חברת Huawei מציגה מערכת MESH יחודית

חברת Huawei הסינית, הידועה בעיקר בזכות הטלפונים החכמים והמחשבים הניידים שלה, הכריזה, במסגרת תערכות CES 2018, על מערכת MESH יחודית המשלבת יחידות אלחוטיות ויחידות קוויות המתבססות על רשת החשמל.

כמו ברוב מערכות ה-MESH הקיימות היום, Huawei משתמשת ב-WiFi Q2 שלה באחד מערוצי טווח התדר 5Ghz לתקשורת בין היחידה הראשית ללווינים, אך בניגוד אליהן היא מציעה גם ערוץ תקשורת קווי, המבוסס על טכנולוגית G.Hn.

המשמעות היא, שלא כמו יצרניות אחרות המשתמשות בחומרה זהה (או דומה מאוד) הן עבור הבסיס והן עבור יחידות הקצה (הלוויינים), אצל Huawei יש שוני חומרתי מהותי בין השניים.

מבחינה אלחוטית, המערכת מקוטלגת כ-AC1900, בעלת 2 ערוצים, המתבססת על רכיבים של חברת Realtek.  במקביל, בתקשורת ה-G.hn, המתבצעת מעל קווי החשמל, נעשה שימוש ברכיבי PLC של חברת Hisilicon התומכים במהירות של 1Gbps.

מבחינה קווית (RJ45) הבסיס כולל 3 יציאות LAN במהירות 1G כל אחת כאשר היחידה הלווינית, בנוסף לתמיכה ב-G.Hn, כוללת יציאת LAN אחת הפועלת אף היא במהירות 1G.  לא ברור איזה מהיחידות, אם בכלל, כוללת גם כניסות USB.

ה-WiFi Q2 מגיע בשתי תצורות עיקריות – בסיס ומספר לוויינים, כולם בעלי יכולת אלחוטית, כאשר ערוץ התקשורת ביניהם מבוסס G.Hn או לחילופין, מספר תחנות בסיס שערוץ התקשורת בינהם יכול להיות גם אלחוטי.  בנוסף, יכול המשתמש לרכוש בנפרד יחידות נוספות – בסיסים או לווינים – על פי צרכיו.

ההתבססות של Huawei על טכנולוגית G.Hn היא מעודדת כיוון שמצד אחד לא צפויות יותר התפתחויות בטכנולוגית ה-HomePlug, המלווה אותה כבר תקופה ארוכה ומצד שני, G.Hn לא זכתה להצלחה רבה בשנים האחרונות.  יתכן והכיוון שהחברה הסינית הולכת, מצביע על רנסנס מסויים בטכנולוגיה זו.

מועד הזמינות של המערכת היא הרבעון השני של 2018 והיא כאמור תגיע ב-2 תצורות – 3 בסיסים אלחוטיים במחיר של $350 ולצידה מערכת של בסיס אלחוטית ושני לוויני G.Hn במחיר של $220.  כאמור לעיל, יהיה בנוסף ניתן לרכוש יחידות בסיס אלחוטיות או לוויני G.Hn באופן נפרד.

2 תגובות לפוסט “חברת Huawei מציגה מערכת MESH יחודית”

  1. אם איני טועה אז למעשה HiSilicon זה בעצם אותה חברה כמו HuwWei.

  2. חברת HiSillicon היא אכן חברה מקבוצת Huawei אבל זוהי חברה ותיקה גדולה עם די הרבה עובדים ומרכזי מחקר.

השארת תגובה