אושר תקן WiFi חדש המיועד להתקני IoT‏

wi-fi_allianceה-Wi-Fi Alliance – הגוף הבין-לאומי המטפל בסטנדרטיים האלחוטיים (WiFi), הכריז במהלך CES 2016 כי אישר באופן סופי טכנולוגיה אלחוטית חדשה המכונה 802.11ah.

בעוד שציוד ה-WiFi המקובל כיום פועל בתדר 2.4GHz או בתדר 5GHz (תקן N ותקן AC), התקנים אלחוטיים התומכים בתקן 802.11ah, פועלים בסביבת התדר 900MHz.

אורך הגל של תדר זה הוא כ-33.5 ס"מ ולשימוש בו יש יתרון כפול – יכולת טובה יותר להתמודד עם קירות ומכשולים, זאת תוך צריכת חשמל נמוכה יותר.

מאפיינים אלה הביאו את מפתחי התקן האלחוטי הזה לכנות אותו בשם HaLow – שילוב של High (עבור טווח) ו-Low (עבור צריכת אנרגיה).

אם בעבר תקשורת אלחוטית הוגבלה למחשבים וטלפונים חכמים, הצרכנים מצפים למצוא היום חיבור אלחוטי לרשת האינטרנט בכל מכשיר הפועל באמצעות אנרגיה חשמלית.

השילוב של טווח רחב וצריכת חשמל נמוכה הופכים את השימוש בתקן זה לאידיאלי ברכיבי "הבית החכם", בצמידי בריאות, במכשירי חשמל חדישים ובמכוניות מודרניות.

לפיכך, ובאופן לא מפתיע, ה-WiFi Alliance מיעד את השימוש בתקן זה לעולם ה-IoT (ראשי תיבות של Internet of Things – "אינטרנט של דברים") שבו משובצים רכיבי תקשורת אלחוטיים במגוון רחב של מכשירים וחפיצים (Gadgets).

העוסקים בתחום זה בוודאי מכירים תקנים מתחרים, כמו ZigBee ו-Z-Wave (ובמידה מסויימת גם Bluetooth), המספקים פתרונות דומים.  היתרון של HaLow על תקנים אלה מתבסס על המונטין שצבר ה-WiFi Aliiance ועל היכולת שלו לקדם ולבסס את סדרת תקני אלחוט מממשפחת ה-802.11 כמו תקן N, תקן AC ואף את תקן AD הפועל בתדר 60GHz.

אי אפשר לסיים סקירה קצרה זו מבלי לגעת בנקודה הישראלית, שגם הפעם היא אינה חיובית.

לצערנו, התקן החדש הזה אינו רלוונטי למדינת ישראל ובפועל גם לא ברור מתי הוא יהיה.  סביבת התדר 900MHZ אמנם חופשיה לשימוש, אבל רק באיזור המכונה בעגה המקצועית "Region 2" – כלומר בארה"ב אך לא באירופה.

ציוד אלחוטי שפועל בסביבת התדר הזה אסור לשימוש בישראל ומכשירים הפועלים בו (כמו טלפונים אלחוטיים), נאסרו לשימוש בישראל.  כנראה שעולם ה-IoT בישראל ובאירופה יצטרך לחכות לתקן אחר.

תגובה אחת לפוסט “אושר תקן WiFi חדש המיועד להתקני IoT‏”

  1. למיטב ידיעתי ישנו תחום 915 עד 917 בתנאים מסויימים שהוא חופשי לעבודה
    וניתן להפעיל בו מערכות IOT

השארת תגובה