[Articles/ICS/includes/inc_head.htm]

NetCHEIF Articles

  דף הבית | פורום | בלוג | צור קשר | חיפוש | אודות

 

שיתוף אינטרנט באמצעות מנגנון ה-ICS של חברת מיקרוסופט

 

שלב 1 -- הקדמה -- נא לקרוא בעיון!!

ICS (ראשי תיבות של Internet Connection Sharing) הוא מודול תוכנה של חברת מיקרוסופט המאפשר לשתף חיבור אינטרנט אחד בין מספר מחשבים.  באמצעות מודול זה, המובנה במערכות ההפעלה Windows 98SE, Windows ME, Windows 2000 ו-Windows XP, יכולים כל המחשבים הנמצאים באותה רשת מקומית לקבל גישה לאינטרנט דרך מחשב אחד שעליו מותקן מודול זה.

ניתן להתייחס למודול ה-ICS כמעין נתב (Router) בתוכנה, אבל חשוב לזכור שיש לו מספר מגבלות.  העיקרית שבהן היא העובדה שהמחשב שעליו מותקן מודול ה-ICS חייב להיות דלוק ומחובר לאינטרנט כל הזמן, על מנת שמחשבים אחרים יוכלו לגשת דרכו אל סביבת האינטרנט.  שנית, יכולות הניהול והקינפוג של ICS מוגבלות, הוא אינו מנהל רישום כלשהו (LOG) ואין לו אפשרויות סינון.  בנוסף, יש שירותים שאינם נתמכים על ידי ICS כמו שירותי VPN. 

עם זאת ראוי לזכור ש-ICS הוא פתרון מצוין במצבים בהם כל שנדרש הוא שיתוף בסיסי של גישה לאינטרנט.  ככלל אצבע, אנו ממליצים להשתמש ב-ICS במקרים בהם שיתוף האינטרנט נדרש עבור 2 עד 3 מחשבים ברשת.  מעבר לכך אנו ממליצים להסתמך על נתב (Router) בחומרה.  אנו לא ממליצים להשתמש בתוכנות דמויות ICS כמו Wingate.

לאחרונה, חברת בזק החלה להשאיל ללקוחות ה-ADSL שלה מודמים הכוללים בתוכם נתבים (כמו  ECI 270 או אלקטל 510).  במקרה שיש ברשותך מודם כזה, כל שנדרש לשיתוף האינטרנט, במקום מודול ה-ICS, הוא מתג (Switch) בחומרה שעלותו נמוכה במיוחד.  במקרה זה רצוי לשקול לא להשתמש ב-ICS בכלל גם אם ברשת 2 או 3 מחשבים בלבד.

על מנת להבין את שיטות החיבור השונות לשיתוף אינטרנט בין מחשבים ברשת, אנא היעזרו בשרטוטים המצורפים.  השניים הראשונים מדגימים שיתוף אינטרנט באמצעות ICS, כאשר השניים האחרונים מדגימים שיתוף אינטרנט באמצעות נתב (Router) בחומרה ואין בהם צורך במודול ה-ICS.

 

חיבור שני מחשבים באמצעות  ICS

 

חיבור שלושה מחשבים באמצעות ICS, מתג (Switch) ומודם פס רחב

 

חיבור מספר מחשבים באמצעות נתב (Router) ומודם פס רחב

 

חיבור מספר מחשבים באמצעות מתג (Switch) ומודם ECI או אלקטל 510 (ADSL)

 

שלב 2 -- תכנון

בשלב זה יש להחליט על התצורה הפיזית של הרשת הביתית.  חשוב כבר בשלב זה לבחור את המחשב בו יותקן מודול ה-ICS ולוודא שמותקנים ופועלים בו, בצורה תקינה, שני כרטיסי רשת.  במחשב זה, כרטיס רשת אחד מתחבר למודם ה-ADSL (או מודם הכבלים), כאשר הכרטיס השני מתחבר אל הרשת הביתית. 

לחילופין, ובמקום כרטיס רשת אליו מתחבר המודם, יכול להיות ברשותך מודם פס רחב המתחבר ליציאת USB או מודם פס רחב פנימי בתצורת PCI.  לחיבור אל רשת האינטרנט נקרא להלן "ממשק החיבור אל האינטרנט".

בכל מקרה, למחשב זה נתייחס להלן כשרת הרשת -- "שרת ה-ICS".  חשוב להדגיש שנית, שמחשב זה חייב להיות דלוק ומחובר לרשת האינטרנט כל הזמן על מנת ששאר המחשבים ברשת יוכלו לגשת אל רשת האינטרנט.

כפי שרשמנו לעיל, אנו ממליצים להשתמש ב-ICS לרשת של עד 3 מחשבים.  מעבר לכך אנו ממליצים להשתמש בנתב (Router) בחומרה.  אנא היעזרו בשרטוטים לעיל בכדי להבין את תצורת הרשת הפיזית בכל אחד מן המקרים.

לאחר שבחרתם את התצורה המתאימה לכם, התקינו את הרשת פיסית (כרטיסי רשת, כבלים), התקינו את הדרייברים של כרטיסי הרשת ובמידת הצורך את הדרייברים של מודם הפס הרחב.  שימו לב שבמקרה של שני מחשבים המחוברים ביניהם ישירות ללא מתג (Switch), החיבור בין שני המחשבים צריך להיות מוצלב (Cross Connection).  כל שאר החיבורי הרשת הנדרשים הם רגילים ("ישרים").

הערה:  התקני תקשורת מודרנים כמו כרטיסי רשת, נתבים, נקודות גישה ומתגים תומכים בהצלבה אוטומטית של החיבור. התכונה הזו, המכונה Auto MDI-X, מייתרת את השימוש בכבל רשת מוצלב.  על מנת לוודא שכבל הרשת המוצלב אינו נדרש, יש לוודא במפרט הטכני של הציוד שנמצא ברשותך אם הוא תומך בהצלבה אוטומטית.

במידה והינכם מעוניינים להקים רשת מבוססת ICS עם כרטיסים אלחוטיים, יש להגדיר את הכרטיסים לעבוד בתצורת AD HOC.  הגדרה זו מתבצעת בתוכנה שהמגיעה עם הכרטיס האלחוטי.

רק לאחר סיום שלב זה, המשיכו לשלב הבא.

 

שלב 3 -- התקנת שרת ה-ICS

השלב הראשון בשיתוף האינטרנט בין מספר מחשבים ברשת על בסיס מודול ה-ICS, הוא התקנת "שרת ה-ICS".  התקנה זו מורכבת ממספר שלבים והיא משתנה בהתאם לגירסת מערכת ההפעלה המותקנת על השרת המיועד.

בחר ב-LINK הרלוונטי המופיע להלן, על פי סוג מערכת ההפעלה המותקנת בשרת:

 

שלב 4 -- התקנת המחשבים האחרים ברשת (מחשבי ה-Client)

לאחר שהתקנו והגדרנו את שרת ה-ICS, יש להגדיר את המחשבים האחרים ברשת (מחשבי ה-Client).  גם כאן, הגדרת המחשב מתבצעת על פי גירסת מערכת ההפעלה המותקנת בו.

מודגש שיש לבצע רק את ההוראות המופיעות להלן.  בחר ב-LINK הרלוונטי המופיע להלן, על פי סוג מערכת ההפעלה המותקנת במחשב ה-Client:

 

שלב 5 -- הגדרה ושיתוף משאבים (אופציונאלי)

לאחר הגדרת שיתוף האינטרנט, יתכן ותרצה להגדיר רשת מקומית בין המחשבים.  רשת כזו תאפשר לך להגדיר ולשתף משאבים בין המחשבים.  על מנת לבצע זאת יש לפעול על פי "מדריך להתקנת רשת ביתית ושיתוף משאבים" שנמצא כאן.