חברת Linksys מחליפה בעלים

בפעם השלישית בתולדותיה, מחליפה חברת Linksys בעלים ונמכרת במלואה לחברת Foxconn הטיוואנית.

חברה Foxconn מתמחה בהרכבת מוצרי אלקטרוניקה ואחראית לכ-40% מהתוצר העולמי של מוצרים מסוג זה.  היא מספקת שירותים לחברות רבות בעולם ובכלל זה אפל, מיקרוסופט, אינטל, אסוס ונינטנדו ונחשבת המעסיק הגדול בעולם בתחום זה.

החברה מעסיקה כ-1.3 מיליון עובדים ויש לה מפעלים בכ-15 מדינות בעולם ובכלל זה בסין, שם היא נחשבת למעסיק הפרטי הגדול ביותר.

בשנים האחרונות מנסה Foxconn לגוון את עסקיה ולהרחיב את שרשרת הערך שלה.  במסגרת אסטרטגיה זו היא רוכשת מותגים וחברות אלקטרוניקה וכך היא הופכת גם למפתחת ומתכננת של מוצרים ולא מתמקדת רק בפעולות היצור.  כך למשל רכשה חברת Foxconn את חברת שארפ והיא משקיעה הון רב במניות של חברות אלקטרוניקה שונות כמו טושיבה, סמסונג ו-GoPro.

חברת Linksys, אחד המותגים המובילים בתחום מוצרי התקשורת הבייתים, הוקמה ב-1988 בארה"ב, על ידי בני זוג טוויאנים, שפיתחו במוסך של ביתם מוצרי תקשורת המיועדים לשוק הבייתי.

הקפיצה הגדולה בהתפתחות החברה התרחשה כאשר מערכות Windows החלו לכלול מרכיבי תקשורת ועל בסיס זה הפך הנתב WRT54GL למוצר המיתולוגי בתחום התקשורת הביתית.

ההצלחה הפנומנלית של החברה החלה לבלוט ובשנת 2003 רכשה Cisco, שעד אז התמקדה בעיקר בשוק התקשורת העיסקי, את החברה תמורת כ-500 מיליון דולר.

במשך השנים ניסתה חברת Cisco לשחזר את ההצלחה של Linksys, אך ללא הצלחה רבה.  בסופו של דבר, בשנת 2013, מכרה Cisco את נכסי Linksys לחברת Belkin אשר עוסקת בתחומים משיקים.

בשבוע שעבר, הודיעה חברת Foxconn על רכישת חברת Belkin, ובכלל זה את כלל נכסי חטיבת Linksys, תמורת סכום של 866 מיליון דולר.  על פי הודעת שתי החברות, צ'ט פיפקין (Chet Pipkin), מנכ"ל ומייסד Belkin, יישאר בראש החברה ו-Foxconn מבטיחה כי היא תגדיל את הוצאות המו"פ של Belkin ותרחיב את הצע המוצרים של החברה.

סביר להניח שבשלב הראשון שאחרי הרכישה לא נראה שינויים מהותיים בסוג והיקף המוצרים של חברת Linksys אבל בהמשך הדרך יהיה מסקרן לעקוב ולראות כיצד יתפתחו הדברים.

תגובה אחת לפוסט “חברת Linksys מחליפה בעלים”

  1. […] מאז שנרכשה על ידי תאגיד Foxconn הסיני, מכריזה חברת Linksys על נתב […]

השארת תגובה