שטפון של מערכות Mesh אלחוטיות ביתיות

Orbi_RBK50_Heroבימים האחרונים הושקו שתי מערכות mesh אלחוטיות שנועדו לפתור בעיות כיסוי בסביבה ביתית.

הראשונה מביניהן, המכונה Orbi, הוכרזה על ידי חברת NetGear שלשום (22/8/2016) והיא כוללת שני אלמנטים.  האלמנט המרכזי במערכת הוא ראוטר סטנדרטי והשני הוא נקודת גישה אלחוטית (Satellite) המתקשרת עם הנתב באופן אלחוטי על ערוץ יעודי.

הראוטר במערכת ה-Orbi כולל 3 יציאות LAN במהירות 1G והאלמנט הלוויני 4 יציאות הפועלות באותה מהירות.  בכל אחד מהאלמנטים מותקנת כניסת USB 2.0 ואת הגדרת המערכת ניתן לבצע באמצעות אפליקציה יעודית, שיש להתקין על הטלפון החכם של המשתמש.

חברת Netgear מבטיחה שלקראת זמינות המערכת, בחודש ספטמבר השנה, בעלות של $400, ניתן יהיה לרכוש אלמנטים לוויניים נוספים ולהגדיר אותם לעבודה מול שאר הרכיבים, זאת באמצעות האפליקציה האמורה.

ALLY_Systemאתמול (23/8/2016) הציגה חברת Amped Wireless מערכת המכונה ALLY שאף היא מורכבת מ-2 אלמנטים – נתב ומגדיל טווח אלחוטי (extender).  על פי הנתונים הטכניים, המערכת מסתמנת כסט סטנדרטי לחלוטין ופרט ליכולת הגדרה באמצעות אפליקציה סלולרית ותמיכה מובנת ב-AVG, היא אינה שונה משילוב מקובל של נתבים ונקודת גישה.

ארבע הכניסות הקוויות של הנתב תומכות ב-1G והוא כולל יציאת USB 3.0 ואילו ה-extender כולל רק כניסה אחת של 1G.  מבחינה אלחוטית המערכת מקוטלגת כ-AC1900 ועלותה $380.  היא תהיה זמינה לרכישה במהלך חודש אוקטובר השנה.

שתי מערכות אלה מצטרפות לעוד שני מוצרים דומים שהושקו השנה – ה-Eero וה-Luma, שתיהן בנות 3 אלמנטים, בעלות של $500 ו-$400 בהתאמה.  מוצרים אלה, שכבר זמינים לרכישה בשוק, לא הצליחו להציע ביצועים מרשימים והביקורות עליהם מעורבות.

עיקר הביקורת הוא על הדלות ביציאות קוויות, ממשק המשתמש המינימליסטי, שאינו כולל תכונות המקובלות בנתבים בייתים נפוצים ויכולת אלחוטית שאינה אחידה.  בנוסף, המחיר היקר שלהן וחוסר היכולת ליבא אותם לארץ באופן מסודר, הופכים אותם למוצר נישתי הרחוק מהישג ידו של הלקוח הישראלי.

למרות גל המוצרים מסוג הזה, אני עדיין סבור שראוטר אלחוטי יציב ונקודות גישה אלחוטיות, המתחברות אליו באופן קווי, הם הפתרון האפקטיבי ביותר לבתים גדולים ומרובי קומות.  ניתן לקרוא על כך בפירוט בפרק האחרון של המדריך הזה.

3 תגובות לפוסט “שטפון של מערכות Mesh אלחוטיות ביתיות”

  1. […] בתחום זה היו מספר חברות הזנק (startup) שהציגו במהלך 2016 שורה של מוצרים בטכנלוגיה זו.  שבועות ספורים […]

  2. […] מערכות Mesh ביתיות, המאפשרות כיסוי אלחוטי נרחב ויציב, זוכות בתקופה האחרונה לפופולריות הולכת וגוברת. […]

  3. […] האחרונה מתקשה החברה להתמודד עם התגברות התחרות בתחום ובאופן אירוני היא הפכה קורבן להצלחת הטכנולוגיה […]

השארת תגובה