האם ה-iPad יכול להוות תחליף למחשב אישי?

בינואר השנה, כשסטיב ג'ובס הציג את ה-iPad בפעם הראשונה, הוא הוגדר על ידו ככלי  לצריכת מידע – מוזיקה, תמונות, סרטים, משחקים, ספרים, אינטרנט ודוא"ל.  המסך הגדול, בשילוב עם המשקל הקל, ממשק ה-iOS המוכר והחנויות השונות (מוזיקה, אפליקציות, ספרים), הופכים את ה-iPad לנגן האולטימטיבי.

בחודשים שעברו מאז שה-iPad הפך להיות זמין, המריאו המכירות שלו אל-על.  כיום, 5 חודשים אחרי שהגיע לחנויות, נאמד מספר ה-iPad שנמכרו ברחבי העולם ב-7 מיליון והיד עוד נטויה.  בעוד מספר שבועות, כאשר ה-iPad יהפוך להיות זמין בשווקים בין לאומיים נוספים (וישראל בכללן), ביחד עם מערכת ההפעלה החדשה שלו – iOS 4.2, צפוי קצב המכירה לטפס ל-2 עד 3 מיליון יחידות בחודש.

ההצלחה של ה-iPad אינה מפתיעה אותי – מיד אחרי ההכרזה צפיתי שה-iPad יהפוך "לאחד הגאד'גטים הנחשקים והמצליחים ביותר".  אך באותה נשימה ציינתי שה-iPad לא יהווה עבורי תחליף למחשבה-Netbook שלי, זאת כיוון שחסרות בו תכונות רבות שיאפשרו להשתמש בו ככלי  ליצירת מידע.

על מנת לבדוק את תקפותה של טענה זו, אני עושה בשבועות האחרונים שימוש רצוף ב-iPad.  ברוב המקרים אני אכן משתמש בו  לצריכת מידע, אך לעיתים אני גם משתמש בו  ליצירת מידע, בעיקר במענה לדוא"ל ושאלות בפורומים.

כבר בימים הראשונים של השימוש ב-iPad מצאתי שהמגבלה העיקרית שלו היא כתיבה בעברית.  ה-iPad אמנם מציג עברית באופן מושלם אך בשלב זה אין בו מקלדת בעברית.  הצפי הוא ש-iOS 4.2 תתמוך בעברית באופן מלא, אך עד אז אני עושה שימוש במקלדת של תום ציקל שהותקנה לאחר ביצוע JailBreakלמכשיר.

באופן מפתיע, מצאתי שההקלדה והעריכה של טקסט ב-iPad היא קלה למדי, אפילו אם משלבים בה אנגלית, ספרות וסימנים מיוחדים.  הגודל הפיזי של ה-iPad, ביחד עם המקלדת הרחבה, מקלים מאוד על תהליך ההקלדה.

בעקרון, אין בתחום זה הרבה הבדל בין ה-iPad ל-iPhone היות והמקלדת של שניהם עובדת באופן זהה, אך בפועל גודלו הפיזי של ה-iPad והמקלדת הרחבה שלו הופכים אותו לשימושי הרבה יותר.

אפילו הקלדה עיוורת באמצעות ה-iPad אינה משימה מורכבת ודי בקלות מתרגלים אליה.  המקלדת אפשרה לי לענות לדוא"ל, לכתוב הערות בפורומים ולהקליד טקסטים פשוטים ב-Notes, בקלות ובמהירות.

היום, הרחבתי את הניסוי הזה וניסיתי לכתוב את כל הפוסט הזה באמצעות iPad, זאת תוך שימוש בממשק ה-admin של WordPress.

הניסוי הזה היווה אתגר לא פשוט כיוון שהדפדפן המובנה ב-iPad אינו תומך ב-flash ואינו עשיר כמו הדפדפנים למחשב האישי.  בשלב הראשון של הקלדת הטקסט לא נתקלתי בבעיות מיוחדות, אבל כאשר רציתי להוסיף תמונות ולשנות את המאפיינים של הטקסט, נתקלתי בבעיות.

בעוד שבדפדפני המחשבים האישים הדבר נעשה באמצעות לחיצה על כפתורים, ב-iPad (כפי שניתן לראות בצילום המסך משמאל) יש צורך להקליד פקודות HTML.  בעיה דומה יש באפליקצית ה-Wordpress הייעודית של ל-iOS.

ההכרח הזה הופך כתיבת פוסטים מורכבים למסובך הרבה יותר.  גם הכנסת תמונות מורכבת הרבה יותר ודורשת העלאה ידנית של התמונה אל אתר האינטרנט וכתיבת הקישור אליה כפקודת HTML בפוסט.

ה-iPad הוא גאדג'ט חביב ביותר והוא פותח בפני המשתמש בו אפשרויות שלא היו קודם לכן.  התמיכה שלו בעברית צפויה להיות טובה ביותר וככל הנראה הוא יהיה הטאבלט הראשון שעובד בעברית באופן מושלם.

יחד עם זאת ה-iPad ימשיך להיות מכשיר  לצריכת מידע ולא כלי  ליצירת מידע.  הוא לא יחליף את ה-Netbook, בוודאי לא עבור משתמשים בעברית.

אם iDigital תסכיל להביא אותו לישראל במחירים הדומים לאלה בהם הוא נמכר בארה"ב, הוא יהפוך ללהיט מכירות היסטרי גם בשוק הישראלי.

תגובה אחת לפוסט “האם ה-iPad יכול להוות תחליף למחשב אישי?”

  1. רק הוכחת שזה אפשרי, HTML5 משלים את כל החסרונות שמנית, רק צריך תמיכה מהאתר עצמו

השארת תגובה