לאן נעלמו הנתבים בתערוכת CES 2018?

בסוף השבוע שעבר הסתיימה תערוכת CES 2018 ומבחינת תחום התקשורת הבייתית, מדובר באירוע דל ומשעמם.

כבר קרוב ל-10 שנים שאני סוקר את תחום התקשורת והנתבים הבייתים בתערוכות CES ומעולם לא זכורה לי תערוכה עם מיעוט כזה של הכרזות והעדר כמעט מוחלט של מוצרים חדשים.

בניגוד לשנים הקודמות, שבהן כל החברות הציגו שורה ארוכה של פיתוחים חדשים, השנה – רבות מהן כלל לא טרחו להכריז על נתבים חדשים, נקודות גישה עדכניות או פתרונות תקשורת בייתים מעניינים.

בין החברות הללו ניתן למנות את TP-LINK, אדימקס, TRENDnet, אסוס ו-Amped Wireless שבכל השנים הקודמות הציגו מוצרים חדשים המנצלים את הטכנולוגיות החדישות ביותר והשנה נעדרו כליל.

התחושה המתקבלת היא שכל החברות יושבות על הגדר ומחכות לחודש מאי השנה שבה, במסגרת פגישת העבודה של קבוצת התקן 802.11ax, צפויה לקבל אישור הטיוטה השלישית שלו.  בפגישות הקודמות של הוועדה, הטיוטות הראשוניות לא קיבלו בהצבעות שנערכו את הרוב הדרוש ואישורן ולכן מרבית החברות לא טרחו להציג מוצרים המתבבסים עליו.

במידה והטיוטה השלישית אכן תקבל, צפוי שלקראת הסתיו של 2018 נראה הכרזות משמעותיות של מוצרים המתבססים על תקן AX שבוודאי יתגברו לקראת תערוכת CES 2019 שתערך בין ה-8 ל-11 לינואר 2019.

עד אז נצטרך להסתפק במה שהחברות מציעות בשלב זה – מוצרי MESH כאלה ואחרים שיעילותם, במיוחד בסביבה ישראלית, מוטלת בספק.

בפוסטים הבאים שאפרסם במהלך השבוע, אתמקד במעט הציוד החדש שבכל אופן הוכרז במסגרת התערוכה השנה.

7 תגובות לפוסט “לאן נעלמו הנתבים בתערוכת CES 2018?”

  1. אריאל בתאריך 16 בינואר, 2018 בשעה 11:56

    אשמח להסבר מדוע רשתות mesh אינן יעילות אצלנו

  2. ברוב פתרונות ה-MESH הבייתים, ערוץ השידור שדרכו עובר המידע הניהולי, נמצא בתדר 5Ghz שהיעילות שלו במבנים ישראלים, המבוססים על בטון וברזל, הוא נמוך. המשמעות היא שפתרון מסוג זה נדרשות יותר יחידות קצה (לווינים) שנמצאות יותר קרוב האחת לשניה. בסופו של דבר אין תחליף אמיתי ויעיל לרשת קווית עם יחידות קצה שמחוברות לנתב הראשי באמצעות כבל רשת. על החסרונות של רשת 5Ghz כתבתי כאן – http://www.netcheif.com/Articles/5GHZ/5GHZ.htm

  3. לפי הסקירה בלינק הבא זה נראה דווקא כפתרון די מוצלח:
    http://www.hafizim.co.il/2018/01/wifi.html

  4. מוצרי MESH של TP-LINK נמכרים יפה מאוד בישראל,
    משווקים ע"י בזק סטר, פרטנר בקרוב מאוד.
    BUG
    KSP
    ועוד הרבה חניות ורשתות שיווק
    המוצרים מאושרים ע"י משרד התקשורת

    תודה,
    ארז.

  5. ה-DECO של TP-LINK, כמו ה-VELOP של לינקסיס וה-ORBI של נטגיר אכן נמכרים בישראל. יחד עם זאת, אני עדיין חושב שהפתרון הזה – מבחינה טכנית – אינו אידיאלי בישראל ובשלב זה גם המחירים שלהם עדיין גבוהים למדי.

  6. […] זרקור על רשתות ביתיות, חיבור לאינטרנט, תקשורת סלולרית, חומרה, תוכנה וכל מה שבינהם « לאן נעלמו הנתבים בתערוכת CES 2018? […]

  7. ניר שקד בתאריך 18 בינואר, 2018 בשעה 12:25

    להבנתי פתרונות MESH יקרים יותר ויעילים פחות מפתרון כגון BSPOT של חברת בזק המנצלים תשתיות קיימות בטכנולוגיית GHN ומאפשרים תקשורת ביתית בקצבים של 500 מגהביט לשניה כך שאינם פוגעים בביצועי המודם. שמעתי שחברת פאורנט (יבואנית הציוד לבזק) מורידה את מחיר המוצרים לאור שינויי שער המטבע (הרבה יותר זול מפתרון MESH).

השארת תגובה