הסתימו להן 6 שנות כהונה בוועד איגוד האינטרנט

באסיפה הכללית השנתית של איגוד האינטרנט, שנערכה לפני כ-4.5 שנים הצלחתי להעביר בתקנון האיגוד שינוי, שהגביל את משך כהונתו של חבר וועד לשתי קדנציות רצופות, של 3 שנים כל אחת.

המשמעות של שינוי זה, היא שחבר ועד שכיהן 6 שנים ברציפות לא יוכל להתמודד על מקומות בוועד פעם נוספת, אלא אחרי תקופת צינון של שנה אחת.

על פניו זה נראה שינוי טכני לא משמעותי אבל באיגוד האינטרנט, שבו חלק מחברי הוועד כיהנו בעבר 10 ואף 15 שנה ברציפות, זה היה שינוי הכרחי. הוא גרם לכך שנבחרו חברי ועד חדשים, בעלי דעות וגישות שונות שהכניסו לאיגוד רעיונות ויוזמות חדשות.

השבוע, גם אני – אחרי 6 שנות כהונה רצופות, "נפלתי" קורבן לשינוי הזה ופיניתי את מקומי בוועד. יחד איתי פרשה, מאותה סיבה בדיוק, ידידתי בת שבע אלנברג-בר ובמקומנו נבחרו רם מלאכי ועו"ד קרן אלבורג-רימון.

תקצר היריעה מלתאר את המהפך שעבר איגוד האינטרנט במשך שנות כהונתי. מארגון שאין בו היררכיה ברורה, כשכל חבר ועד מושך לכיוון אחר ומעורב באופן אישי בניהול השוטף, ושיש עליו ביקורת נוקבת מכל עבר, הפך האיגוד לגוף הרמוני, שיש בו חלוקת אחריות מסודרת, נוהלי עבודה ומסגרת של יעדים ומטרות ברורות.

ההישג הזה, שמגובה במידה גדולה של הערכה מצד גופי מדינה כמו מערך הסייבר, ועדת המדע והטכנולוגיה, משרד המשפטים, משטרת ישראל ואחרים, הוא תוצאה של עבודת צוות הדוקה ומתוזמרת.

בראש הדברים אני רוצה להודות לעובדי האיגוד שעברו בשנים האחרונות טלטלות לא פשוטות והצליחו, למרות הקשיים וחוסר הבהירות, לקדם את מטרות האיגוד, תוך הגעה להישגים מרשימים. הישגים אלה נרשמו הן בפעילות הציבורית של האיגוד ובמיוחד בהיבט הטכנולוגי שלו, שהולך וצובר תאוצה ונפח.

הרבה תודה והערכה שלוחה לכל חברי הוועד שכיהנו עימי במקביל במהלך 6 השנים הללו ובמיוחד לאלה שהיו שותפים בעיצוב הטרנספורמציה שהאיגוד עבר – בלעדיכם כל זה לא היה קורה. תודה מיוחדת שלוחה ליעקב נבות ונתן גביש, שלצערי כבר פרשו בסוף 2017, שעודדו ותמכו בי בשנות המהפך הראשונות.

לשלושה אנשים מגיעה ממני הוקרה מיוחדת. ראשית לעו"ד יורם הכהן, מנכ"ל איגוד האינטרנט, שהביא איתו הבנה מעמיקה של האיגוד ובעיותיו והצליח בתקופה קצרה לייצב את האיגוד, להגדיר לו מטרות ברורות ולהוביל אותו להישגים יוצאי דופן.

הישגיה האקדמיים והמקצועיים של פרופ' קרין נהון ידועים לכל מי שעוסק בתחום האינטרנט, ותרומתה כנשיאת איגוד האינטרנט היא אחד הגורמים העיקריים ששינו את האיגוד מקצה לקצה. קרין מובילה את האיגוד ברגישות ובאנושיות אך מצד שני היא מגלה נחישות והבנה נדירים. קרין – היה לי תענוג וזכות לעבוד איתך.

אחרונה חביבה, חביבה מאוד היא בת שבע אנגלברג-בר. בלעדי בת שבע הרבה מאוד מהלכים חשובים וחיוניים באיגוד, לא היו מצליחים. בתקופת הכהונה המשותפת שלנו בוועד למדתי להעריך את תרומתה, את שיקול הדעת שלה ואת הפתיחות המחשבתית. לא פעם, בת שבע הקריבה קורבנות אישיים בתעוזה שלה ואני אזכור לה זאת תמיד.

אחרי 6 שנים של כהונה בוועד אני פורש בידיעה שאני משאיר מאחורי איגוד שאינו דומה בכלום לזה שהיה כשהגעתי אליו. הדרך לא תמיד הייתה קלה אבל בעזרתם של יורם, קרין, בת שבע וכל שאר חברי הוועד – שחלקם כבר פרש בעבר וכמובן כל עובדי האיגוד – האיגוד נמצא היום במקום אחר.

בהזדמנות זו אני מאחל לחברי הוועד החדשים – רם וקרן – ולחברי הוועד הממשיכים – אבי, ארוד, קובי, קרין ורועי הרבה הצלחה בתפקידם.

2 תגובות לפוסט “הסתימו להן 6 שנות כהונה בוועד איגוד האינטרנט”

  1. משה ג בתאריך 26 בדצמבר, 2019 בשעה 23:36

    אני לא מכיר אותך אישית ואין לי כל קשר איתך למעט קריאת האתר, וכן עוקב באחריך שנים רבות. אני מאד מעריך את הנתינה שלך למערכת האינטרנט הישראלית. שום דבר לא מובן מאליו, ושום דבר לא נעשה מעצמו. אני מקווה שתמשיך להיות אקטיבי באתר שלך. לי זה עזר מאד!

  2. בס"ד
    תמיד הערכתי את הכתבות המקצועיות שלך
    גם אני לא מכירך אישית אבל תמיד התרשתמי מהרצינות והאיכפתיות
    כל הכבוד על תרומתך לאיגוד
    מאחל לך הרבה הצלחה בהמשך

השארת תגובה