הלאמת חברות הסלולר

"ירושלים, 26/3/2014.

בצעד מפתיע ומעורר מחלוקת, הודיע היום שר התקשורת, מר אופיר אקוניס, על הלאמת שלושת חברות הסלולר הגדולות – אורנג', סלקום ופלאפון – והעברתן ניהולן השוטף לידי משרדו.

במסיבת עיתונאים קצרה שנערכה בלשכתו אמר אקוניס "בשנים האחרונות פועלות חברות הסלולר באופן שערורייתי, תוך ניצול כוחן המונופוליסטי לרעת ציבור הצרכנים.  כל הניסיונות שלנו להגביל את כוחן כשלו והחברות השקיעו זמן רב ומאמץ גדול לנצל כל פרצה אפשרית בתקנות המשרד על מנת להמשיך ולעשוק את לקוחותיהם".

בין שאר המהלכים שכשלו הזכיר אקוניס את מהפכת ניידות המספרים, הורדת דמי הקישוריות והכנסת מפעילי MVNO.

אקוניס הסביר "כתגובה למהפכת הניידות כבלו החברות את הלקוחות לתקופת התחייבות של 36 חודשים, כמהלך נגד להורדת דמי הקישוריות העלו החברות את דמי המנוי החודשי ואת מחירי הגלישה ועל מנת לחסום את מפעילי ה-MVNO הם הערימו עליהם קשיים טכנולוגיים רבים.  נפשנו קצה מההתעמרות של החברות הללו בציבור הלקוחות ולכן החלטנו לנקוט צעד דרמטי ותקיף כלפיהן".

כזכור, הזעם הציבורי כנגד חברות הסלולר הגיע בשבוע שעבר לשיאו כאשר שלושה מרכזי שירות שלהן, בראשון לציון, רמת גן ואשדוד, הוצתו ונשרפו כליל.  על רקע זה אקוניס הוסיף ואמר "חברות הסלולר עשו כל מאמץ להכשיל את יוזמותיו של משרד התקשורת וסרבו לקיים רגולציה עצמית שתקטין את הכעס הציבורי כלפיהן.  כיוון שכך לא נותרה לנו ברירה אלא להשתלט על החברות ולנהל אותן, לתקופת ביניים, לטובת הציבור".

אקוניס סרב לציין למשך כמה זמן תימשך ההלאמה אך כבר במהלך מסיבת העיתונאים פשטו נציגי המשרד, מלווים בשוטרים, אל לשכות המנכ"לים של חברות הסלולר והורו להם לעזוב באופן מידי את משרדיהם. בתגובה לצעד זה צנח תוך דקות ספורות ערכן של מניות ואגרות החוב של שלושת החברות בבורסת תל-אביב בעשרות אחוזים והמסחר בהן הופסק.

אילן בן דוב, הבעלים של חברת אורנג', הגיב למהלך של שר התקשורת במילים קצרות "זהו צעד קיצוני וחמור ואנו נפעל באמצעות יועצינו המשפטיים כנגדן".  תגובה דומה נשמעה גם מצד חברת IDB, הבעלים של חברת סלקום.  את תגובת חברת פלאפון לא היה ניתן להשיג. פטריק דרהי, הבעלים של חברת מירס, סירב להגיב על המהלך של שר התקשורת אך בסביבתו נשמעו תגובות חיוביות ועדי ראיה אף דיווחו על צהלות שמחה רמות במשרדי הנהלת החברה.

התגובה הציבורית למהלך זה היתה רובה ככולה חיובית והיא לוותה בתקווה להורדת מחירים ושיפור שירות."

הידיעה לעיל היא כמובן פיקטיבית ופרי דמיונו של בעל הבלוג, אבל לאור ההתנהלות של חברי הכנסת ומנכ"לי החברות הסלולריות בישיבת ועדת הכלכלה שנערכה השבוע בנושא דמי הקישוריות, היא אינה בלתי אפשרית.

2 תגובות לפוסט “הלאמת חברות הסלולר”

  1. מאיר הכוכב בתאריך 30 ביולי, 2010 בשעה 15:03

    כל 3.5 חברות הסלולר מוגנות ע"י הממשלה.
    אם אני אנסה להקים חברת סלולר מחר בבוקר, יעצרו אותי ברגע שאתקין את האנטנה הראשונה
    אז מה הפלא שהשרות כל כך גרוע?

    בדיוק אותו דבר לגבי הוט ויס למשל.
    הממשלה היא לא הפתרון, הממשלה היא הבעייה.

  2. אין מה לדבר… דמיונך הפרוע חוגג… 🙂

    אהבתי את " את תגובת חברת פלאפון לא היה ניתן להשיג." … ההסבר היחיד שאני יכול לחשוב עליו – שהיא כבר הולאמה לפני כן… בחשאי… 😛

השארת תגובה