סלקום מכריזה על מערכת MESH

חברת סלקום מכריזה היום על פתרון MESH אותה היא מכנה Super WiFi.  המערכת מתבססת על בקר מרכזי (AP) אליו מתחברים באופן אלחוטי יחידות קצה (לווינים), המספקות כיסוי אלחוטי לכל הסביבה הביתית.

על המערכת, הכוללת כאמור בקר ויחידות קצה, שולטת אפליקציה המותקנת על הטלפון החכם המאפשרת למקם את הלווינים באופן אופטימלי ובנוסף נותנת ללקוח אפשרויות שליטה כמו "בקרת הורים" ותעדוף שירותים.

המערכת תהיה זמינה, הן ללקוחות סלקום והן ללקוחות של חברות אחרות, במהלך חודש נובמבר.  הלקוחות של חברת סלקום יקבלו את הבקר המרכזי בחינם וישלמו 15 שקל לחודש לכל לווין.  לקוחות של חברות אחרות יצטרכו לשלם הן עבור הבקר והן עבור יחידות הקצה, 350 שקל עבור כל יחידה.

בהנחה שמערכת MESH סטנדרטית כוללת 3 רכיבים – בקר ו-2 יחידות קצה – עלות המערכת לצרכן שאינו לקוח של חברת סלקום היא 1,050 שקל – כלומר כ-$300.  זוהי עלות הדומה לזו של מערכות MESH נפוצות בשוק כמו Google Wifi, ה-Orbi של חברת Netgear וה-DECO של חברת TP-LINK.

המערכת של סלקום היא יוזמה טכנולוגית של יצרנית הנתבים ADB (ספקית הנתבים של החברה), המתבססת על שבבים של חברת ברודקום ותוכנה של חברת AirTies הטורקית.

לצערי, ההכרזה של חברת סלקום, המגיעה בעיקר כהודעה לעיתונות, דלה מאוד בפרטים טכניים.  כך למשל לא ברור אם הבקר משמש כ-AP בלבד או יכול לשמש כנתב אמיתי והאם ערוץ התקשורת של מערכת ה-MESH הוא ערוץ יעודי ובאיזה סביבת תדר הוא משתמש.  ככל שיגיעו לידי פרטים נוספים, אני אפרסם אותם כאן.

השארת תגובה