיותר מזו שניתן להשיג מרשת אלחוטית בתקן N הפועלת באופן אופטימאלי.

המוצרים של Aztech יובאו לארץ בעבר על ידי איבורי ולפני כשנתיים סקרתי את דגם ה-85Mbps של החברה.  כיום מיוצגת AZTECH בארץ על ידי חברת אלודה ואני מקווה להביא בקרוב סקירה של המתאמים החדשים.

בהקשר זה מעניין לציין שחברת Belkin כבר הציגה לפני שנה מוצר דומה (תחת הכינוי F5D4076) אבל בדיעבד הסתבר שמדובר במוצר כושל בעל אמינות נמוכה ביותר.

2 תגובות לפוסט “רשת מבוססת חוטי חשמל במהירות של 1Gbps”

  1. מחכה לסקירה שלך Cheif.
    קראתי את הקודמת(500Mb) ומצפה לזו ואף מקווה שהמהירות המוצהרת תתגלה כיותר קרובה לאמת מהפעם הקודמת… :-).
    אם הדבר הזה יתחיל לעובד במהירויות גבוהות כמעט כמו שמוצהר, חסל סדר cat5e בתעלות. זה פשוט יהיה מעולה.

  2. מטורפת המהירות שהעולם הזה מתפתח! תמשיך לסקר ולהעשיר אותנו בידע ועדכונים!

השארת תגובה